Ik vind bij bijv een open dag van werk, het een ander verhaal dan bij een bruiloft ofzo. Maar het is ook misschien een gevoelsmatig iets omdat het vanuit de maatschappij zo ‘hoort’ dat ik daar zo in sta.
Sgat dat is wel even andere koek dan iemand meenemen naar je werkfeestje of een bruiloft.
Geen random iemand, gewoon een dierbare plus 1. Als al je vrienden een relatie hebben ga je toch ook niet klagen dat je nu meer couverts hebt op je bruiloft.
Ik denk niet dat zoveel mensen zomaar random iemand zouden uitkiezen. En voor het bruidspaar maakt het niet uit toch wanneer er een andere relatie wordt meegenomen. Als diegene wel een partner had waren de kosten even hoog.
En nee ik vind geregistreerd partnerschap/trouwen ook staan voor niet-platonische liefde en dat hoef ik niet met een broer/zus.
Maar de rechten die ermee gemoeid gaan; ja eigenlijk wel.
@MadameMignon ik vind dat zelf altijd zo’n hard besef. Dat je eerst iemands belangrijkste persoon was, en dan komt er een partner en verdwijnt dat. Ik kan niet tegen die gedachten.
Mijn partner zal nooit belangrijker zijn dan mijn siblings, misschien op gelijke hoogte, maar ik weet echt sowieso zeker dat de kans op een verbroken relatie groter is dan een verbroken siblingband.
Maar dan heb ik het inderdaad wel over hechte broer/zussenbanden. Ik kan me die voorstelling ook niet maken met iedere broer/zus.
Ja snap ik, het is ook wel hard ofzo, gelukkig was het in mijn geval heel in sync dat m’n bff ook een vriend kreeg en dat we allebei wat meer op onszelf werden (+ door corona). Ik weet iig wel dat ik altijd de plek moet delen met m’n vriends’ tweelingbroer ikzelf spreek m’n broer een paar X per jaar dus voel dat zelf heel anders
Ik snap eigenlijk helemaal niet zo goed waarom je iemand mee zou nemen naar een bruiloft die het bruidspaar niet of nauwelijks kent? Een vriendin vind ik gek, maar een relatie die het bruidspaar nauwelijks kent net zo. Ik zou op mijn bruiloft vrienden zonder aanhang uitnodigen (op een paar na van wie ik de partner wel goed ken). Een bruiloft is er in eerste instantie voor het bruidspaar zelf, die hebben toch niks aan onbekenden op hun bruiloft.
Ondanks dat ik het wel snap zou ik er persoonlijk echt niet op zitten wachten dat er allemaal random mensen op mijn bruiloft komen? De partner ken je meestal wel neem ik aan, maar als er vrienden worden meegenomen dan heb je opeens allemaal gasten die je niet kent. Dat is toch gek.
Maarja ik ben sowieso niet zo iemand met een the more the merrier mentaliteit. Er waren 4 mensen aanwezig bij mijn huwelijk
Naar een ander dorp gereden km mijn pakketje op te willen halen. Was de zorg (!) Winkel dicht vanwege acute hernia.
Lijkt me echt ellende voor bepaalde gasten, je wilt toch ook dat die het naar hun zin hebben? Vind het wat anders als het om een grote vriendengroep gaat, maar voor die paar losse vrienden die je ook vaak hebt echt fijn als zij ook een soort plus 1 hebben tussen de andere vrienden en familie die ze niet kennen.
Edit: en dan ben je ook nog noodgedwongen de Bob ook.
Zoveel spreek je als bruidspaar niet met de gasten. Je bent eigenlijk gastheer/gastvrouw feestvierders en de belangrijkste personen van het feest in een. Amper tijd om met iedereen te praten. Het is toch fijn dat als gasten bijna niemand kennen ze in elk geval een bekende bij zich hebben? En een goed feest valt of staat niet met een aantal onbekenden. Althans lijkt mij dan. Hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Nee, tuurlijk wil je niet dat mensen zich verloren voelen op je bruiloft en die ene vriend(in) die niemand kent mag heus wel een +1 meenemen die ik niet ken. Maar niet standaard +1 mee en allemaal onbekenden op je bruiloft.
Maar he, ik ben team kleine bruiloft dus daar wel een verschil zitten. Ben zeker niet team hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Volwassen mannen in star wars of superman shirts. Of kleding met andere referenties naar cartoons ofzo.
En volwassenen vrouwen?
Dat heb ik eigenlijk nog nooit gezien. Maar misschien dat het dan nog enigszins fashionable kan zijn.
Misschien geen terechte ergernis, maar vind het bij mannen vooral wat kneuzig ofzo.
Die moeten op de houtstapel.
Grogushirt hier. #lekkkergezllig
Oke ik heb geen star wars shirts en superman is lame, maar wel een aardige collectie Marvel en Toy Story shirts.
Ik heb dit met volwassen mannen die wild worden van max verstappen en dan autootjes en shirts etc gaan sparen.
Dat ik niet uitgenodigd was voor het verjaardagsfeestje van cardi B en ik nooit zo’n leuk feestje zal meemaken.
Afko’s.
“Dit was de situ.”
Echt, het is geen Twitter. Typ gewoon even die laatste 4 letters.