“Hoe meer zielen hoe meer vreugd” is een leuk concept tot je inderdaad opeens voor mensen moet betalen die je niet kent. Je komt al snel uit op 50/100 euro per persoon die je uitnodigt. Ik hoef er ook niemand bij te hebben die ik niet ken, lijkt me zelfs heel raar dat op een van de mooiste dagen van je leven er allerlei mensen zijn die je nog nooit eerder hebt gezien.
JA ik begrijp precies wat je bedoelt, vreselijk! Ik heb in een winkel gewerkt en soms gingen dan mensen ook tegen hun partner praten ‘‘Misschien weet dat meisje wel waar de schilderijen staan!’’ Ja misschien wel, wie weet, misschien moet je het haar eens vragen?! Ik negeerde het dan ook gewoon…
Ja, ik heb een keer een bruiloft georganiseerd voor mijn zus en dan waren er zoveel mensen die zeiden dat ze mensen mee wilden nemen of een vriendin die mijn zus niet kent. Ik heb, in overleg met mijn zus, nee gezegd en als ze moeilijk bleven doen dan hoefden ze zelf ook niet te komen. Vaak geeft de +1 ook geen cadeau onder het mom van ik ken het paar niet.
Ja precies. Mijn beste vriendin gaat volgend jaar trouwen en daar mogen ook geen plus ones komen. Sommige mensen zijn inderdaad dan alleen, maar we zijn allemaal volwassenen die dat prima voor een avondje kunnen doorstaan en er wordt goed nagedacht over de tafelindeling zodat je nooit in je eentje bij alle opa’s en oma’s gezet wordt oid
Ja inderdaad, ik denk dat wij dezelfde soort wedding planners zijn
Ohhhh dit herken ik😑
Ik vind het nog erger als vrienden of familie dit doen. Ik was bij een vriendin langsgegaan en die ging steeds via haar baby tegen mij praten. neppe hoge stem, zullen we Maurice even de keuken laten zien, vind je dat Maurice er ook zo moe uitziet. Zo vermoeiend, je baby verstaat je niet praat gewoon direct tegen me.
Ik zat net in een meeting met een vrouw die aan haar nagels aan het pulken was. Het ziet er vies uit en het klinkt ook nog eens akelig. Brrrrr
Sowieso mensen die zomaar tegen je aan gaan praten in de supermarkt. Maar van die ouders is nog erger, negeer ze ook altijd.
Oooh ja, zo irritant! Ik vind kinderen zelf heel leuk maar als ouders ze inzetten om sympathiek over te komen vind ik het juist allemaal RGK en word ik echt een Grinch!
Mijn moeder doet dit altijd als ik met haar en een van mijn kinderen in een winkel ben. Vreselijk!
Je houdt je gewoon aan de anderhalve meter
Zeer benieuwd of dit een ding is bij veel bedrijven.
Hoop het niet. Ik woon veel te ver weg van de hei.
Waarom kunnen boomers niet communiceren. Elke x als ik met mn moeder naar iemand toe ga en ik dr vraag hoe en wat zegt ze " weet ik niet".
En als ik dan zeg wil jij t diegene ff vragen vraagt ze diegene alles behalve hoe en wat.
Bijv:
Ik : Houd ze haar verjaardag nou thuis of bij die ene vriendin?
Moeder : Ik heb dr gevraagd of ze de bbq al aan heeft staan. Ze zegt ja dus ik denk thuis.
???
( WaArOM vRaaG jE hEt NieT zElf. Ik heb de nummers niet van die mensen. Plus als ik t via mn moeders mobiel vraag krijg ik boomer antwoorden terug waar ik niks mee kan )
Hei is gelukkig niet letterlijk ‘de heide’ (dat dacht ik ook toen ik hier ging werken). Het gaat erom dat je buiten kantoor bent, buiten je bekende structuren en dat je elkaar op een andere manier leert kennen. Ik haat het, trouwens.
Ik dacht ih begin ook dat ze ergens ver in een huisje zaten!
Laatst had een team op werk hei-dag, gewoon op kantoor. Dat vind ik wel gek
Mijn voordeur is kapot en nu sta ik met een dronken hoofd voor de deur en ik moet super nodig plassen en ik krijg m niet open
Is het ondertussen al gelukt?
Ik had het vannacht zo koud dat ik op een gegeven moment maar mijn badjas in bed nog over mijn pyjama heb aangetrokken. Vervolgens wordt ik wakker van een paar ijskoude voeten. Nou probeer die maar eens warm te krijgen.
Mezelf. De stress om die energieprijzen zijn bij mij echt enorm. Ik leef onder mn fleece kleed. Daarnaast heb ik stress om de benzine prijzen want die rijzen de pan uit. Wetende dat elk jaar rustig die kut huur ook omhoog gaat en mn salaris niet.
Laat staan de stress van mijn privé leven dus ik baal dat ik een persoon ben die zich alles aantrekt en bij elke scheet stress krijgt.