Waar erger je je aan? #11

Al 3 zaterdagen op rij is mijn krant niet bezorgd en krijg geen contact met de klantenservice, wat is dit nu weer joh.

Hahaha ja maar heb er wel echt een kwartier over gedaan 🥲

Heeft er een keer iemand een krant abo, krijg je dit

18 likes

Gelukkig maar! Hopelijk is je deur niet te erg kapot.

1 like

Bij de Volkskrant kan je dat heel makkelijk in de app aangeven, ik kreeg dan altijd een week bij mijn abonnement opgeteld. Bleek bij ons te zijn omdat er te weinig bezorgers waren, ja Joe biedt dan die krant niet aan in ons postcode gebied :sweat_smile:

4 likes

Ja dat heb ik nu 3x gedaan maar niks van gehoord. Mega irritant. Ik lees inderdaad meer klachten dat ze te weinig bezorgers hebben maar dat lijkt me niet mijn probleem.

Anders ff berichtje op twitter plaatsen? Vaak reageren ze daar sneller op

Ik had echt een kutweek. Voelde me hele week niet zo lekker, maar niet ziek. Week duurde eindeloos. Amper wat voor werk gedaan. En gisteravond voelde ik me ok. Eindelijk weekend! Word ik weer helemaal kut wakker met overal pijn. Het weekend is echt te kort om me zo slecht te voelen :angry:

Heb 3 weken terug de auto van m’n ouders overgenomen. Degelijke, grote en goed onderhouden bak uit 2015. Ik ga vandaag banden oppompen en moet even kijken waar die sticker zit en die vond ik pas bij de laatste deur die ik opende :joy:.

Rijd ik daar weer weg: lampje automatische deurvergrendeling brandt en auto piept onophoudelijk. In boekje gekeken en kan er niks tegen doen, pechhulp komt. Conclusie dat een slot ineens stuk is en vervangen moet worden. Gaat paar honderd euro kosten waarschijnlijk. Nu gaan m’n ouders het betalen (:raised_hands: die hebben meer geld dan ik maar kunnen er net zo goed niks aan doen, maar ik heb ‘m echt nét) maar ik heb nu zo’n extreme spijt dat ik m’n andere auto heb weggedaan. Hoe minder opties een auto heeft hoe beter, want dan kan er minder stuk gaan :sob::sob::sob:

8 likes

Ik heb net bijna 1000 euro terug overgemaakt naar de belasting voor te veel zorgtoeslag :+1:
Hoop dat ze er blij mee zijn. Ik ga even huilen in een hoekje

9 likes

Deze column

2 likes

Ik heb het gelezen en het is misschien een onpopulaire mening maar ik erger mij aan mensen die vinden dat je heel erg lang vrij mag zijn en dat anderen dat voor je mogen betalen. En dat continue onderscheid tussen wel borstvoeding en geen borstvoeding geven, ik ben het best wel eens met het artikel.

6 likes

Ik had een heel lang bericht getypt met een mening en toch weer niet, en wist niet meer waar ik naartoe wilde of eigenlijk wilde zeggen. Conclusie dat mijn hersenen niet meer werken zoals ze moeten bij 40+1 weken zwangerschap. Dus dat misschien ook al een verklaring geeft waarom een beetje rust misschien wel fijn is in die situatie.
Ik moet wel zeggen dat het dubbel voelt, er zijn dames die met 24 weken niets meer kunnen, en anderen voelen zich de hele tijd prima. Sommigen moeten noodgedwongen al eerder met verlof ook al voelen ze zich nog prima, en sommigen kunnen wellicht helemaal niet met verlof. (wel of geen borstvoeding etc idem dito) Maar je kunt zo’n regeling natuurlijk niet per persoon afstemmen.

Je pensioen bouw je zelf ook op. Ik vind het onzin dat vrouwen 1 jaar betaald vrij mogen zijn en dat het logisch moet zijn dat anderen ervoor betalen. Ik vind de positie van de vrouw daardoor erg kwetsbaar. Als een vrouw gemiddeld twee kinderen krijgt in 5 jaar, dan moet je een vrouw op de werkvloer 2 jaar missen. En verwachten dat anderen daarvoor betalen? Op basis waarvan? Waarom eisen vrouwen niet meer van hun man dat die minder gaat werken, zo streven we nooit naar gelijkheid

6 likes

Hier ben ik het mee eens, niet elke zwangerschap is hetzelfde. Ik kan mij zo ergeren aan: ‘‘helemaal als je borstvoeding geeft’’? Ben je dan een andere moeder? Kan je niet kolven zodat je man melk kan geven. Ik hoop dat we ooit naar een samenleving gaan dat beide partners part time werken en kinderopvang/kunstvoeding geven niet wordt geshamed.

Als je met pensioen gaat heb je vaak een groot deel van je jaren gewerkt en dan mag je uitrusten. Niet elke vrouw heeft een jaar nodig om uit te rusten. Bovendien krijgt iedereen pensioen en de uitkering van een jaar is alleen voor vrouwen die bevallen, mannen en kinderloze vrouwen hebben er geen recht op.

Stel je voor dat ik geen kinderen krijg dan heb ik nooit recht op een jaar betaald verlof. Ik vind dat niet eerlijk. Als ik naar mijn werk kijk waar enorme tekorten zijn en dan moet bedenken dat er mensen een jaar betaald uit mogen, dat kan toch ook nooit goed voor de economie zijn.

2 likes

Denk dat ik me het meest erger in mijn eigen situatie (in het onderwijs) dat de collega’s die geen kinderen hebben altijd de lul zijn van collega’s die wel kinderen hebben en telkens moeten opdraaien voor hun afwezigheid. Echt geen probleem als je met verlof bent, want dan wordt vervanging geregeld. Maar ook als ze weer aan het werk zijn zijn ze er 50% van de tijd niet omdat er iets is met hun kinderen. Ben echt blij dat ik nu weer in een team zit met vooral mensen die geen kinderen hebben.

16 likes

Maar als we bijvoorbeeld kijken naar het onderwijs. Een vriendin van mij werkt daar en had afgelopen jaar 6 zwangere collega’s. Wat denk je dat het voor de school had betekend als deze leerkrachten er een jaar uit gaan? En wat denk je dat het betekent voor diegene die overblijft.

Wat vind je daar precies oneerlijk aan? Als een ouder (man of vrouw, maakt niet zoveel uit) een jaar thuisblijft om voor een kind te zorgen, is dat geen vakantie oid. Voor een jong kind zorgen is een enorme taak, wat te vergelijken is met 2 fulltime banen. Als jij die taak er niet bij krijgt (eigen keus of niet), hoef je ook geen tijd te krijgen om die taak te vervullen, lijkt me.

12 likes

Dit vind ik zo een onzin, mensen die kiezen voor kinderen en dan verwachten dat anderen superveel respect hebben voor dat het zo zwaar is. Je kiest ervoor, je wilt een kind, dan mag ik hopen dat je er hard voor wilt werken. Maar mag ik dan ook 2x 1 jaar er tussenuit betaald voor iets waar ik voor wil kiezen bijvoorbeeld vrijwilligerswerk doen in het buitenland. En nogmaals de vraag, denk je dat het haalbaar is dat mensen bij de politie, onderwijs en zorg er een jaar uitgaan bij de ontzettende tekorten di wij hebben.

4 likes