Ik zou er wel voor zijn om het verlof in uren te laten kunnen opnemen. (wel administratief meer werk) Dan kun je zelf kiezen of je het wilt inzetten voor / na zwangerschap, voor borstvoeding extra, wanneer je je wel of niet goed voelt etc. Zo heb je wat meer vrijheid daarin. Soms voel ik me dagen goed en snap ik niet waarom ik op de bank thuis zit de niksen? en soms ben ik mega hormonaal etc. en zou ik niet moeten denken aan werk. (hoe het is met kind weet ik nog niet).
Vind het wel een goede vooruitgang dat de man nu ook wat meer krijgt dan 1 dag. Wtf was dat. Nu wordt dat al wel wat meer gelijk getrokken, maar niet eens alle mannen maken volledig gebruik hiervan??
EN in veel gevallen is het bijv (belastingtechnisch) gunstiger om als man en vrouw allebei parttime te gaan werken, ook al zou de man meer verdienen. Maar dat willen ze dan niet ofzo? Maar dat is weer een andere discussie.
@Maurice Je geeft telkens aan een jaar verlof, hoe bedoel je dit? want dit is toch voor iedereen 16 weken ofzo?