Begrijp ik het nu verkeerd of wordt de schuld aan vrouwen die zwanger raken terwijl ze een beroep waar een tekort is gegeven?
Of het zwaar is of niet doet helemaal niet ter zake. Ik denk dat ik het vooral zie in het grote plaatje: er zijn in een maatschappij betaalde en onbetaalde taken, die allemaal vervuld moeten worden om de maatschappij draaiende te houden. Kinderen horen er nu eenmaal bij, of jij ze persoonlijk wil of niet. Ik vind dat de maatschappij als geheel verantwoordelijk is voor het gestroomlijnd laten verlopen van al deze dingen, en ik vind het absolute onzin om hier een probleem van individuele vrouwen van te maken, want dat is - wat @Ovenschaal hierboven uitlegt - precies wat er gebeurt als je gaat beknibbelen op verlof en het als persoonlijke verantwoordelijkheid gaat zien.
Edit: ik vraag ook helemaal niet âsuperveel respectâ; ik wil gewoon dat mijn partner en ik de mogelijkheid krijgen om een normale start te hebben met onze kinderen, daar wordt de maatschappij uiteindelijk ook alleen maar beter van.
Ik zou er wel voor zijn om het verlof in uren te laten kunnen opnemen. (wel administratief meer werk) Dan kun je zelf kiezen of je het wilt inzetten voor / na zwangerschap, voor borstvoeding extra, wanneer je je wel of niet goed voelt etc. Zo heb je wat meer vrijheid daarin. Soms voel ik me dagen goed en snap ik niet waarom ik op de bank thuis zit de niksen? en soms ben ik mega hormonaal etc. en zou ik niet moeten denken aan werk. (hoe het is met kind weet ik nog niet).
Vind het wel een goede vooruitgang dat de man nu ook wat meer krijgt dan 1 dag. Wtf was dat. Nu wordt dat al wel wat meer gelijk getrokken, maar niet eens alle mannen maken volledig gebruik hiervan??
EN in veel gevallen is het bijv (belastingtechnisch) gunstiger om als man en vrouw allebei parttime te gaan werken, ook al zou de man meer verdienen. Maar dat willen ze dan niet ofzo? Maar dat is weer een andere discussie.
@Maurice Je geeft telkens aan een jaar verlof, hoe bedoel je dit? want dit is toch voor iedereen 16 weken ofzo?
Owjee stel je voor dat we allemaal een steentje bijdragen om onze samenleving beter te maken.
Ik zag net je insta story en zelfs ik raakte geĂŻrriteerd
Doel je nu op de 5 dagen of op de 5 weken voor 70%? Want ik vind 30% salaris inleveren behoorlijk veel. Al helemaal als al die statistieken zeggen dat de man vaak het grootste inkomen inbrengt (is bij ons wel zo, want ik werk 28 uur en mân man 40).
Edit : verder helemaal eens met @Ovenschaal
Jaa dat is dan voor ongeveer een maandsalaris het geval maar die eerste tijd met je kindje en een band opbouwen krijg je nooit meer terug. En je krijgt maar een keer de kans als man om doorbetaald te krijgen hiervoor. Voor hen is het ĂŒberhaupt al een meer luxe keuze misschien. Als vrouw âmoetâ je wel. Als ze dit naar 100% zouden maken of gewoon ook verplichten voor mannen dan zou het wel goed zijn voor de gelijkheid.
Dat ik de vuilniszak weg moet gooien. Geen zin
Aan mezelf. Ik ben extra aan het werk omdat ik hartstikke druk heb maar ik kan me er alleen niet toe zetten Mijn man is met de kinderen weg dus kan in principe echt doorwerken maar ik ben alleen maar werk ontwijkend gedrag aan het vertonen
Dat ik me hier weer eens toe heb laten verleiden. Had echt zin in allemaal lekker fruit. In werkelijkheid bestaan die bakjes altijd voor 90% uit grote brokken zure appel.
Aan mijn stomme verkoudheid in het weekend voor ik een medische keuring heb. Rot op, keelterreur, ik wil mân stem terug.
Ik heb nieuw grind voor mân katten, had vorige keer per ongeluk met heel sterke geur gekocht en nu zonder. Gaan ze er in spelen alsof het de zandbak is.
Gatverdamme, zeker zoân tiep dat zegt dat je door de pijn heen moet
net boodschappen gedaan en wat zoets meegenomen voor bij het netflixen straks: nu heb ik trek in chips en staat die combi me veel meer aan dan wijn en brownie
Heb echt al vanaf dinsdag een trillend ooglid, zo irritant. En mensen die dan zeggen: âkOmT dOoR sTrEsSâ zijn ook irritant.
Alsof het na zoân opmerking ook spontaan weg gaat
âOh shit je hebt gelijk! Ik zet ff mn stress uit!!â
Ik zeg persoonlijk eigenlijk altijd: slik magnesium
Ik had ook geen krant vandaag, heb in de tijd dat ik nu abonnee ben vaker niet dan wel een krant gehad.
Kan Gorillas niet ook kranten gaan bezorgen of zo?
De hele dag ben ik moe. Zodra ik het bed aanraak, klaarwakker. Ik kan gewoon niet inslapen.