Waar erger je je aan? #11

Is dit negatief, of was hij tegelijk online?

Als het een stage is als docent ofzo lijkt me dat wel ongemakkelijk hahaha

1 like

Oh zooo haha dat miste ik ff. Awkward ja

Gebeurt minstens net zo vaak dat stagiaires een nare ervaring hebben op een werkplek als andersom.

Mijn vriendin werd tijdens haar eerste stage in de psychiatrie amper begeleid, direct in het diepe gegooid en alleen gelaten. Begeleiders die er zouden moeten zijn om haar een veiliger gevoel te geven bereikten vanwege grensoverschrijdende opmerkingen het tegenovergestelde. Ze ging er uiteindelijk weg met angstklachten.

Stagiaires worden zo vaak zo kut behandeld :upside_down_face:

4 likes

Hhaaha omg ik moet morgenochtend m’n baas ook iets soortgelijks gaan appen hahahah. Ik kan morgen ook niet werken omdat ik midden in de week naar het buitenland ben gegaan en nu vast zit :skull: Gelukkig zou ik wel vanuit huis werken en kan ik gemist worden, en ben ik niet jouw stagiair

Ik had vandaag vrij en ben dinsdag na werk vertrokken op een mini roadtrip. Maar net is mijn auto kapot gegaan (midden op de snelweg ook nog :cry:) en naar een garage gesleept. Dus ipv thuis, zit ik nu in een hotel

5 likes

Haha ik neem aan dat jij woensdag en vandaag gewoon vrij had (gevraagd). Mijn stagair is gewoon weggegaan ookal was er werk

1 like

Aan deze rot verpakking die je altijd kapot maakt waardoor het kwark overal zit :unamused:

20 likes

Ja mijn baas is iedere x verbaasd als ik zeg dat ik een uur per stagiaire per week aan begeleiding reken. Dus nu met 4 stagiaires gaan daar 4 van m’n werkuren heen. En dat is heus allemaal niet zo zwart wit maar je moet wel commitment geven aan ze. Ik vrees ook echt voor als m’n baas het over gaat nemen als ik met verlof ben, want hij heeft die uren helemaal niet (gelukkig is dat wel einde vd stage dus dan zijn ze al heel vaardig over het algemeen).
Ik vind stagiaires begeleiden ook echt 1 van de leukste taken die er is trouwens, je ziet zoveel groei :heart_eyes:

8 likes

Ik heb een tijdje geleden een accomodatie gezocht voor drie personen (heel Nederland was een optie) en we zijn echt dagen bezig geweest. Uiteindelijk een blokhutje in Enschede gevonden. We wilden ook niet dat 1 iemand in een andere kamer moest slapen.

2 likes

Volgens mij is dat zinnetje ‘met gepaste trots’ letterlijk vertaald uit het Engels naar het Nederlands. En dan eigenlijk een slechte vertaling. Word ook moe van dit soort LinkedIn berichten hoor…

1 like

Ik zie nu dat ik vergeten ben context te geven. :see_no_evil:
Het was in een basisschoolklas en de stagiair was een onderwijsassistent.
Ik bedacht me dat ik hetzelfde ook eens heb gehad toen ik nog bij de kleuters werkte, toen ging een vmbo-stagiair ook haar vinger opsteken en meedoen met de les van de kinderen. En het is anders als ze ook even wat toevoegen aan de les als ouder persoon/volwassene, maar dit was telkens op zo’n bloedserieuze ik-doe-mee-als-kind-manier.

3 likes

Haha ja woensdag had ik wel echt vrij. Heb nu uit nood vandaag en morgen ook nog vrij moeten nemen, maar gelukkig geeft dat geen problemen op werk. En ben niet zomaar niet op komen dagen :grimacing:

1 like

Ik erger mij aan een vriendin die ik met alle goede bedoelingen heb proberen te helpen door een luisterend oor te bieden, elke dag te bellen en te appen hoe het gaat. En nu is ze tot de conclusie gekomen dat ze al jaren nooit over iets persoonlijks heeft gesproken omdat onze vriendschap te oppervlakkig is en ik ook nooit wat vertel over dat iets helemaal kut gaat in mijn leven. Ik zat echt zo: Que?? En nu een dag later zit ik er nog mee en heb ik gewoon helemaal geen zin meer in haar en haar kutopmerkingen. Ik ben de eerste die toe zal geven dat ik niet altijd heel subtiel ben, en ik reageer altijd heel praktisch als een man (probeer gelijk met oplossing te komen). Zij heeft dat geintpreteerd als dat ik haar de les zit te lezen.

1 like

Ligt niet Aan jou, als ze het belangrijk vindt kan ze het op een normale, niet beschuldigende manier opbrengen dit onderwerp. Het is een dynamiek, is niet zo dat de fout bij jou ligt, maar de interactie tussen jullie. Daar kan zij zelf wat aan doen door het te bespreken en anders door wel eens iets ingewikkelders te vertellen en kijken hoe jij reageert. Misschien kun je aangeven dat je het vervelend vindt dat ze de schuld hiervoor nu in jouw schoenen lijkt te schuiven en je geprobeerd hebt de afgelopen weken er voor haar te zijn. Beetje ondankbaar en passief agressief dit

Overigens kan het juist ook heel waardevol zijn als je een wat meer praktische aanpak van problemen hebt. Ik heb verschillende vrienden die weer verschillend reageren op problemen en soms is juist die wat droge houding heel fijn en geruststellend.

3 likes

Ik hoop het voor said stagair! Mijn supervisor is een chaoot dus het zou theoretisch kunnen en dat hij het dan weer vergeten is, maar ik betwijfel het. Ik beheer alle communicatie middelen en heb niks voorbij zien komen en voor zover ik weet is er niks mondeling afgesproken. Maar goed zelfs al is mijn supervisor eind verantwoordelijk, de stagair werkt direct met mij dus ik mag nu werk voor 2 doen 🥲

1 like

Zo herkenbaar. Eigenlijk moet je er niet aan proberen te trekken maar je beheersen en het rondom wegsnijden.

1 like

Ik ben ziek thuis en wilde eigenlijk gewoon tot rust komen met een suffe film. Maar mijn man werkt thuis en hoewel dat best gezellig is stopt hij maar niet met praten :triumph::triumph::triumph:

1 like

Jaa juist een uurtje per week is echt het mini minimale lijkt me. Helemaal als het een meewerkstage betreft. Het inwerken, corrigeren, leren, wekelijks gesprekje hoe het gaat etc, motiveren, gewoon even een praatje, hun vragen beantwoorden, opdrachten nakijken, Kost allemaal veel tijd. Daarbij vind ik wel dat een stagiaire zelf ook verantwoordelijkheden moet hebben. Zodat t voor beiden partijen iets oplevert, dus ook wat van mijn tijd weg kan nemen door taken aan ze over te laten.

Sommigen staan er echt zo in van ja ik kom ff meekijken en als ik fouten maak is het niet mijn schuld want ik leer nog(ook na 5 maanden stage), of dan is iets lang niet af bij deadline en geen terugkoppeling ofzo? Letterlijk schouders ophalen bij feedback etc. Een stagiaire zei bij alles: dat wist ik niet ik moet het nog leren he. (Ook na 5 maanden stage en 3 keer uitleggen nog, Was gewoon een makkelijke manier om laks te zijn)

Beetje motivatie of toch enige hiërarchie vind ik wel passen bij een professionele werkhouding van een stagiaire.
Ik werk alleen met mbo’ers maar volgens mij zijn dingen als verantwoordelijkheid nemen of werkhouding niet aan opleidingsniveau gebonden.
Vraag me wel echt af hoe het komt dat ze hier zo verschillend in zijn en vind dat school hier best wat meer een rol in mag spelen.

1 like

Ugh ja, dat is zoooo irritant

1 like

Aan een kruimel tussen m’n toetsenbord die ik er niet tussen uit krijg :triumph:

1 like