Waar erger je je aan? #11

Ja heel irritant, ik wil niet de buurt waar je gratis kan parkeren tot last zijn dadelijk maar zo moet ik wel…

Whaha nee! Maar ik heb het binnen en met bonzend hart open gemaakt. Is het gewoon iets van de autohuur voor vakantie :joy: Please doe gewoon een logo op je envelop

1 like

ik vind het een heel interessant stuk. Ik denk ook dat we allemaal meer moeten twijfelen. Maar ik ben nu ook vooral heel geinteresseerd in het perspectief van de leerlingen. Dit stuk laat ook wel heel goed zien hoe ideen en meningen in stromingen gaan. Waar de vorige generatie meer schopte tegen bepaalde dogma’s is onze generatie juist weer meer volgzaam.

2 likes

Goeie tip !!

Ik ga voor mensen ook geen moeite meer doen als dat niet terug gedaan wordt.
En nu zit ik met rot gevoel en ben ik aan het emo snaaien.

2 likes

Wat een vervelend artikel ja.

Alleen dit al: Jacob kende de discussies met collega’s inmiddels als geen ander. Zoals die over een gebedsruimte op zijn hogeschool, waar een groepje orthodoxe moslimstudenten op bleef aandringen.
Want je kan alleen willen bidden wanneer je ‘orthodox’ moslim bent?

En dit ook:
De meesten verdwenen uit zicht, sommigen blijven op z’n netvlies.
Zoals de Marokkaanse Amina uit Bos en Lommer. Jacob gaf haar les toen ze op een vmbo-zorgopleiding zat, op het Calvijn College, bijna vijftien jaar terug. Ze woonde toevallig in een woningblok achter hem.
Zij was een van die scholieren bij wie in de klas de hoofddoeken afgingen. Die met rode oortjes luisterden naar de verhalen van Antilliaanse meiden die al lang seks hadden gehad. Amina smulde ervan
Lekker invullend ook. Vind dit gewoon echt een vieze manier van schrijven ook?

En dit: En Munire, de Turkse, die twee jaar lang in doeken gewikkeld in de klas zat,
Doeken, respectvolle omschrijving.

Nou als ik daar les volgde, mijn stem zou ie niet krijgen.

9 likes

Raar ook dat die namen niet gefingeerd zijn, terwijl ze geen toestemming lijken te hebben gegeven. Sowieso een vaag ‘interview’ met een rare titel. Al zie ik nu pas dat het al uit 2016 komt. Zag dit ook in een ander artikel uit dat jaar:

Je voormalige leraar Jacob Eikelboom ­beweerde in Trouw dat je een nikab wilde dragen. Hij zei: 'Ze zat twee jaar lang in doeken gewikkeld in de klas, tot vlak onder haar lippen en net boven haar ogen, boos op iedereen.'
“Daar was ik heel erg teleurgesteld over. Hij was mijn leukste meester. Ik snap het niet. Ik heb mijn gezicht nooit bedekt, dat vond ik eng. Er was ook een praktisch bezwaar: dan kon ik niet roken. En die hoofddoek droeg ik trouwens maar een jaar.”
Hij mailde me al dat je er kwaad over was.
“Ik ben van binnen altijd dezelfde Münire geweest, alleen de verpakking was anders. Het kwam uit mezelf. Iedereen had wel iets. De één werd punker, de ander rapper, maar dat was ik al geweest. Voor mij was dit het.”

3 likes

Dat mijn moeder niet voor mijn kat durft te zorgen in mijn vakantie, omdat er spinnen op mijn galerij zijn en ze daar niet durft te lopen :unamused:

1 like

De prinses papa reclame van Bol. com

Niet vanwege de vader, love him, maar de bel uit die reclame is EXACT die van mij…
Ik schrik elke keer…

2 likes

Wow ja ik ook. Ben deze week al een paar keer naar de voordeur gelopen omdat ik twijfelde is het nou op tv of staat er iemand voor de deur voor ik doorhad dat het die specifieke reclame was :sweat_smile:

1 like

Wetenschappers kunnen een man naar de maan sturen maar een legging maken die niet afzakt? Ho maar, dat tart de zwaartekracht!! :rage::rage:

19 likes

Wat een ka uu tee nacht. Heb echt geen oog dichtgedaan… wordt een lange dag vandaag.

Ik heb het ook met hand afwas.
Bijv wijnglazen die ik niet in de vaatwasser durf te doen :disappointed:

Folder van energie coöperatie “oOo plz help ons… Word lid alsjeblieft” ik woon niet in het juiste postcodegebied… :roll_eyes: uiteraard kan je niet genoeg mensen bij elkaar schrapen als je in verkeerd gebied gaat folderen…

1 like

Ik dacht dat het al zaterdag was maar moet nog een hele dag werken :cry:

Ik had dus echt precies hetzelfde :sob:

2 likes

Dat de wachtlijsten voor poliklinische ingrepen weer oploopt door fucking corona.
Nee, prima hoor, ik loop wel een paar maanden extra met m’n verzakte baarmoeder in m’n vagina rond, bekkenpijn, rugpijn, constante plasaandrang en niet meer dan 10 minuten achter elkaar kunnen staan en lopen. Echt, dikke prima dit. Kreeg gisteren de brief met wat ik dacht dat m’n afspraak was met alleen maar erin: wachtlijst is lang, fuck you.
Woest ben ik op de situatie.

11 likes

Ik erger me eraan dat mijn (Engelstalige) schoonfamilie het hilarisch vindt dat dieren in Nederland ‘andere’ geluiden maken. Ze vinden het heel grappig dat een haan kukeleku zegt, terwijl het in het Engels cockadoodledoo zegt. En dat vind ik juist belachelijk.
Of dat een koe boe zegt in plaats van moo.

Ik snap niet wat er grappig aan is, ik vind het juist wereldvreemd. Want dieren zeggen in elke taal wat anders.

En ik erger me ook aan hoe irritant ik het vind haha. Slaat nergens op.

24 likes

In de herfst/winter vind ik de lucht in mijn neus zo koud/scherp. Vooral in het neusgat dat “open” staat. Dat voelt echt onprettig, trekt helemaal door naar binnen ofzo maar zou niet weten wat ik eraan kan doen.
Echt vaag verhaal, benieuwd of iemand het herkent:’)

Meerdere mensen herkennen het denk ik door de likes. Hebben jullie tips? Word er helemaal gestoord van.

19 likes

Rijke mensen die relatable proberen te zijn. “Oh nee hij heeft geen geld voor een boekensteun. Laten we hem maar niet belasten.”

6 likes