Haha jaaa dit is zo kut!
Ik ineens weer vliegen?? Wtf. Laat me met rust! Zo gezellig is het niet in mijn huis ja!
Nee, doelde niet op jou.
Maar dan toch inhoudelijk op jouw post:
Ik vraag me echt af welke mensen dit zijn en wat voor artsen dit zijn? De instellingen waren juist bijna als eerste aan de beurt. In een instelling wonen is al een reden op zich om te vaccineren. En als ze te zwak zijn voor het vaccin, maar mobiel genoeg zijn om ergens koffie te doen (dat rijmt al bijna niet, maar goed), dan gaan ze dus waarschijnlijk gewoon dood als ze covid krijgen daar in dat cafe? Dat is dan het plan? Dat vindt men dan het beste?!
Vraag me echt af of dit nu echt op medische redenen gebaseerd is, of op een onderbuikgevoel van âoeh toch wel spannend, toch wel kwetsbare mensen, nou we spelen op safe en we doen het nietâ.
Zo wordt de groep âmedische uitzonderingâ wel groot. Het is een vaccin, je spuit ze geen covid in⊠Onbegrijpelijk.
Edit: en nooit te laat om de overwegingen te heroverzien. Deze groepen waar misschien in het begin nog wat twijfel over was, die durf je nu toch wel te vaccineren? Veiliger voor iedereen en geen gezeik met je coronapas. En dus GEEN medische uitzondering.
Ja ben hier echt fel op, is niet persoonlijk. 
Kwaliteiten van leven gaat in mijn optiek nog altijd boven kwantiteit. Er is inderdaad een groep die om medische redenen niet gevaccineerd kan en of wil worden. Moeten die maar dan de hele dag opgesloten zitten?
Je mist het punt. Die groep is gigantisch klein.
Er zijn 12.989.122 eerste prikken gezet in Nederland.
De enige absolute contra-indicaties voor vaccinatie zijn:
- Ernstige allergische reactie op je eerste prik; komt 7.91 keer per miljoen prikken voor, dat zijn 102 mensen in Nederland
- VIPITT (een bloedplaatjesaandoening in combinatie met trombose na het vaccin); voorkomen niet helemaal helder, dus ik heb de hoogste rapportage gekozen, 5 op 130.000 vaccinaties, dat zijn 500 mensen in Nederland (lijkt mij persoonlijk een hele hoge schatting)
- Capillary leak syndrome na je vaccinatie; minder dan 500 beschreven gevallen in de hele wereld sinds 1960, ik kan niet vinden hoeveel hiervan gelinkt zijn aan vaccinatie, maar dat lijkt me op de Nederlandse bevolking te verwaarlozen
Het gaat dus in Nederland om maximaal 600 mensen die niet gevaccineerd mogen worden. Voor die 0,003% van de bevolking is het heel vervelend, maar daar kun je de beslissingen over de hele bevolking/economie/volksgezondheid niet van af laten hangen.
Niet willen â medische redenen!!!
90-plussers: veilig.
Transplantatie-patiënten: veilig, krijgen nu 3e.
Chemo-patiënten: veilig, krijgen nu 3e.
Mensen met een verstandelijke beperking: veilig.
Mensen met een meervoudige beperking: veilig.
ALS-achtige beelden: veilig, krijgen nu 3e.
De kwaliteit van leven gaat niet achteruit door een vaccin, dus die discussie kwaliteit versus kwantiteit is helemaal niet im frage hier.
Ik wil best toelichten hoor⊠Slide gerust in de dm en misschien heb je dan nog een advies voor deze persoon die ons zeer lief is maar na de eerste echt niet meer durft.
PB gestuurd, maar in het algemeen is niet durven óók niet hetzelfde als niet mogen.
Ja ik heb iemand op fb die laatst ook een of ander dramatisch verhaal op fb postte over allergische reactie âhad nooit gevaccineerd mogen wordenâ (aldus haar eigen woorden) en of we allemaal haar bericht wilden delen âzodat het bij de juiste persoon terecht kwamâ. Dan denk ik meld het bij lareb, dan komt het bij âde juiste persoonâ terecht 
Hmmm ik heb vandaag wel iets in deze trant geplaatst, maar meer met de gedachte dat ik niet iemand tegen het zere been wil stoten. Bv iemand hier is die niet gevaccineerd kan worden en zich dan (op een negatieve manier) aangesproken voelt. Heeft verder niets met mijn gedachten over verplichte passen oid te maken.
Ik dacht overigens dat er wel best veel mensen zijn die niet gevaccineerd mochten worden, weet eigenlijk ook niet waar het vandaan komt? Wrs omdat zoveel mensen het benoemen om dezelfde reden als ik?
Heel irritant wanneer mensen, als het druk is bij de poortjes op het station, eerst helemaal gaan wachten tot de poortjes achter de volgende gesloten zijn om zelf uit te checken?? Je kan gewoon direct je ov er tegenaan houden en uitchecken hoor.
Zie dit echt vaak en heb er eig niet zoân zin in om 5 minuten in de rij te staan om van het station te komen
Verbeter de treinnetwerken voor de mensen die met de trein kunnen en gebruik gewoon Zoom als je niet kan kommen 
Mijn schoonzusje is een van die maximaal 600 mensen. Die baalt enorm, maar staat er idd wel zo in dat ze gewoonweg pech heeft met haar medicijnallergie (van A tot Z, niks mag ze hebben, ook geen paracetamolletje. Ze reageert op alles). Ze gaat het wel echt kut vinden als ze nu permanent getest moet worden omdat ze ook nog gewoon wil sporten etc., dus ik hoop dat er voor die kleine groep mensen er wel een soort uitzondering kan komen. Geen idee hoe dat eruit moet zien.
Haha ik lees/hoor dit dus ieder jaar, dus hopelijk kan ik de verwarring de wereld uit helpen: Het is juist logisch dat er zodra het kouder wordt meer insecten en spinnen in huis zijn. Ze komen dan binnen om de warmte op te zoeken en voor te bereiden op de winterslaap (diapauze). De geringde wintersteekmug blijft wel actief in de winter (joh), dus die kun je het hele jaar door in huis aantreffen en door gestoken worden.
Niet enorm bang, niet meer tenminste. Mijn schoonvader is pas geleden overleden aan kanker, dus je kan je voorstellen dat dat haar wel echt extra voorzichtig maakte met alles.
Nu is ze nog steeds wel voorzichtig. Ze werkt thuis en vermijdt hele drukke plekken, maar goed, na anderhalf jaar je leven on hold kan ik me de frustratie wel voorstellen nu. Vooral als gewoon een groot deel van de ongevaccineerden zich niet laat prikken
uit principe
.
Mijn vriend heeft eerlijk opgebiecht spinazie stampot niet lekker te vinden én al helemaal niet icm vissticks 
Hij heeft liever bietjes stampot. Nou dat kan ie mooi vergeten. Wie eet er nou roze eten bah bah
Ik heb per ongeluk knetterchocoladeletters gekocht. Ellende.
Dat ik vandaag de hele tijd mijn knieën op slot zet. Nu heb ik pijnlijke knieholtes
Dat allerlei bedrijven na 1,5 jaar nog steeds âcoronamaatregelenâ gebruiken als excuus voor kutte klantenservice. Donder op.
Ivm het Corona virus is onze klantenservice alleen open van 8-12.30. Wtf? Why