Day weet ik niet. Heb me niet zo ver verdient in vloer verwarming.
Maar draait ook om isolation van eventueel je kruipruimte e.d.
Niet per se want iets op temperatuur houden kost niet zo veel energie, maar iets snel opwarmen kost heel veel energie
Maar als ik het dan in de avond warm wil hebben moet ik hem al âs ochtends aanzetten terwijl ik op werk ben. Het kan hoor en het zal inderdaad goedkoper zijn om het op temperatuur te houden maar een hele dag opwarmen vind ik wel lang.
Ja ik heb inderdaad ook overal vloerverwarming en die gaat ook overal aan als ik hem aanzet. Ik woon in een appartement en nieuwbouw dus het is amper koud gelukkig. Alleen straks in de winter vind ik het soms âs avonds wel fijn
Het makkelijkste is dan als je een timer neemt zodat de vloer langzaam kan opwarmen en het warm is als je thuis komt.
Het snel opwarmen van vloerverwarming kost vaak inderdaad meer energie dan de temperatuur gelijk houden.
Nou exact dit gebeurde net dus bij mij. Werd vriendelijk begroet door de receptioniste maar toen ze doorhad waar ik voor kwam snauwde ze me af. Moest wachten op haar collega die ik, jammer genoeg voor haar, ken. De sportschool is een klant van ons. Dus meteen aangegeven hoe onfatsoenlijk ik het vond en hij was gelukkig heel aardig. Toen ik wegliep riep ze nog wel doei, toen heb ik haar genegeerd . Hoop dat ze er op aangesproken wordt, trut. Nog nooit meegemaakt in die 2,5 jaar die ik daar sport.
Vloerverwarming is niet gemaakt voor aan en uit, het is de bedoeling dat je hem constant houdt en dan is het energieverbruik ook het zuinigste.
Waarschijnlijk heb je meerdere kraantjes/knoppen bij de aansluiting (in meterkast of bij je cv) , dan moet je even uitzoeken welke bij elke ruimtes hoort en kun je de slaapkamer bijv uitzetten.
Aan mijn vriend die elke keer als we film gaan kijken, 10 seconden nadat de film is gestart, ineens allemaal instellingen moet gaan aanpassen waardoor ik weer 10 minuten moet wachten
Ik wil gewoon film kijken, interesseert mij het of het zwart wel zwart genoeg isđ©
Ik erger me zo dat in elke vaccinatie- en coronapas-discussie het gaat over âmen die om medische redenen geen vaccin magââŠ
Wie zijn die mensen dan?! We zijn bijna een jaar aan het vaccineren en ik heb er nog geen een gezien, ja eentje met allergische reactie op het eerste vaccin en die mag best een tweede, maar wil het niet.
Ze zullen wel bestaan, maar het gaat denk ik echt om minder dan 0,1% van de te vaccineren mensen, dus daar kunnen we best een omweg voor bedenken en STOP ERMEE om dit telkens als zogenaamd zeer valide argument te gebruiken om tegen vaccineren of tegen de coronapas te zijn.
Wij hebben een allergoloog en die heeft laatst samen met de ggd een hele dag mensen hun 2e/3e prik gegeven die âeen allergische reactieâ op de eerste hadden gehad, noodkoffer vol, alle hens aan dek, eindstand alleen maar oxazepam uitgedeeld
Haha ja de overheid biedt nu ook een gratis consult allergoloog aan om dan onder toezicht veilig alsnog het tweede/derde vaccin te krijgen.
Ik braaf onze enige allergische patiënt bellen met dit goede nieuws⊠Nou had ze geen behoefte aan, de orthomoleculair arts had al aangetoond dat ze HYPER-ALLERGISCH was voor ALLE hulpstoffen.
Sure Jan.
Oftewel je huis is goed geïsoleerd, oftewel het kost bijna niets om je huis continu op dezelfde temperatuur te stoken. De grap is dus met dit systeem dat het niet duur is om continu de thermostaat op dezelfde temp te houden. Het is al een paar keer gezegd, maar in principe moet je inderdaad van de thermostaat afblijven als je vloerverwarming hebt, dan werkt het het meest efficiënt.
Weg ivm herkenbaarheid werk
Ik heb opeens allemaal muggen in huis, het is november wat is dit
Haha jaaa dit is zo kut!
Ik ineens weer vliegen?? Wtf. Laat me met rust! Zo gezellig is het niet in mijn huis ja!
Nee, doelde niet op jou.
Maar dan toch inhoudelijk op jouw post:
Ik vraag me echt af welke mensen dit zijn en wat voor artsen dit zijn? De instellingen waren juist bijna als eerste aan de beurt. In een instelling wonen is al een reden op zich om te vaccineren. En als ze te zwak zijn voor het vaccin, maar mobiel genoeg zijn om ergens koffie te doen (dat rijmt al bijna niet, maar goed), dan gaan ze dus waarschijnlijk gewoon dood als ze covid krijgen daar in dat cafe? Dat is dan het plan? Dat vindt men dan het beste?!
Vraag me echt af of dit nu echt op medische redenen gebaseerd is, of op een onderbuikgevoel van âoeh toch wel spannend, toch wel kwetsbare mensen, nou we spelen op safe en we doen het nietâ.
Zo wordt de groep âmedische uitzonderingâ wel groot. Het is een vaccin, je spuit ze geen covid in⊠Onbegrijpelijk.
Edit: en nooit te laat om de overwegingen te heroverzien. Deze groepen waar misschien in het begin nog wat twijfel over was, die durf je nu toch wel te vaccineren? Veiliger voor iedereen en geen gezeik met je coronapas. En dus GEEN medische uitzondering.
Ja ben hier echt fel op, is niet persoonlijk.
Kwaliteiten van leven gaat in mijn optiek nog altijd boven kwantiteit. Er is inderdaad een groep die om medische redenen niet gevaccineerd kan en of wil worden. Moeten die maar dan de hele dag opgesloten zitten?
Je mist het punt. Die groep is gigantisch klein.
Er zijn 12.989.122 eerste prikken gezet in Nederland.
De enige absolute contra-indicaties voor vaccinatie zijn:
- Ernstige allergische reactie op je eerste prik; komt 7.91 keer per miljoen prikken voor, dat zijn 102 mensen in Nederland
- VIPITT (een bloedplaatjesaandoening in combinatie met trombose na het vaccin); voorkomen niet helemaal helder, dus ik heb de hoogste rapportage gekozen, 5 op 130.000 vaccinaties, dat zijn 500 mensen in Nederland (lijkt mij persoonlijk een hele hoge schatting)
- Capillary leak syndrome na je vaccinatie; minder dan 500 beschreven gevallen in de hele wereld sinds 1960, ik kan niet vinden hoeveel hiervan gelinkt zijn aan vaccinatie, maar dat lijkt me op de Nederlandse bevolking te verwaarlozen
Het gaat dus in Nederland om maximaal 600 mensen die niet gevaccineerd mogen worden. Voor die 0,003% van de bevolking is het heel vervelend, maar daar kun je de beslissingen over de hele bevolking/economie/volksgezondheid niet van af laten hangen.