Waar erger je je aan? #11

Niet willen ≠ medische redenen!!!

90-plussers: veilig.
Transplantatie-patiënten: veilig, krijgen nu 3e.
Chemo-patiënten: veilig, krijgen nu 3e.
Mensen met een verstandelijke beperking: veilig.
Mensen met een meervoudige beperking: veilig.
ALS-achtige beelden: veilig, krijgen nu 3e.

De kwaliteit van leven gaat niet achteruit door een vaccin, dus die discussie kwaliteit versus kwantiteit is helemaal niet im frage hier.

46 likes

Ik wil best toelichten hoor… Slide gerust in de dm en misschien heb je dan nog een advies voor deze persoon die ons zeer lief is maar na de eerste echt niet meer durft.

1 like

PB gestuurd, maar in het algemeen is niet durven óók niet hetzelfde als niet mogen.

11 likes

Ja ik heb iemand op fb die laatst ook een of ander dramatisch verhaal op fb postte over allergische reactie ‘had nooit gevaccineerd mogen worden’ (aldus haar eigen woorden) en of we allemaal haar bericht wilden delen ‘zodat het bij de juiste persoon terecht kwam’. Dan denk ik meld het bij lareb, dan komt het bij ‘de juiste persoon’ terecht :woman_facepalming:

3 likes

Hmmm ik heb vandaag wel iets in deze trant geplaatst, maar meer met de gedachte dat ik niet iemand tegen het zere been wil stoten. Bv iemand hier is die niet gevaccineerd kan worden en zich dan (op een negatieve manier) aangesproken voelt. Heeft verder niets met mijn gedachten over verplichte passen oid te maken.

Ik dacht overigens dat er wel best veel mensen zijn die niet gevaccineerd mochten worden, weet eigenlijk ook niet waar het vandaan komt? Wrs omdat zoveel mensen het benoemen om dezelfde reden als ik?

1 like

Heel irritant wanneer mensen, als het druk is bij de poortjes op het station, eerst helemaal gaan wachten tot de poortjes achter de volgende gesloten zijn om zelf uit te checken?? Je kan gewoon direct je ov er tegenaan houden en uitchecken hoor.

Zie dit echt vaak en heb er eig niet zo’n zin in om 5 minuten in de rij te staan om van het station te komen

7 likes

Verbeter de treinnetwerken voor de mensen die met de trein kunnen en gebruik gewoon Zoom als je niet kan kommen :rage:

1 like

Mijn schoonzusje is een van die maximaal 600 mensen. Die baalt enorm, maar staat er idd wel zo in dat ze gewoonweg pech heeft met haar medicijnallergie (van A tot Z, niks mag ze hebben, ook geen paracetamolletje. Ze reageert op alles). Ze gaat het wel echt kut vinden als ze nu permanent getest moet worden omdat ze ook nog gewoon wil sporten etc., dus ik hoop dat er voor die kleine groep mensen er wel een soort uitzondering kan komen. Geen idee hoe dat eruit moet zien.

2 likes

Haha ik lees/hoor dit dus ieder jaar, dus hopelijk kan ik de verwarring de wereld uit helpen: Het is juist logisch dat er zodra het kouder wordt meer insecten en spinnen in huis zijn. Ze komen dan binnen om de warmte op te zoeken en voor te bereiden op de winterslaap (diapauze). De geringde wintersteekmug blijft wel actief in de winter (joh), dus die kun je het hele jaar door in huis aantreffen en door gestoken worden.

12 likes

Niet enorm bang, niet meer tenminste. Mijn schoonvader is pas geleden overleden aan kanker, dus je kan je voorstellen dat dat haar wel echt extra voorzichtig maakte met alles.

Nu is ze nog steeds wel voorzichtig. Ze werkt thuis en vermijdt hele drukke plekken, maar goed, na anderhalf jaar je leven on hold kan ik me de frustratie wel voorstellen nu. Vooral als gewoon een groot deel van de ongevaccineerden zich niet laat prikken :sparkles: uit principe :sparkles:.

2 likes

Heb ook al een paar keer gehoord dat mensen zich niet laten vaccineren om ‘tegen het beleid van de overheid aan te schoppen’ Nou, grote jongen/meisje ben je dan.

5 likes

Helemaal niks. Die gaan gewoon lekker verder met onbewezen complottheorieën posten van websites die nergens op gebaseerd zijn ipv zich nuttig te maken.

Kunnen we niet gewoon een enorm pretpark openen voor alle corona wappies? En het dan Wappie World noemen? Kunnen ze lekker de hele dag waterballonnen gooien naar beelden van Rutte en De Jonge, discussiëren in roeibootje over 5g en hun ongevaccineerde spuug in het rond slingeren door te gillen tijdens een rondje in de achtbaan.

4 likes

Mijn vriend heeft eerlijk opgebiecht spinazie stampot niet lekker te vinden én al helemaal niet icm vissticks :cry:

Hij heeft liever bietjes stampot. Nou dat kan ie mooi vergeten. Wie eet er nou roze eten bah bah

23 likes

Ik heb per ongeluk knetterchocoladeletters gekocht. Ellende.

1 like

Dat ik vandaag de hele tijd mijn knieën op slot zet. Nu heb ik pijnlijke knieholtes

Dat allerlei bedrijven na 1,5 jaar nog steeds ‘coronamaatregelen’ gebruiken als excuus voor kutte klantenservice. Donder op.

5 likes

Ivm het Corona virus is onze klantenservice alleen open van 8-12.30. Wtf? Why :sweat_smile:

4 likes

Ja inderdaad. Mensen kunnen vanuit huis toch prima een telefoon aannemen? Die eerst weken: logisch, maar na 1,5 jaar kun je je shit echt wel op orde hebben als je zogenaamd klantgericht bent.

1 like

Moeten ze ook genoeg personeel hebben… ik werk ook op een klantenservice en we adverteren ook behoorlijk maar alsnog komen we heel moeilijk aan nieuw personeel.

Maar geef corona (maatregelen) dan niet de schuld

2 likes