Aan mijn collega.
Tijdens mijn vakantie (20 okt) kwam er een mail voor mij binnen (wij delen een e-mailadres)
Dat we een dubbele betaling hadden gedaan en dat zij deze hebben gebruikt om een nieuwe factuur te boeken. En dat er nu nog maar één factuur open staat.
In onze verkennermapjes staan deze facturen opgeslagen.
Ik verwerk deze facturen verder in de boekhouding. Mijn collega heeft alleen toegang tot die mapjes in verkenner.
Nu heeft zij waarschijnlijk overlegd met mijn baas (die de betalingen doet) en die man geantwoord.
De mailwisseling heeft ze opgeslagen in mijn map financiën en mijn hemel. Ik schaam me rot!
Die man bleef zo vriendelijk maar zij was er zo stellig van dat alles betaald is!! I.p.v zeggen dat ik (ik ben de financiële administratie) een week later terug ben van vakantie gaat zij de strijd met hem aan of zo.
Hij heeft het over wellicht een vergissing, en zij antwoord dat het geen vergissing, alles is betaald.
Hij stuurt uiteindelijk allerlei schermafbeeldingen welke facturen betaald en zijn welke niet. Dat er 6 facturen verstuurd zijn en 5 betaald.
Heeft ze überhaupt gevraagd aan mijn baas om de bankafschriften te bekijken? Want ik keek gisteren en zag snel wat er aan de hand was. En heb alles gecorrigeerd en de laatste factuur ter betaling gesteld en die arme man een nette mail gestuurd met dat hij gelijk heeft en wij de laatste factuur netjes zullen betalen onder hun voorwaarden.
Even later komt er antwoord binnen en zie dat de mail al gelezen is. Door mijn collega dus. Ik hoop dat ze goed mijn mail heeft gelezen. Maar toegeven dat ze fout zat???
Nee ik ga haar hier niet op aanspreken. Na 20 jaar ken ik haar ondertussen. Ze zal nooit toegeven en het zo ombuigen dat ik het fout heb gedaan.
Daar heb ik de kracht niet meer voor.
Ik heb die meneer hopelijk weer gerust gesteld dat de persoon aan wie hij de mail in de eerste instantie stuurde (ja met mijn naam) netjes geantwoord heeft.