Terechte vraag, want ik vind het zelf ook lastig om te onderbouwen. Denk dat reclame rondom abortus of een medisch-ethisch vraagstuk sowieso wat discutabel is. Als onderdeel van de zendtijd voor politieke partijen (SGP en CU financieren mee) zou ik het beter uit te leggen vinden: dan richten ze zich op hun eigen doelgroep. Nu is het specifiek gericht aan vrouwen die gebruik willen maken of hechten aan het wettelijke recht op abortus. Het is daarmee in mijn ogen een variant van die demonstranten die altijd bij abortusklinieken staan te posten. Dat vind ik neigen naar intimidatie en een beperking van de vrijheid van vrouwen. Maar er zijn vast nog andere (betere) argumenten.
Je kan het ook nooit goed doen want toen ik op mijn 22e mijn master haalde kreeg ik ook veel reacties of ik niet nog een tweede master wilde doen want nog zo jong en je moet nog zo lang werken en heb je wel van je studententijd genoten als je zo snel naar de volgende levensfase gaat. Gewoon je eigen koers varen, mensen vinden er altijd wel wat van. @lisaanna
https://www.instagram.com/reel/CTboFlQoM4n/?utm_medium=copy_link
@lisaanna doet me echt aan deze reel denken, mensen vinden er altijd wel wat van. Maar als jij maar content bent met je keuze
Wij gaan binnenkort verhuizen en mijn ouders willen graag helpen. Superlief en alle hulp is welkom. Maar nu vindt mijn vader het onzin dat we een verhuiswagen willen huren. Mijn ouders hebben namelijk een bestelbusje. Maar niet zo’n enorme grote, het is er eentje waar net een matras in past.
Met een verhuiswagen moeten we misschien twee keer op en neer, maar met dat busje minstens tien keer. Het is een kwartier rijden, maar alsnog. Ik heb die 150 euro er dik voor over om maar 1 of 2 keer te hoeven rijden. Vooral omdat we een baby hebben wil ik gewoon niet over die logistiek nadenken.
Mijn man zei ook dat mijn vader licht beledigd was toen hij het suggereerde haha.
Ik denk dat ik gewoon op de dag zelf zeg ‘oja, hier is de verhuiswagen’.
Andere laat je je vader ook wat spullen heen en weer brengen? Is die ook weer blij.
Haha ja dat doen we maar.
Ik denk gewoon dat hij is vergeten dat de vorige verhuizingen een stuk minder meubels waren. Van studentenkamer naar studio, van studio naar appartement, toen alles verkocht en de laatste keer was na een emigratie. Dat ging allemaal makkelijk met het busje. Dus nu moet dit ook met het busje.
En elke keer bedenk ik me weer een meubel waarmee het busje direct vol staat haha.
Ik vind het eigenlijk ook wel schattig.
Dit klinkt alsof je nog prima weet hoe het studentenleven werkt hoor!
misschien kun je hem de kleine prutjes laten doen, en de grote meubels in de vrachtwagen!
of je maakt er iets heel gewichtigs van, dat je de Belangrijke Kleine Dingen Die Niet Kwijt Mogen Raken bij hem in het busje doet haha
ik had 2 maanden geleden een barbecue met 100 mensen waarbij ze geen vega opties hadden ‘want er was niet doorgegeven dat er vega’s waren’. 100 mensen en je serveert echt alleen vlees?!
Was er geeneens een laffe salade?
Dit dus. Had het recent. Geen vega. Bovendien zwanger. Heb de hele avond alleen stokbrood met boter gegeten en kleffe salade.
Nou ja, ‘bouw je eigen salade’ met gesneden komkommers, paprika, sla en zilveruitjes. En slappe patat van een uur geleden. Nou, smullen.
Ik voel je pijn, het favo restaurant op mijn werk was een bbq/smokehouse. Het enige wat ik daar kon eten was aardappelpuree met losse groenten ernaast
Dat je een afspraak maakt op het verzoek van het bedrijf en dat ze dan toch random 5 dagen eerder komen “want we waren in de buurt” en dan geen nee accepteren want “het duurt maar 10 minuten” en gezeik. Ga weg, kom terug wanneer je verwacht wordt…
Ha, ik had gister een bijeenkomst op mijn werk en de vega optie was: wortels. Aardappeltjes en wortels dus. Thanks!
En laatst een bbq op werk (toen het wel lekker weer was) en de vega optie was daar gegrilde aubergine. Lekker hoor, maar dat vonden al mijn collega’s natuurlijk ook. Heb toen maar wat broodjes met kruidenboter gegeten.
Ugh. Jaarlijkse traditie van een vorig team was naar een Argentijns steakhouse. Niks vega op de kaart. Ze vonden het nog gek ook dat ik niet mee ging. Was de enige vrouw en enige vegetariër dus heb nog maanden kut grappen aan moeten horen.
Als ik dit zo lees ben ik blij dat al mijn collega’s vegetariër zijn en ‘t merendeel zelfs vegan, wat een doffe ellende
Echt bizar en ouderwets inderdaad. Ik las gisteren Als je in Nederland nog elke dag vlees eet, dan ben je in de minderheid en dat strookt hier gewoon totaal niet mee.
(zes edits later staat de link eindelijk goed)
Webshops die zo’n chatvenster als pop-up hebben. Maar vervolgens niet reageren op je vraag en dat je dan maar je e-mailadres moet achterlaten en ze je dan wel gaan mailen. Ja eehhh, dan kon ik net zo goed zelf mailen. Waarom bestaat die chatfunctie dan überhaupt, wil gewoon ff snel antwoord op m’n vraag
Oh zo irritant ja. Of dat ze steeds heel langzaam reageren. Dacht gister ik chat even snel onder werktijd. Heeft me 25 minuten gekost wat waarschijnlijk een 5 minuten durend telefoontje was geweest. Maar het was bol. com en had er de kracht niet voor zo’n popiejopopie-sprekende medewerker aan de telefoon te krijgen. Maar ze
Was super traag met antwoorden steeds.