Klopt inderdaad, de AH doet veel voor de voedselbank. Mijn vader werkt in een distributiecentrum van de Appie waar alle diepvriesproducten vandaan komen zoals ijs, snacks en groenten/fruit (vooral veel B&J, Ola ijs, Iglo en Mora bijv). In de periode met kerst ook vaak stollen en luxe broden. Sowieso zijn ze best streng met wat de winkel in mag (als de plastic seal om de pallet bijv kapot is willen ze de pallet vaak al niet meer richting winkel), en dan bewaren ze alles een week in een vriescel. Na een week gaan er een hoop pallets direct naar de voedselbank (het blijven diepvriesproducten natuurlijk dus kan niet meteen heen). Ook mag je als medewerker wat meenemen van de pallets of mag je het zelf uitdelen aan familie en/of vrienden (zolang je het gratis weggeeft en er geen geld mee verdient). Zo heb ik ik mijn jeugd alle smaken van B&J getest en onze vriezer zat altijd vol met ijs en snacks
Alles wat overblijft doneren ze verder zelf. Ze hadden ook een keer een ‘familiedag’ en dan mochten alle werknemers het gezin uitnodigen voor een rondleiding en daar hebben ze dus ook altijd een mega grote vriezer staan met alle nieuwe soorten ijs wat je dan kunt proeven. Tegenwoordig moet ik helaas mijn eigen beker B&J kopen in de Appie.