Waar erger je je aan? #11

Ik heb een tijdje bij een soort distributiecentrum van de voedselbank in Amsterdam gewerkt als vrijwilliger. Daar verzamelen ze van alles, maken pakketten voor de regio Amsterdam en zetten ze spullen klaar voor regio’s daarbuiten.

Als er één supermarktketen is die veel doet voor de voedselbank, dan is het de AH. Zij doneren echt heel veel, dus ook vanuit de AH zelf worden dat soort dingen gedoneerd. Ik meen me te herinneren dat ze ook vergaderingen hadden met vestigingsmanagers op die locatie, maar dat weet ik niet zeker.

Daarnaast werken die acties super goed en zijn ze heel belangrijk voor de voedselbank.

31 likes

Ik voel me altijd heel schuldig als daar mensen staan en koop dan voor 30 euro spullen :upside_down_face:

Er wordt in de keten ook al gedoneerd hoor! Ik werk in een fabriek waar kort houdbare producten voor alle supermarkten van NL gemaakt worden. Als de tht net te kort is voor de supermarkt (die keten is vaak nog lang en consumenten/willen X aantal dagen aan tht) maar product dus nog wel goed gaat het bij ons rechtstreeks naar de lokale voedselbank. Die komt volgens mij om de dag ophalen.
Lijkt mij dat wij niet de enige in de keten zijn.

5 likes

Wie er gaat sporten is iedere dag een vraagstuk bij ons thuis (baby kan nog niet alleen thuis blijven) dus ik zei dat mn vriend vandaag mocht gaan maar gaf wel aan dat ik daarna ook even de deur uit wil samen (lees winkelen) en nu komt die jongen maar niet naar huis :face_with_monocle:

1 like

Wij zijn aan het verbouwen beneden (:woozy_face::gun:) en ik had (op verzoek van vriend terwijl hij puin weg ging brengen naar de milieu straat) de hele teringzooi weer opgeruimd en gestofzuigd met zo’n onhandige bouwstofzuiger etc. Komt ie thuis, gaat ie tegels van de wand rammen. Ik ben zonder iets te zeggen maar op zolder gaan zitten met m’n noise cancelling koptelefoon, de groetjes.

1 like

Boodschappen doen vind ik helemaal prima, maar om het vervolgens op te ruimen? Man wat een ellende

5 likes

image

Dit net op Ici Paris XL. “Een merk die”??

10 likes

Gewoon Nijntje aanzetten en een flesje in de buurt, komt goed

De nieuwe buren hebben een normale auto en zon grote bus, waardoor we dus vet minder parkeerplekken hebben in de straat en ze parkeren die bus ook nog eens een halve auto afstand van de stoep (in een fileparkeersituatie dus)
Waardoor je dus nog minder ruimte hebt
Echt zin om aan te bellen en te vragen wat er mis is met die mensen :cowboy_hat_face:

2 likes

Vriend wilt perse de vrije training zien, en 3x raden wie er ligt te slapen op de bank nu…

1 like

Zoek een sportschool met opvang!

1 like

Kunnen alsjeblieft de mensen die mondkapjes onder de neus dragen flink beboet worden? Of nog erger, man voor mij bij de kassa droeg hem alleen op de kin. Caissière zei hier iets van, maar die man zei dat ze blij moest zijn dat ie er überhaupt een had. Ja, heel dankbaar inderdaad, heeft lekker veel nut op die manier. :+1:t2:

21 likes

Dat hebben we hier niet in zuid limburg :joy: maar dat zijn ook niet het soort sportscholen waar ik graag zou willen trainen.

1 like

Ik zag foto’s vd Sinterklaasintocht in m’n geboortedorp en alle pieten waren gewoon gitzwart… :roll_eyes:

Edit: commentaar onder de foto’s: gelukkig ook met echte pieten
:roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

1 like

Vouwershof in geleen. Daar sport mijn zusje en ze hebben een opvang met hele leuke activiteiten, ook nu een sinterklaas-discoavond enzo. Maar ook voor baby’s is er al opvang aanwezig ( vrij zeker van)

2 likes

De pelikaan in Maastricht heeft kinderopvang (en een sauna en zwembad :raised_hands:t4:)

1 like

UGH ik zag voor het eerst in 199 jaar kaartjes voor een concert waar ik daadwerkelijk heen wou (War on Drugs), er stond niet op de ziggosite dat het uitverkocht was
Kom je er pas bij het afrekenen achter dat er geen kaartjes meer beschikbaar zijn???
Ik wist niet dat mensen mid-pandemie zo gretig waren

Volgens mij is dat pas vanaf een bepaalde leeftijd, weet het eventjes niet zeker… (heb er nota bene gewerkt :sweat_smile::sweat_smile:)

1 like

Dit weekend al 3x in het openbaar mensen ruzie zien maken over corona, met als dieptepunt een mishandeling tijdens de sint intocht. Wat een boel korte lontjes zeg.

1 like

Had bij Crisp besteld voor tussen zes en tien. Ik hoopte dat het wat vroeger zou komen zodat ik nog een borrelplank kon maken.
Nu komen ze tussen half elf en half twaalf?? Haha wtf dan lig ik allang te slapen. En dus ook geen borrelplank vanavond.

1 like

Jezus wat een debiele tijden zeg. Voor zowel jou als de bezorger :woozy_face: wie heeft er op dat tijdstip ook nog zin om boodschappen in te gaan ruimen

1 like