OK, misschien hebben jullie een ander idee van wat er gebeurt als je 0900-8844 contacteert dan ik.
In mijn beleving (en ik weet vrij zeker dat het zo werkt) neemt iemand ergens in een meldkamer de telefoon op, die schrijft een rapportje en die zet dat rapportje door naar jouw stad, waar de agenten, als ze er toevallig tijd voor hebben, een keertje in de komende uren langs gaan rijden. Er gaan geen sirenes loeien of zwaailichten aan of direct actie ondernomen worden.
In dat licht zie ik dus het verschil ook niet zo met dat contactformulier, dat wordt real time in dezelfde meldkamer gelezen door dezelfde mensen die ook de telefoon opnemen, en die schrijven dan een rapportje, zetten dat door naar jouw stad, waar de agenten, als ze er toevallig tijd voor hebben, een keertje in de komende uren langs gaan rijden. Nogmaals, geen sirenes of zwaailichten of directe actie.
En de dingen die jullie noemen (verwarde mensen, drinken waar het niet mag, scooteralarmen, dat soort dingen) passen inderdaad helemaal bij deze meldkamer en deze manier van werken. Het enige verschil zit hem erin dat de beller het idee heeft dat zijn boodschap sneller is overgekomen, en ik denk dat daar nauwelijks verschil in zit.
Het zou ook prima gratis mogen zijn van mij, ik heb er niks op tegen, maar ik vind het ook niet per se nodig, want er is dus een gratis alternatief dat even snel verwerkt wordt.