Waar erger je je aan? #11

112 bestaat juíst ook voor dit soort heterdaad-situaties! Het is een misvatting dat er echt levensgevaar o.i.d. moet bestaan. Ik bel zelf best regelmatig 112, ook voor een fietsendief of als er een verward persoon op straat staat te schreeuwen. Ze zijn altijd blij dat ik heb gebeld en sturen er dan een auto op af.

Ik ben het ermee eens dat het 0900-nummer gratis zou moeten zijn, maar er wordt nu best wel afgegeven op @Merel terwijl zij volgens mij gewoon op respectvolle manier uitlegt hoe zij erover denkt, en hoe die meldkamers werken en volgens mij heeft ze het wat dat betreft bij het rechte eind. Het beleid voor vuurwerkmeldingen kan natuurlijk per regio verschillen aangezien dat op de ene plek meer voorkomt dan de andere.

Ik heb nog even opgezocht waarom dat nummer geld kost, blijkbaar om oneigenlijk gebruik tegen te gaan:

8 likes

Never forget dat een dronken buurman de halve straat stond te mollen, ik het 0900 nummer had gebeld en vervolgens 3 uur later door de wijkagent wakker werd gebeld waarom ik een melding had gedaan voor iets dat er niet (meer) was. Goh, die vent lag al lang weer in zijn bed.

• Edit, heb even een herkenbaar stukje over onze straat weggehaald aangezien ik dit verhaal destijds al aan iedereen die ik ken heb verteld uit totale verbazing-
7 likes

Aan mezelf. Ik kan het echt niet aan dat ik geblesseerd ben en dus niet kan en mag sporten. Ik wil gewoon vanavond trainen maar dat gaat hem natuurlijk niet worden. Kan nog niet eens normaal lopen. Maar ik vind het zo frustrerend dat ik sowieso 2 wedstrijden ga missen nog aantal trainingen.

Aan al die eigenaren van honden die nu steeds denken ‘ach wat maakt het uit dat mijn hond midden op de weg kakt, er liggen toch allemaal blaadjes’. Nou dat maakt verdorie wel uit want dit is al de zoveelste keer dat ik met kak mijn huis binnen loop. Gatver. Nu dus elke keer schoenen checken en niet meteen naar binnen.

16 likes

Aan mijn oorontsteking en het feit dat ik daardoor zo weinig hoor. Best lekker rustig op straat, maar zo onhandig in het dagelijks leven. Mijn vriend had er bijna door in de hal moeten slapen vannacht omdat de deur van zijn appartement achter me in het slot was gevallen en ik hem niet kon horen roepen en m’n telefoon niet hoorde.

Ik heb m’n nagels net gelukt en nu moet ik poepen. En ik heb zo een afspraak tot 15:00 dus kan daarna pas :weary:

Ik heb verf gekocht voor m’n winterjas zodat ik geen nieuwe hoef te kopen.
Maarrr nu weegt m’n jas blijkbaar meer dan 600 gram (internet zegt 1 kg iig) en dat pakje is maar tot 600 gram en ik wil ook niet dat het vlekkerig wordt. Maar ik wil het nuuuu doen en ik wil eigk ook geen 20€ uitgeven aan verf, voor een jas die ik 10 jaar geleden voor 30€ heb gekocht.

Als ie eenmaal vlekkerig is ga je het niet meer kunnen fixen met extra verf. Ik zou direct de juiste hoeveelheid gebruiken.

5 likes

Daar hebben ze de goede kleur niet in de winkel, mss kan ik 't online bestellen maar ik heb een hekel aan pakketjes binnen krijgen. Was nu dus naar de blokker geweest maar die zat helemaal ver weg en heb helemaal geen zin daar weer heen te moeten.

Ooh dankje, ja dat is echt chill! En ik heb uiteraard die jas net gewassen en nat gemaakt. Maar @anon86562306 kan ik dan beter 2 of 3 pakjes doen? 1 pakje is tot 600 gram en 't is wel echt een dikke winterjas (doch na 10 jaar wel minder dik haha)

1 like

Ik zou dan gewoon 2 doen, dan zit je op 1200 gram toch. Wat nog het belangrijkste is vooral is dat je de exacte hoeveelheid water aanhoudt van de verpakking maar wel in een zo groot mogelijke bak, zodat ie niet te opgepropt ligt.
Of in de wasmachine volgens de verpakking, dat gaat ook goed.

2 likes

Hierop inhakend: een van mijn grootste ergernissen is dat ik altijd moet poepen op momenten dat het niet uitkomt :triumph:

2 likes

Altijd als ik een keer pindakaas wil eten(eens in de paar maanden) is ie op. Zo lullig.

Ik zit in een online seminar van m’n werk en het is zoooo saai. De spreker… heeft ook geleerd om stiltes… te laten vallen om zijn verhaal meer kracht… bij te zetten. En ik wil eigenlijk een dutje doen maar er zijn mensen in m’n huis de zonnepanelen aan het repareren

4 likes

Heb ik ook vaak. Hele ochtend ofzo de tijd gehad en besluiten mijn darmen dat het als ik net onderweg ben tijd is.

2 likes

Ik ging een pakketje ophalen bij h&m en zag toen een leuke trui die ik ff snel wilde passen

En ik ben eigenlijk al een paar dagen ziek (beter aan het worden!) thuis en heb gister met nat haar geslapen enzo maar had even snel een staartje en minimale makeup in en op gedaan

Nou ik vond mezelf echt zo, zo, zo, zo ontieglijk lelijk in die spiegels. Het was zo’n nieuw pashok met meerdere spiegels en ik zag mezelf van de zijkant en ik dacht echt gad ver damme, gewoon alles, m’n haar, m’n kop, m’n gebit, m’n figuur

Nou ik ben echt gedeprimeerd en heb me weer eens voorgenomen om alleen nog maar te vertonen met gestyled haar en full face of makeup

Was ik maar een natural beauty :rage:

Hele dag verpest

Erger me dus aan m’n uiterlijk maar ook aan dat het me zoveel boeit rationeel gezien boeit het niks maar toch

5 likes

Ik ging net naar de h&m om mn bestelling terug te brengen. Ik wilde een broek houden maar dacht dat die misschien ook een maatje kleiner zou kunnen dus die had ik meegenomen om goed te kunnen vergelijken want heb echt dringend een spijkerbroek nodig.

Maat kleiner was te klein dus zou die andere houden. Ruil ik met mn domme kop die broek ook :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

En het viel me echt snel in maar toen was het te laat

Belt een onbekend nummer terug
‘dit nummer is niet bereikbaar’
echt waarom blijven zulke nummers mij lastigvallen zucht

Ik zit net 7 minuten ofzo in deze bus en de buschauffeur heeft ook al minstens zo vaak getoeterd. Terwijl ik dit typ toetert hij zelfs. Echt als de mensen voor 'm 1 seconde te laat zijn met reageren toetert hij al, wat een stuk ongeduld.

Oh herkenbaar ja, ik word ook constant gebeld door 06 nummers die ik niet ken. Laatst opgenomen en toen zei een computer dat mijn bsn nummer was gekoppeld aan criminele activiteiten???
Als ik deze week gebeld word ga ik ook opnemen want ben nu in de VS dus lekker duur :smiling_imp:

Oh nvm op dat laatste, ik lees nu in de SMS van m’n provider dat het mij ook 2 euro per minuut kost, dat is het mij niet waard 🥲

1 like