Waar erger je je aan? #11

Jaa die krijg ik ook steeds, iets met drugs :joy: Maar ik zie nu een patroon in de telefoonnummers (eerste 5 cijfers hetzelfde) dus ga er even beter opletten.

Ja hier ben ik ook meerdere keren door gebeld :weary:

Overigens heb ik op mn gmail de laatste weken ook ineens gigantisch veel spam??? (Wel in de spam folder maar ik zie dat getalletje elke dag oplopen)
Op welke dubieuze plek zijn mijn contactgegevens recent terecht gekomen vraag ik me af

1 like

Jup hier ook, sinds een dag of 5 ongeveer, heel opvallend. Ben in 5 dagen tijd denk ik 6 of 7 keer gebeld met zo’n Engels bandje dat ik juridisch in de shit zit. Daarvoor nooit, dus denk dat er ergens een datalek is geweest.
Ik zocht vandaag even op hoe het een Nederlands 06 is, maar blijkbaar zijn het gewoon 06 nummers van andere mensen. Die oplichters gebruiken dat nummer alleen voor hun oplichting, als je terug belt krijg je de eigenlijke gebruiker van het nummer aan de telefoon. Super vreemd. Blokkeren heeft ook weinig nut dan, want ze gebruiken steeds een ander nummer.

1 like

Je kan via haveibeenpwned kijken of je gegevens in een datalek voorkomen!

Zou vanmiddag gebeld worden door m’n arts, zij belt al nooit op het afgesproken tijdstip dus had expres een afspraak gemaakt in m’n vakantie zodat ik kon opnemen (want op werk lukt dat dus gewoon niet zonder vast tijdstip). Heeft ze toch weer niet gebeld, voor de zoveelste keer. En word hier echt zo moe van, echt al de zoveelste keer, moet ik morgen weer naar dat ziekenhuis bellen en ugghhhh :cry:

3 likes

Heb je toevallig op de HAN gezeten? Die hebben onlangs een datalek gehad.

Vorige week pakte ik het laatste paar maandlenzen, vond mezelf heel verstandig dat ik toen gelijk nieuwe lenzen bestelde.
Die zouden zaterdag komen.
Zaterdag wil ik een lens in doen; gescheurd…
Naja geen ramp, ik had nog 4 hele oude daglenzen in een lagere sterkte en de nieuwe lenzen zouden die dag komen.
Ik liep daardoor hele dag een beetje scheel te kijken.

Het is nu woensdag en die nieuwe lenzen zijn er nog steeds niet, wtf.
Ik heb wel een bril, maar die sterkte klopt al helemaal niet.

Een supermarkt medewerker die liever een lollige opmerking maakte dan mij te helpen, toen er een paar bekers noedelssoep om mijn kop flikkerde

In heb alle groepschats gedempt en gearchiveerd uiteraard, maar als iemand je hierin @ dan krijg je alsnog een melding :angry:

2 likes

Ik zou vandaag een intake hebben waar ik al een lange tijd tegenop zie. Bellen ze een uur van te voren af omdat iemand verkouden is geworden. Nu kan ik nog langer in spanning zitten. :neutral_face:

Ik heb meerdere mailtjes gekregen van bedrijven waar ik gesolliciteerd heb dat de tool die ze voor recruitment gebruiken (Homerun) is gehackt en dat persoonsgegevens van sollicitanten zijn gekopieerd. Misschien zaten jouw gegevens daar ook bij? Ik krijg ook megaveel spam de laatste dagen inderdaad.

Oef ik heb hier denk ik al wel 10 mails over ontvangen, zo irritant. Vooral ook omdat het bedrijven zijn waar ik 5 jaar geleden ofzo heb gesolliciteerd voor een stage, zij hadden mijn gegevens überhaupt al niet meer mogen hebben?

2 likes

Ja bij mij ook inderdaad! Zat me al af te vragen wanneer ik überhaupt bij Blendle had gesolliciteerd. Maar dat was voor m’n tweedejaars stage in 2017. Beetje raar dat ze dan m’n gegevens allemaal nog hebben.

2 likes

Ook niet als ze zeggen dat ze je niet aannemen en dan vragen of ze je gegevens mogen bewaren mochten ze ooit nog een vacature hebben dat ze je kunnen benaderen? Hoe lang mogen ze dan je gegevens bewaren?

1 like

Een jaar, maar daar houden heel veel bedrijven zich niet aan :woman_shrugging:

1 like

Een vriendin van me heeft zo meteen een belangrijke afspraak waar haar vriend niet mee naartoe kon. Heb vorige week al voorgesteld dat ik wel met haar mee wilde en ze zou me laten weten of dat nodig was. Gisteren nog een keer kort aangekaart en opnieuw zei ze dat ze het liet weten maar dat ze het wel fijn zou vinden als het nodig zou zijn. Die afspraak is over een paar minuten en heb nog niks gehoord. Vind dat zo vervelend omdat je er onbewust toch een soort van mee bezig bent en rekening mee houdt. Maar prima, dan niet. Ga er ook niet achter aan appen of een ding van maken want weet dat ze het echt niet zo bedoelt, maar vind het wel irritant.

3 likes

Ik moet echt geld gaan vragen voor alle psychische hulp die ik deze week gegeven heb en dan extra voor als ze het niet opvolgen. Dan zou ik zo rijk zijn.
Ik zou bijna vergeten dat ik degene met psychische problemen ben

3 likes

Hallo Hema, ik zal het doorgeven aan m’n baby. Die kan niet lezen namelijk. Je kleertjes en verzorging kunnen ook niet schrijven trouwens.

29 likes

Mensen die zeggen: hoe trots kan je zijn: random foto

2 likes

Ja ik voel me ook altijd de persoonlijke therapeut van vrienden. En de meesten? Luisteren, ho maar! Wil dan zo hard roepen ‘told you so’ maar misschien weten we dit zo goed ómdat we zelf snappen waar het over gaat en er zelf aan werken?

3 likes