Dat witte supersuccesvolle mannen (Bregman, Schimmelpenninck, Luyendijk) zich tegenwoordig met relatief progressieve standpunten roeren in maatschappelijke debat en daarbij door de doorsnee hollander heilig verklaard zijn van feedback/kritiek omdat het zo goed is dat ze zich inzetten. Mensen zijn volledig blind voor dat dit voor dit soort mannen gewoon een interessante carrièrestap is.
Mee eens hoor, ik vind het prima dat Luyendijk een boek schrijft (denk echt: mooi als witte mensen hier lekker met de witte man over discussie gaan). Vind het zelfs prima dat Schimmelpenninck een programma maakt. Alleen die houding van: je mag ze niet bekritiseren op de kwaliteit van wat ze maken snap ik echt niet.
Dat geluid als ze hem eruit haalt gaat me ook echt door merg en been
Ik merk dat ik het ingewikkeld vind van mijn eerste reactie is toch ook dit. Maar had het er met een vriendin over en die zei: goed dat iemand met zo’n bereik hier aandacht voor geeft, dat helpt en hij is een bondgenoot en kijkt ook kritisch naar zichzelf. Daarnaast kan gesprek over de boodschapper ook afleiden van de inhoud waar het om gaat. En dat het ook vaak bewust wordt gedaan, juist door de machtige mensen om aandacht af te leiden.
Ik blijf hierbij toch denken 1 we mogen kritisch zijn op inhoud en 2 we mogen ook kritisch zijn op de boodschapper. En dan vooral hoe het wordt ontvangen als de boodschapper ineens wit en man is en niet vrouw en POC bijvoorbeeld. Het blijft ergens ook een bevestiging van de gevestigde orde, hoewel ik natuurlijk hoop dat het uiteindelijk wel gaat bijdragen aan de bredere discussie hierover.
Ah ik ging dit luisteren (krijg echt nare kriebels van Marcels stem in deze podcast), maar ik vind dit weer echt heel flauw. Heel erg op de man. Ik weet niet wat zij verder tegen hem hebben, want ze kennen hem blijkbaar goed, maar ik heb dus helemaal niks tegen Joris Luyendijk an sich.
Aan het mega onvriendelijke werknemersportaal van mn werk. Krijg een mail dat er documenten klaarstaan die ik moet ondertekenen. Nul idee wat want werk er al 13 jaar. Mn contract zou er vorige maand al ingezet zijn, die zag ik toen niet maar had toen geen zin in mn ex fm. Dus misschien is dat t. Maar je hebt gewoon al 2 apparaten nodig en een speciale authenticator app.
Dat ik blijkbaar geen stress mag krijgen van boodschappen doen want ‘jij hebt geen 2 peuters die je mee moet slepen.’
En je mag ook niet moe zijn, want je hebt geen kinderen die ‘s nachts wakker worden.
Eigenlijk mag je gewoon nergens over klagen als je geen kinderen hebt
ugh hoezo kun je niet meteen je treinreis in mijn ns zien? het is al 24 uur geleden, ik reisde nota bene met de ns zelf, wtf is daar zo moeilijk aan??
Echt grote irritatie als je slaapproblemen hebt en dan hoort “je weet pas wat slecht slapen is, als je kinderen hebt”. Ik kan zo iemand dan echt een wel een mep verkopen. Wees blij dat je ooit wel normaal hebt geslapen.
Nee, maar ik heb wel last van jouw krijsende peuters in de supermarkt.
O, ja, deze ook inderdaad!
Is er een leveringsprobleem voor ongeveer ALLE producten van de Lidl?? Vooral het schap van de vleesvervangers was nagenoeg leeg en dat is heel vaak de laatste tijd. En een zak koffiebonen kost nu gewoon 7,19 terwijl dat volgens mij eerst 6,49 was
Ja dit heeft bol zooo vaak, altijd een onnodig grote doos eromheen
Vind ik bij Douglas ook altijd, dat kan vaak ook gewoon in een dikke envelop naar mijn idee. Tuurlijk een parfum niet maar een mascara ofzo. Zit altijd in een hele doos 1 klein ding. Bij Boozyshop ook trouwens.
Maar enveloppen kunnen vaak niet machinaal worden ingepakt. Bij douglas bijv wordt de doos machinaal gevouwen, producten worden er door een medewerker in gedaan maar dichtvouwen en stickeren enz is machinaal en dat is sneller. En tijd is geld
Ooooh vandaar! Vind altijd zo gek zo’n gigantische doos met 1 klein ding erin maar dit verklaart het ja.
van die zelfscankassa’s (voornamelijk in buitenland) die je bagging area continu wegen en tevens continu foutmeldingen geven