Waar erger je je aan? #12

Ja, ik kan ook echt wel huilen om die prijzen.

2 likes

Ja die conclusie had ik zelf net ook maar getrokken :joy:

3 likes

Ik vind de prijsstijgingen bij de lidl het minst hoog :de: Duitse inkoopprijzen.

1 like

Mijn ouders zitten regelmatig in het ziekenhuis en ik (of mijn zus) luister altijd mee via de telefoon op speaker. En ik maak dan aantekeningen.
Heel handig om later nog eens terug te kunnen lezen wat er nou ook alweer gezegd is. Merk vaak dat ze het of niet goed onthouden of er een geheel eigen lezing van maken.

4 likes

Drinken en dan alsnog dorst hebben :dotted_line_face:

9 likes

Ja, voorlopig kunnen we het ons wel veroorloven. Ik geloof dat Colruyt nog altijd redelijk oké is qua prijzen hier in België, maar misschien moet ik toch overwegen om vaker naar Lidl/Aldi te gaan.

1 like

Ik krijg ineens op Facebook notificaties over wat iedereen uitspookt, echt irritant om bijv te lezen dat een saaie nicht heeft gereageerd op het bericht van random persoon. Hoezo staat dit ineens aan

14 likes

Ja wtf ik krijg dit ook sinds een paar weken ofzo. Bloedirritant. Kan mij het schelen of een vage kennis heeft gereageerd op de foto van oma

4 likes

Ik krijg het ook niet weg? Klik nu steeds “wil geen Updates meer ontvangen van deze persoon”

Maar da’s haast geen doen met elke melding.

Dat kan ook gebeuren met de samenvatting toch?

1 like

Dat ik sinds ik whatsapp heb geĂŒpdatet geen meldingen meer krijg :expressionless::triumph:. Ik moet eerst de app openen en dan komen de meldingen.

1 like

Mijn vriend die mij wakker maakt.

Ik was vannacht laat thuis en hij moet vroeg werken dus ik doe beneden alvast mijn schoenen en kleding etc uit, ga half ik het donker mijn make-up enzo afhalen en doe zo stil mogelijk. Ook als ik in de ochtend vroeg weg moet en hij niet leg ik mijn kleding vast klaar, laat de tv uit of op zacht volume etc etc.

Hij nu: alle lampen aan, tv aan op vol volume, filmpjes kijken op telefoon op vol volume, 10x de kamer weer binnenkomen want oh nog wat vergeten en eten niet uit de magnetron halen waardoor die blijft piepen hahah

En ik ben nu klaarwakker :smiling_face_with_tear:

8 likes

Mijn vriend doet dit nu ook. Ik ben vrij vandaag, hij moet werken en is zojuist weg gegaan met alle lichten nog aan en deur vd slaapkamer open :+1:

3 likes

Mijn vriend doet dit ook. Ik vind dat soms echt zo egoïstisch dat hij geen rekening houdt met zijn omgeving. En als ik er wat van zeg is het ‘ja als het zo moeilijk is moet je die moeite niet voor mij doen’. Joh, dat is niet het probleem.

4 likes

die afwasmachine die niet gewoon zn werk kan doen als ik hem niet goed inruim. kom op, het is 2022, denk zelf een beetje na graag

5 likes

Ja ik ben ook vrij hahah en hij zegt dan ook zo simpel “ja ga gewoon nog slapen”. Ja hoe dan?!

En @Barbamama echt vervelend!

Ik denk dat als ik er wat van zeg mijn vriend er wel beter op let hoor. Hij is alleen gewoon een stuk luidruchtiger dan ik hahah ook qua geluid van de tv enzo. Als hij naar beneden loopt lijkt het alsof er een olifant van de trap komt zo hard😂

3 likes

Roedel Jeroenen hahahahaha

13 likes

Tuinslang erop

8 likes

Kind is al een week ziek, en nu voelt man zich ‘niet zo goed’ inclusief dramatisch rondsloffen, de kap van z’n hoodie bijna tot aan zijn neus getrokken en kijken alsof hij de wereld in zn eentje draagt. Echt fuck off, de 16maander gedraagt zich normaler bij ziekte dan die van 33 jaar :roll_eyes::roll_eyes:

17 likes

Dat is waar, maar dan kan ik wel zorgvuldig mijn zinnen formuleren en de eindconclusie van het gesprek samenvatten.
In zo’n gesprek begin ik soms met een bepaald idee en dan blijkt dat de patiĂ«nt en de familie er heel anders tegenaan kijken, dan zeg ik dus tijdens zo’n gesprek hele conflicterende zinnen, die tijdens het gesprek heel logisch waren, maar los van elkaar dan heel vreemd lijken (denk ik, het is me gelukkig allemaal nooit overkomen dat iemand kwaad wil met gesprekken die ik gevoerd heb). Dus aan het eind in de samenvatting zeg ik ‘deze mensen zijn hier, we hebben afgesproken met deze reden, we hebben deze opties besproken met deze voor- en nadelen, uiteindelijk koos u deze optie, dat betekent dat we dit en dit gaan doen, dat u dit en dit kan verwachten, we hebben dan en dan opnieuw contact’, en ik moedig ze aan om tijdens de samenvatting te corrigeren of aan te vullen als wat ik zeg niet klopt. Dan hebben mensen geen 50 minuten gesprek door te worstelen met tante Mien halfverstaanbaar omdat ze achteraan zit, maar gewoon max 5 minuten met logische zinnen, waar (hoop ik) dus ook weinig dubbelzinnigs meer in zit.
Dat je helemaal veilig bent als iemand kwaad wil is een illusie, maar ik heb er zo een fijner gevoel bij. En tot nu toe vinden al mijn patiënten dat zo ook prima.

19 likes