Waar erger je je aan? #12

Mijn telefoonprovider stuurt altijd mailtjes met subject ‘aankondiging incasso’. Gaat over de maandelijkse afschrijving van het abonnementsgeld.

Noem dat nou toch ‘aankondiging afschrijving’ zodat de mensen niet steeds denken aan een incassobureau…

(Als ik slim ben maak ik er gewoon een mapje voor aan, is ook dom van me om een oplossing die er is niet te gebruiken)

2 likes

De fb reacties over die Johan Derksen shit. Echt bizar hoeveel vrouwen ook echt hem verdedigen?!?! En dan zeggen ze dingen als:’ je mag ook niks meer zeggen/doen in dit land’. Hij heeft een fucking kaars in iemand gestopt! Wie zijn die mensen echt die dit goed proberen te praten?

Echt bizar. Zou bijna een fb discussie starten hahaha

2 likes

Hoe bedoel je privilege?
Als mijn broer dit:

“Dan zou ik heel hard lachen en zeggen: niet meer zoveel drinken he stomme kut”

Zou zeggen, zou ik ook zoiets hebben van: toedeloe

9 likes

Voel je je wel veilig bij je broer?

2 likes

Ik mag hopen dat hij niet daadwerkelijk kinderen heeft. Of ooit krijgt met zulk achterlijk gedrag

2 likes

Vrouwen met respect behandelen zit hem ook in de dingen die je zegt

20 likes

Oke, gelukkig maar. Ik zou mij zelf niet veilig voelen bij een persoon die dergelijke uitspraken doet.

Ik zit me al twee dagen het hoofd te breken, waarom me dit nog meer lijkt te doen dan eerder rondom The Voice. Toen was ik ook woedend en vol walging, maar het publieke én expliciet vernederende karakter van deze kwestie en de bijval die het krijgt, vind ik zó ondermijnend. Ik heb me nog nooit als vrouw zo erg een tweederangs burger gevoeld als deze week.

17 likes

Ik begin me een beetje te ergeren aan m’n baas.
Ik ben een paar maanden geleden getrouwd. En nu heeft hij wel 20x gevraagd wanneer er kinderen komen. Ook steeds doordrammen wanneer ik zeg van nooit :expressionless:
Vandaag ook weer. En dan zegt ie: nou, je hebt nog even!
Echt niet leuk…

3 likes

Heel herkenbaar, ik weet ook niet goed hoe ik daar mee om moet gaat. Ik heb nu maar besloten als mini daad van verzet om geen Talpa tv-programma’s meer te kijken, maar het voelt zo nietig allemaal. Alsof er nooit verandering komt.

1 like

Ik merk ook dat het me veel doet. Sowieso sinds de boos aflevering erg intensief mee bezig geweest op werk, dit resulteert in elke werkborrel die uitloopt op dit onderwerp en elke keer mannen die het weer bagatelliseren of zeggen zo geschrokken dat dit ook bij ons gebeurt en zich persoonlijk gekrenkt voelen als mens. Ik ben er gewoon moe van en verdrietig en dan heb ik nog niet half zoveel meegemaakt als veel vriendinnen of verhalen die ik hier lees.

7 likes

Dat bij mijn sportschool een les doorgaat vanaf 4 sporters en dat ze dan toch lessen cancellen met 4 inschrijvingen omdat ze vinden dat je dan ook een andere les kan volgen. Maar dat is dan een andere tijd en een ander soort les, eentje die ik mwah vind. Heel irritant

Huh das ook echt raar. Waarom dan zeggen dat het met minimaal 4 personen doorgaat? :joy:

1 like

Van die Tiktok organize / clean influencers de mouwen oven hun handen heen houden. Hoezo is die mouw niet grijs van het stof of nat van het schoonmaakmiddel?! Onredelijke irritatie. Ik weet het.

voorbeeld

12 likes

Die mensen spelen met de natuurwetten. Groetjes van mij en mijn natte mouwen.

1 like

Er is een buurman van verderop in de straat die elke avond rond 23u z’n kat roept door irritant hard meerdere tonen te fluiten. En als de kat niet komt, gaat ie een kwartier later nog een keer fluiten. :face_exhaling:

3 likes

Mensen die na het betalen van een tikkie in een groepsapp het niet kunnen laten om een van de volgende dingen te sturen: betaald! Done! Check! :white_check_mark: :ballot_box_with_check: :heavy_check_mark:

En dan het liefst 10 mensen achter elkaar. Kap hiermee :angry:

37 likes

Ja dat is me ook een raadsel

Dit is mijn allergrootste tiktok irritatie

2 likes