Nog even wachten!
Ja daar hebben sommige huis aan huis verkopers of collecteurs echt schijt aan.
Wat bij mij altijd wel helpt:
- Ik sta onder bewind (dan druipen ze meteen af);
- Mijn moeder is niet thuis (ookal ben ik 31 kom ik er nog mee weg).
ĂĂ©n keer belde er iemand aan voor het goede doel en ik toen was ik EINDELIJK EENS SPITSVONDIG en zei jij komt zeker collecteren voor het analfabetisme fonds? Die kerel ging toen ook maar meteen weg haha. Ik was helemaal in mn nopjes met mijn zelf over deze opmerking. Normaal denk ik dit soort dingen altijd achteraf.
Dit helpt mij altijd:
-Nee bedankt
-Deur dichtdoen
het hoeft niet zo moeilijk met smoesjes
Ik heb helaas de ervaring dat je sommige verkopers echt niet zo makkelijk afpoeiert. Ook wel eens een vent gehad die vet in discussie ging toen ik direct aangaf dat ik geen interesse heb. Die ging gewoon superbijdehand doen en kwam ook echt met de ââdus je geeft niks om zielige kindjes in land Xââ. Als ik er nu weer aan terugdenk gaat mijn bloed weer koken.
Moet overigens wel zeggen dat ze bij ons in de buurt echt vaak lopen, zeer vasthoudend zijn en ook meerdere dagen terugkomen. Echt vervelend. Een blok verder bij ons heb je flats met niet super gefortuneerde mensen en die targeten ze ook echt voor zogenaamde ââdealsâââŠ
Haha dat zei ik ook en gooide daarna ook de deur dicht waarna hij weer aanbelde dus ik bedoel maar⊠Sommige van die gasten zijn echt alle fatsoensnormen voorbij om maar een donateur binnen te halen.
Je moet het ook meteen afkappen.
Geen tijd/ geen interesse/ andere smoes.
En dan meteen erachter aan in dezelfde zin: Succes! fijne dag!
Knappe werver die mijn deur dan weer open maakt hoor. Gewoon geen ruimte laten voor discussie ânee bedankt, succes nogâ en deur dicht.
Mijn antwoord is sinds thuiswerken steevast: âik ga je gelijk onderbreken want ik zit in een teams vergadering.â
Wat 9 van de 10 keer ook nog waar is
Ik hoor ook vaak mensen zeggen dat ze verkouden zijn omdat ze zijn natgeregend o.i.d., hoe dan?!
Ik erger me zo aan mezelf, ik zit op werk en heb ineens twijfels over of ik mân voordeur wel dicht heb gedaan. Kan daar nu weinig aan doen, en ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat ik hem niet dicht heb gedaan, maar TOCH heb ik twijfels.
Hoop dat we dit jaar weer te kermis mogen maar ik ga niet naar wâhoof
Omdat er ook wel eens een pakketbezorger of mân moeder oid voor de deur staat. Maar ik woon in een grondgebonden woning dus ik hoef vanaf mân werkkamer maar 1 trap af in mân eigen huis naar e voordeur dus dan is het iets anders denk ik idd
Energieverbruik als ik alleen ben: nihil.
Energieverbruik samen: het dubbele
Energieverbruik als vriend alleen is: 3 dubbele.
Oh ik dacht misschien kom je terug voor de kermis in je hometown. Ik ben bij die jij noemt allebei nog nooit geweest haha ik ga meer de andere kant van hoorn
Scherm van mijn smartwatch doet het niet meer dus ik stuur de klantenservice een bericht. Reactie: ga op het scherm naar dit en doe dat⊠Ehh dat kan niet?
Pro-tip tegen alle wervers, ik had er pas geleden voor het eerst in mijn huidige woning een aan de deur (van Unicef). Ik zat alleen in isolatie dus deed open met mondkapje (verwachtte ook mijn moeder met boodschappen namelijk).
Werver: âHi! Oh, heb je COVID?â
Ik: âjaâ
Werver: âOke dan ga ik weer verder, fijne avond!â
Dus misschien gewoon altijd met mondkapje open doen?
Oh dat is een verdomd goede lifehack.
Nog steeds irritant tho
Ik heb mân buurvrouw gevraagd te checken en hij was inderdaad ook gewoon dicht
Sorry ik ga nog verder uitwijden. Ik typte nu terug âhoe laat wil je afspreken?â
De memo die ik terug kreeg was letterlijk:
âHoi! Eh⊠ja. Goede vraag ja. Hoe laat? Hmmm. Even in mân agenda kijken hoor⊠blader blader ja want ehm⊠ik heb MISSCHIEN⊠ja⊠misschien een afspraak dan maar ik weet het nog niet zeker want die klant⊠ja⊠nee ja die reageer vaak niet⊠dus⊠Hm. Oh hoi Iris! Ik kom zo hoor! Ja haha, dat was mijn collega. Altijd gezellig hier! Eh, oh ja. Nou. Eh⊠zeg jij maar een tijd!â
How. Dare.
You.
Ik zeg tegen wervers altijd âsorry ik heb hier geen zin in fijne avondâ en doe de deur dicht met een vriendelijk gezicht.
Soms zeggen ze nog iets maar dat hoor ik niet eens⊠iemand komt ongevraagd aan mĂjÌn deur en dan zou ik me moeten verantwoorden waarom ik daar wel of niet op zit te wachten. Is toch omgekeerde wereld, doe normaal zeg.