Waar erger je je aan? #12

De stem van Meau en haar liedjes. Dit hoef ik niet op de vroege ochtend te horen en nooit niet.

12 likes

Kleine ergenis maar dan zet ik teams ff op mute want moet niezen en dan zegt ie ā€œyou’re on muteā€ ja niet iedereen hoeft mn nies te horen.

1 like

Ik vind het zo irritant dat ze overal wordt geplugd. Stop making Mae happen! Slaapverwekkend

7 likes

Het is MEAU

5 likes

Hahahah zelfs de naam is saaiiiii

Ik kreeg ook jeuk op m’n hoofd nadat ik dit las

Ik verbaas en erger me ontzettend aan hoe incompetent eigenlijk alle organisaties zijn waarmee ik te maken heb.

Makelaar: typefouten in de naam van mijn vriend, mijn geboortedatum en telefoonnummer in de verkoopovereenkomst.
Notaris: stuurt de inloggegevens voor hun portal (met al onze vertrouwelijke financiƫle gegevens!) naar een compleet random e-mailadres en zet een verkeerd paspoortnummer op de hypotheekakte.
Verhuisbedrijf: levert tot 2 keer toe verkeerde offerte aan (inclusief verkeerd adres, zou schrikken zijn voor die bewoners als er opeens een verhuisbedrijf bij hun aanbelt).
Werkman: heeft de verkeerde bakstenen meegenomen (ondanks eerdere inspectie) en is nu al 2 uur pleite om nieuwe te halen.

En ga zo maar door. Ik vraag me oprecht af hoe dit komt. Is er zo’n groot gebrek aan goede administratieve krachten? Kost dit die bedrijven zelf ook niet super veel geld / tijd door boze mensen aan de telefoon en slechte reviews? Het lijkt echt alsof er niks goed kan gaan, en het gaat steeds om dingen die in mijn ogen heel gemakkelijk voorkomen kunnen worden.

7 likes

Je bent niet gek. Je geeft aan dat je niet kan (overmacht ook in jouw geval, niet alsof je dit gepland hebt) en dat wordt niet echt serieus genomen. Dus snap dat het je een rotgevoel gaf.

Hoe is het uiteindelijk ā€˜opgelost’?

1 like

Niet. Ik kan eventueel volgende week dinsdag (in de middag terwijl ik werk dan) optreden. Ik spreek haar wel volgende week maandag, dan ben ik ook wat minder geĆÆrriteerd.

3 likes

Mijn zelfbruiner is aan het intrekken dus mn lichaam is groen. En dat moet ik nu dus verbergen met kleding terwijl het echt warm is buiten :cry:

1 like

Die had meteen nog een boze mail gekregen van me, haha

1 like

Ik heb ze dan ook gebeld

5 likes

Jumbo is wel geen middelmatige luxe dus dat is wel jammer dan

2 likes

Waar komt je passie voor de AMEX vandaan? punten sparen?

Je weet dit vast al en in fysieke winkels heb je hier niks aan maar voor het geval je het nog niet wist: via PayPal werkt deze truc wel!

2 likes

Dat collega’s hun verantwoording niet nemen en ik daardoor alleen maar brandjes aan blussen en shit aan het ruimen ben.

1 like

In het geval van het notariskantoor: ja, dat is wel mijn ervaring. Dat gebrek.
Ook voor zulke simpele dingen als de juiste dingen naar het juiste mailadres sturen.
Wij krijgen hier wel eens hele scheldkannonades over ons heen om een klein foutje, dat soms ook echt niet belangrijk is, maar dan is het vaak gewoon frustratie omdat er bij de makelaar, hypotheekadviseur en bank ook al iets verkeerd ging. Ik begrijp dat wel. Kan ook echt niet tegen die incompetentie en dat fouten er eigenlijk gewoon bij lijken te horen.

Edit: hahaha ik lees nu over notariskantoren met ā€œkoperā€ en ā€œmede-koperā€ā€¦wat vreselijk :cry: ik zou de notaris/degene die over de modellen gaat echt heeeeel snel op de vingers tikken. Ik doe bijna niet anders :joy: maar dan gaat het meestal over oubollig taalgebruik en niet over misogynie.

5 likes

Onze hypotheekadviseur was gelukkig echt een held, maar verder heeft letterlijk elke partij waarmee we te maken hebben gehad foutjes gemaakt zoals die ik noemde in mijn post. OkƩ kan gebeuren. Maar de notaris was wel echt van een ander kaliber.

Lange klaagzang

Vooral het versturen van vertrouwelijke gegevens naar iemand anders (volgens mij een persoon die ook in hun systeem staat, het was geen typefout maar echt naamachternaam@hotmail.com) reken ik een notariskantoor echt zwaar aan. Die persoon heeft in theorie dagenlang toegang gehad tot al onze financiĆ«le gegevens. Dit is totaal niet snel gerectificeerd, ze kwamen er pas achter toen ik namailde om te informeren naar mijn inloggegevens. Toen kreeg ik een bijdehante mail terug ā€œdie hebben we al verstuurd naar naamachternaam@hotmail.comā€. Ja leuk maar dat ben ik niet :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:. Hiermee begon ons avontuur met deze notaris dus. Doorheen het proces hadden we wat vragen, die we zowel via hun portal als via het e-mailadres van de behandelaar van ons dossier hebben gesteld. Hier hebben we helemaal nooit een reactie op gehad van de behandelaar. Ik heb elke keer maar weer naar de receptie gebeld en kreeg dan meestal wel een redelijk antwoord van de receptionist, waarmee ik verder kon. Maar de behandelaar van ons dossier heeft ons dus maandenlang echt straal genegeerd, uiteindelijk hebben we nooit contact gehad. De concept hypotheekakte en akte van levering kregen we pas vrijdagmiddag toegestuurd, terwijl we maandagochtend al op het notariskantoor moesten zitten voor het ondertekenen. Onze hypotheekadviseur heeft hierdoor alles nog in zijn weekend moeten doornemen. En dan stond dus ook nog mijn paspoortnummer verkeerd in alle documenten.
Dit hele verhaal is meer het verder spuien van al m’n ergernissen, dan een reactie op jou :sweat_smile:. Ik ben hier wel echt ontzettend kwaad om geweest, ook omdat je toch een goede €1000 euro neerlegt voor deze ā€œserviceā€. Ik kreeg ook echt het gevoel dat zo’n notaris dan zoiets heeft van: ons kantoor staat in jullie verkoopovereenkomst, dus we kunnen het heel bont maken voordat jullie actie ondernemen.
Je bent toch afhankelijk van ze.

Als alles achter de rug is ga ik wel nog een avondje vernietigende reviews schrijven, denk ik. En een klacht indienen bij het kantoor zelf. Aangezien je zelf in de branche werkt, weet je misschien of ik dit ergens kan melden? Want m’n persoonsgegevens zo rondstrooien en alle daaropvolgende fouten gaan me wel echt te ver.

12 likes

Is hiervoor niet al de autoriteit persoonsgegevens de aangewezen plek?

4 likes

We hebben vliegtickets geboekt en paar keer contact gehad met de klantenservice over een extra stoel voor onze baby. En nu net als we onze tickets geboekt hebben zeggen ze dat een extra stoel waarschijnlijk niet mogelijk is??? :flushed::rage::rage::rage: echt geen zin om 3 uur lang een baby op schoot te houden hoor

1 like