Waar erger je je aan? #12

Geen excuses, maar ze zijn wel nagegaan of er ingelogd was in de tussentijd. Dit was volgens hen niet het geval, dus in principe heb ik wel hun woord dat mijn gegevens niet door derden bekeken zijn (voor wat dat waard is).

1 like

Oh nee mijn vrienden willen binnenkort op vakantie allemaal actieve dingen gaan doen en ik weet niet of dit gewoon ouderdom is of omdat ik weer een beetje angstklachten heb door een nare periode en nu veel werkstress maar ik zie mezelf al allerlei ongelukken maken op de scooters die ze willen huren etc :sob: Ik ben ook echt een heel onhandig persoon, niet zo van ‘leuk lekker quirky’ maar gewoon echt, maar ik vind de laatste tijd ook ineens fietsen in m’n eigen stad in de spits al spannend dus misschien zit dit toch meer in mijn hoofd.

Nou goed ik erger me aan mezelf dus.

3 likes

Sowieso van wel! ZH idd en bij ons exact zelfde soort fouten gemaakt.

1 like

Ik heb er zon hekel aan als mensen aan me gaan plukken van er zit hier een haartje of dingetje. En dan een half uur aan je gaan plukken. Dat mag je alleen doen als er een beest zit. Of als ik er helemaal on fleek uit zie want alleen dan geef ik een fuck om hoe ik eruit zie.

3 likes

Zou je deze dingen voor je angst klachten wel allemaal leuk gevonden hebben? If not zou ik aangeven dat je niet aan alle activiteiten mee wilt doen, moet toch ook leuk voor jou zijn

1 like

Ik heb een nieuwe jas gekocht en hij zit hartstikke prima, maar ik had net m’n rugtas op naar werk en blijkt m’n jas daarmee echt ontzettend omhoog te kruipen. Hier heb ik bij andere jassen nooit last van :smiling_face_with_tear:

1 like

Ja! Legitieme ergernis, ik gruwel al bij het idee.

1 like

Ik zocht nog even terug en ik schreef precies dit

Dag voor de overdracht hadden we nog niet de koopovereenkomst gezien en zowel bij concept als definitieve hadden ze bij mijn vriend én mij een fout gemaakt in onze identiteitsgegevens.

Bij mijn vriend klopte de geboortestad niet en bij mij het geboortejaar (1929 ipv 1992). Tijdens het hele proces hebben we meerdere keren gevraagd om toelichting op welke grond wij documenten aan moesten leveren en deze grondslagen klopten juridisch niet. Ze vroegen zomaar alles op om er vervolgens niks mee te doen (zeker weten want bij iets dat volgens hun per see moest heb ik een blanco vel ingeleverd om het dossier af te ronden en nooit iets van gehoord). Bij die fouten in de concept en definitieve aktes zeiden ze “oh dat maakt helemaal niks uit”. Op vragen werd niet gereageerd, er is 2 keer “per ongeluk” de hoorn erop gegooid toen ik belde waarna niet meer werd opgenomen, er werd niks gedaan met terugbelverzoeken. En toen we dus op vrijdag kwart voor 5 nog niks hadden terwijl de makelaar Ă©n wij al meerdere keren hadden gebeld en gemaild daarover, was ik echt in staat daarheen te rijden en iemand over zn bureau te trekken.

Echt een enorm amateuristische, onprettige en onvriendelijke bende daar. Ik heb 2 klachten ingediend en nooit iets van gehoord.

4 likes

Ik erger me aan de “toon”/manier waarop sommige mensen mailen. Heb nu een mail gekregen: “graag ontvangen wij alsnog de nota van afrekening alsmede de aktes, zoals gevraagd in onderstaande mail”. Dat klinkt direct zo geïrriteerd?? Je kan toch ook vragen “Kan het kloppen dat wij de nota van afrekening alsmede de aktes nog niet ter beoordeling hebben ontvangen? Zo ja, dan ontvang ik deze graag alsnog.”

Had t gewoon al op 25 april toegestuurd :roll_eyes::roll_eyes: Kijk eerst je eigen mail na voordat je zulke mailtjes gaat sturen.

@Feather @ufo gaat jullie klacht over een “netwerk notarissen” kantoor? Anders zou je de klacht ook nog bij die overkoepelende organisatie neer kunnen leggen. Of zelfs bij de KNB.

5 likes

Nee, er staat ook nergens bij welke externe klachtenregeling ze zijn aangesloten. Dacht dat bij de KNB ook altijd kan als de notaris zelf geen gehoor geeft? Maargoed, in mijn geval is het al bijna 1.5 jaar geleden dus wellicht ook wat laat. Mijn bloed gaat gewoon nog steeds koken als ik eraan terug denk. Super zonde van mijn energie haha.

1 like

Volgens mij valt elke notaris onder de geschillencommissie notariaat. Maar idd als het al zo lang geleden is is het je tijd denk ik niet meer waard.

1 like

Ja of “als” ipv “of”.

11 likes

Heb je wel het goede mailadres :joy:

6 likes

@zonderbloem

Ben ik de enige die nu gelijk mijn laatst geplaatste berichtjes nalees? :sweat_smile:

1 like

Hahahahaha vanaf nu ga ik dat extra goed checken. Maar ja zij mailde zelf vanaf haar persoonlijke account dus tamara@bedrijf.nl, maar ik stuur t dan altijd naar info@bedrijf.nl (of een ander algemeen emailadres) want als je het naar 1 persoon stuurt zul je altijd zien dat die op vakantie of met verlof is ofzo :joy:

@Feather hahaha dat van mij was ook niet naar aanleiding van een berichtje hier hoor! Hoor t regelmatig in mijn omgeving

1 like

Dus zij mailt jou vanaf haar persoonlijke werk email en jij stuurt de reactie naar het info email adres? Dan is het toch niet zo raar dat het niet goed terecht komt en er ergens iets mis gaat. Of begrijp ik het nou verkeerd?

22 likes

Ja inderdaad, ik zou dan eerder dat info e-mailadres in de cc zetten ofzo als je dat voor de zekerheid doet

Oh ja, zo irritant. Of ‘‘dit en dit klopt niet, graag credit.’’ en 9 van de 10 keer hebben ze geen gelijk en geen recht op een credit. Vraag gewoon of ik het even na wil kijken omdat het volgens jou niet klopt oid, dat komt al zo anders over.

Wij doen altijd bewust naar de info want bij makelaarskantoren en hypotheekadviseurs worden de nota’s enzo vaak verstuurd door secretarieel medewerkers, maar dat zijn over het algemeen niet te personen die ook daadwerkelijk het dossier behandelen en de controles doen + weet je dan zeker dat 't niet in een mailbox van iemand terecht komt die afwezig is. Bovendien gaat het normaal ook altijd goed, alleen bij deze tussenpersoon wordt het blijkbaar niet naar de behandelaar doorgestuurd ofzo

1 like

Wij hebben dus ook echt exact dezelfde ervaringen met een notaris in Z in Zuid Holland. Begint de naam met een J?

Het was echt een oelewapper eersteklas. Hij begon ĂŒberhaupt pas een week voor overdracht ons dossier te lezen (terwijl we echt 6292 keer gemaild hadden of het kan kloppen dat we geen concept akte gekregen hadden: geen reactie). Toen wilde hij een extra verklaring over het bedrag wat we betaalden aan spullen die we overnamen. Wij dat meteen aangeleverd en gevraagd om een bevestiging als het goed was. Geen reactie. Kregen we de dag voor overdracht de concept akte waarin gewoon ook de kosten van de hypotheekadviseur ontbraken echt wtf. Gebeld en aangegeven. Verder geen reactie ofzo reactie om vervolgens op de dag van overdracht om 12.00 de aanpassing per mail te krijgen terwijl de overdracht om 15.00 was. Echt bizar slecht is dit aangepakt. Onze makelaar was ook echt best gestresst omdat alles zo last minute ging en hij ook best veel fouten had gevonden in de aktes.

4 likes