Laat de frustratie een motivatie zijn alvast op eigen kracht te stoppen.
gewoon interesse maar wat voor pillen zijn dat dan? soort van ontspanningspillen ofzo? of dat sigaretten vies worden? en wat vervelend voor jullie beide.
@Krabsalade @Janniebeton nee het is dus juist een systeem waar je ondanks medicatie eerst door blijft roken, omdat dat bijdraagt aan de slagingskans ofzo. Het zijn pillen waardoor roken vies wordt, ik denk vergelijkbaar met stickers maar ik weet 't niet precies.
Maar daardoor kan die niet op eigen kracht al stoppen, iets wat die denk ik sowieso niet kan want hij rookt al 20 jaar 3 pakjes zware shag per week . Ook precies de reden dat we besloten hadden dat stoppen met behulp van een externe partij duurzamer is.
Ik denk dat het om Champix gaat, maar dat spul maakt roken niet vies hoor, zorgt wel dat je hersens het niet als zo lekker ervaren als eerder, maar doet niets op de smaak ofzo.
Je hebt nicotinevervangende middelen (pleisters, smelttablet etc), en middelen waardoor je minder trek in nicotine kunt krijgen. Is niet dat het echt viezer gaat smaken ofzo. Maar het is ook echt wel bewezen dat een stoppoging het meest kans van slagen heeft bij combi van begeleiding en medicatie dus is inderdaad wel goed om te wachten. Begrijp de frustratie wel, hoop dat de motivatie aanhoudt tot die tijd!
Er is een terugroepactie van Champix dus wellicht dat het daardoor wat moeizamer gaat
Was dat vanwege die kans op depressie? Want die pillen waren het niet!
Dit staat er:
“De firma Pfizer roept apothekers op om alle batches Champix (varenicline) terug te sturen. Champix is een middel dat wordt gebruikt bij het stoppen met roken. Pfizer doet dit omdat is vastgesteld dat alle partijen van Champix een te grote hoeveelheid nitrosamines hebben. Nitrosamines kunnen kankerverwekkend zijn voor mensen. Er is voor zover bekend geen direct risico voor patiënten die het medicijn nu gebruiken.”
Echt typisch Rotterdams inderdaad
En ook best wat heftige bijwerkingen toch?
Kan hij niet alvast proberen wat af te bouwen @Kusjessoldaat ? Elke peuk is er een
Ja, vooral bij mensen die al gevoelig zijn voor psychische klachten.
Oh sorry het was niet m’n bedoeling om advies te vragen! 't was puur frustratie op dat het zo lang duurt.
@Krabsalade het is geen champix, ivm die psychische klachten.
@Crusti_Croc wow dankjewel voor deze opmerking! Tis net alsof stoppen met roken iets moeilijks is hé en 't een mega hoge drempel is daar actie op te ondernemen.
Edit : het is dus trouwens echt frustratie op dat het bureaucratische deel lang duurt en we er geen invloed op hebben. Niks ten nadele van m’n huisarts, ben echt gek op haar en ze handelt bijna altijd mega adequaat.
De hel breekt net los hier qua storm en regen, dus ik rennen om alle ramen en deuren dicht te doen, gaat één raam wat op kiepstand stond gewoon met geen mogelijkheid meer dicht. Heel m’n gordijn wapperde naar buiten, paniek alom, maar dat raam staat dus nog steeds open en krijg het met geen mogelijkheid dicht. Lekker dan.
Ja dat had ik ook al bekeken, daar hebben ze het over een soort resetknopje (kiepblokkering of zoiets) maar dat kan ik niet vinden op mijn raam. Hij zit ook gewoon normaal op de kiepstand, niet tussen kiep- en draaistand in ofzo.
@Zonderbloem heb ook flink geduwd maar hij gaat echt met geen mogelijkheid dicht. Een vriendin die hier een paar maanden geleden logeerde (in de woonkamer) zei ook al dat ze m niet dicht kreeg maar mij lukte het daarna heel gemakkelijk. Ik blijf het wel ff proberen vandaag, en ga de woningbouw maar ff inschakelen als ik m vandaag niet dicht krijg uiteindelijk.
Ik heb dat ook bij 1 raam gehad op zolder. M’n vriend is het toen uiteindelijk gelukt, geen idee hoe maar ik durf ‘m nooit meer open te doen nu.
Heb ik ook geprobeerd en ook by psychiater, nooit gelukt, het werd geweigerd. Ik kon denk ik zo’n 2000 euro toen terug krijgen. Ik heb het zelf maar gewoon laten gaan destijds, maar ik begrijp dat dat geen antwoord is. Heb je nog idee enig wie je er mee kan helpen?
Ja het is nu weer bij de praktijk beland, die moeten hun AGB code weer op actief zetten en dan zou het goed moeten gaan? Maar ik snap het niet echt want het is gewoon een lopende praktijk met nog steeds cliënten dus hoezo staat het überhaupt op inactief. Maar goed daar hoor ik nog van terug, hoop dat dat makkelijk op te lossen is. Weiger echt dit zelf te betalen haha, ik heb een polis die dit gewoon vergoedt. Bizar hoe ingewikkeld dit soort dingen gemaakt worden
Dat ik door kettingrokende met kanker scheldende jongeren die zeer passief zijn niet op tijd een tram kon instappen en nu 8 minuten moet wachten. Sowieso ben ik dat gekanker van die jongeren zo zat. Elke zit bevat wel minstens een keer dat woord. En tijdens lezen ze erop aanspreken heeft geen zin. Als ze voor iedere keer schelden met kanker een iq-punt zouden verliezen dan stonden ze na een week al in de min.
Dat mijn man de kinderen van schooo heeft gehaald en een vriendje heeft meegenomen. Terwijl hij zelf moet werken en nu zit ik met dat enorme drukke kind hier. Had al geen zin in mn eigen kinderen deze middag… hopelijk wordt hij klokslag 4 uur opgehaald
Dat ik mijn haar niet meer wil föhnen want slecht maar het minstens 3 uur duurt voordat het een keer droog is en nat haar echt lelijk is bij me.