In Duitsland is het zo dat een verloskundige (Hebamme) je voor (soms tijdens) en na je bevalling begeleidt in mijn geval deed ik bij haar een zwangerschapscursus via skype (door corona) en nu oefening voor de bekkenbodemspieren en babymassage via skype. Dat gebeurt met een clubje vrouwen.
We hebben ook een appgroep en vaak gaat het erover hoe laat de training is enzo.
De verloskundige is enorm zweverig en anti vax (iig corona en wat de standaatd vaccinaties betreft is ze ook sceptisch) en probeert, vind ik, haar mening op te dringen.
Zo postte ze laatst een aankondiging van een documentaire waarin over de schadelijke gevolgen van vaccinaties gesproken werd. Ik appte: naja, ziek worden is ook niet leuk. En zij appte terug: het gaat alleen maar om informatie, doe ermee wat je wilt.
De andere moeders reageerden niet.
En nu post ze een link naar een filmpje over de âtrendâ dat steeds minder vrouwen borstvoeding geven. Heb dat filmpje nog niet gezien maar haar kennende is het zoân belerend iets.
Ik erger me hier aan omdat ze bijv weet dat ik enorm moeite had met bv geven en uiteindelijk ben gestopt. Je maakt je als nieuwe moeder sowieso zorgen en dan komt zoân troela en wrijft het er nog in. Alsof ik niet het beste voor mijn kind zou willen.
Een aantal moeders, waaronder ik, hebben ook een paar x via skype gekletst en eigenlijk iedereen zei van: ja, ik ben het met veel dingen niet eens maar ik pik er gewoon de dingen uit waar ik iets aan heb (want bijv die training enzo is ok). Ik ben de enige die wat tegengeluid geeft, daar erger ik me ook aan omdat ik dan zo als zeur over komâŠ
Naja genoeg gerant, sorry