Waar erger je je aan? #12

In Duitsland is het zo dat een verloskundige (Hebamme) je voor (soms tijdens) en na je bevalling begeleidt in mijn geval deed ik bij haar een zwangerschapscursus via skype (door corona) en nu oefening voor de bekkenbodemspieren en babymassage via skype. Dat gebeurt met een clubje vrouwen.
We hebben ook een appgroep en vaak gaat het erover hoe laat de training is enzo.
De verloskundige is enorm zweverig en anti vax (iig corona en wat de standaatd vaccinaties betreft is ze ook sceptisch) en probeert, vind ik, haar mening op te dringen.
Zo postte ze laatst een aankondiging van een documentaire waarin over de schadelijke gevolgen van vaccinaties gesproken werd. Ik appte: naja, ziek worden is ook niet leuk. En zij appte terug: het gaat alleen maar om informatie, doe ermee wat je wilt.
De andere moeders reageerden niet.

En nu post ze een link naar een filmpje over de ‘trend’ dat steeds minder vrouwen borstvoeding geven. Heb dat filmpje nog niet gezien maar haar kennende is het zo’n belerend iets.
Ik erger me hier aan omdat ze bijv weet dat ik enorm moeite had met bv geven en uiteindelijk ben gestopt. Je maakt je als nieuwe moeder sowieso zorgen en dan komt zo’n troela en wrijft het er nog in. Alsof ik niet het beste voor mijn kind zou willen.

Een aantal moeders, waaronder ik, hebben ook een paar x via skype gekletst en eigenlijk iedereen zei van: ja, ik ben het met veel dingen niet eens maar ik pik er gewoon de dingen uit waar ik iets aan heb (want bijv die training enzo is ok). Ik ben de enige die wat tegengeluid geeft, daar erger ik me ook aan omdat ik dan zo als zeur over kom

Naja genoeg gerant, sorry

17 likes

Jezus wat raar en onprofessioneel van haar? Kan je hier geen klacht over indienen of melding van maken ofzo?

10 likes

Heeft zo iemand zich in haar functie niet gewoon te houden aan de regels van de beroepsgroep ofzo? Vind dit ook mega onprofessioneel en ook schadelijk voor nieuwe moeders. Ik zou ook ergens melding maken als dat kan.

6 likes

mensen die op linkedin ieder trash verhaal delen en ‘interessant vinden’ waardoor mijn hele feed naar de klote is

verhaal over een buschauffeur die wacht op schiphol???? waarom moet dit op een business platform

Ik ga mijn vlucht missen. Ik sta op Schiphol al meer dan twee uur in de rij voor de security en paspoortcontrole. Over 8 minuten vertrekt mijn vliegtuig naar Londen. Ik wil hem niet missen, want morgenvroeg begint daar het Storytelling seminar van goeroe Robert McKee waar ik al weken naar uitkijk. Het is klam, ik ben moe en geĂŻrriteerd en ik vraag me af of je een nieuw ticket moet kopen als je je vlucht hebt gemist door de lange wachtrijen.
Even verderop krijgt een vrouw ruzie met een Engelse man. De security-man dreigt de politie erbij te halen en dat bedaart de gemoederen, maar de sfeer onder de wachtende mensen wordt er niet beter op. De hoop dat ik m’n vlucht nog kan halen ebt steeds verder weg.

Als ik uiteindelijk langs de paspoortcontrole ben, is het 1 minuut voor vertrek. Tegen beter weten in trek ik met koffer en rugzak een sprintje naar gate D6. Dat valt smerig tegen, want omdat iedereen via vertrekhal 3 wordt gestuurd, moet ik half Schiphol doorrennen. Hijgend en met een rood hoofd kom ik de hoek om. Ik zie dat bij de gate nog een stewardess achter de balie zit. Ze hebben gewacht! Terwijl ik met klamme handen mijn boardingpas onder de scanner houd, besluit ik de volgende keer met de trein, boot of desnoods fiets naar Londen te gaan, maar niet via Schiphol.

Bij de bus die ons naar het toestel brengt staat een joviale chauffeur mij op te wachten. Zodra hij wegrijdt, zet hij keihard ‘Living on Prayer’ van Bon Jovi op. Iedereen begint te lachen. De hele bus zingt mee. ‘Wohooow, livin’ on prayer!’

Als even later het vliegtuig loskomt van de grond en ik Nederland onder me kleiner en kleiner zie worden, heb ik nog steeds een glimlach om mijn mond. Als ik om me heen kijk, zie ik dat ik niet de enige ben. Ik besef me hoe een slecht #verhaal altijd onverwachts toch een mooie afloop kan hebben. En dat één vrolijke buschauffeur daarin het verschil kan maken.

Ik weet niet hoe hij heet, maar mag deze man een standbeeld?

19 likes

Sorry ik geloof dit verhaal niet, want niemand heeft geapplaudisseerd.

13 likes

Zo overdreven ook. Ik haat jolige grappige maar toch uit de hoogte manier van schrijven “mag deze man een standbeeld”

6 likes

vond je met zn allen living on a prayer zingen niet genoeg???

4 likes

En @simsalabim en @kaneel zij is zelfstandig dus zou niet weten bij wie ik melding moet maken. Hier mag je blij zijn als je een Hebamme vindt, dus ik blijf maar bij haar.
Maar idd, vind het ook onprofessioneel.
Ik maak me beetje zorgen over de vorm van het hoofdje van mn dochter en uitslag die ze heeft maar ik ga dan liever naar de kinderarts ipv haar om raad te vragen. Ik weet al dat ik te horen krijg dat ik haar vaker had moeten draaien en dat de uitslag erger wordt omdat ik geen borstvoeding meer geef.
Edit: want een normaal antwoord kan ze nauwelijks geven. Laatst vroeg een moeder tijdens de skypesessie wat ze kan doen omdat haar zoontje al een aantal dagen niet had gepoept. Ipv dat ze tips geeft, vraagt ze eerst hoeveel hij weegt, hoe oud hij ook alweer is en hoevaak ze voedt om dan te zeggen: nou, dan heb je hem vetgemest.

1 like

Pff, nee man, dat is gewoon een normale dag voor mij. En waar was de tomaat bij die ruzie??? Dit verhaal riekt.

7 likes

Tomatoes or it didn’t happen

3 likes

Had m’n outfit voor een dagje Efteling helemaal bedacht, trek ik die broek net aan, zit er een gat op m’n kont. Heb die broek echt precies 2 weken geleden gekocht en pas één keer gedragen, godmiljaar. Nu moet ik dus Ă©n iets met de winkel regelen hierover Ă©n een nieuwe outfit voor vandaag bedenken.

1 like

Nou ze klinkt echt heel uhm bijzonder. Ik zou inderdaad bij de kinderarts mijn vragen stellen, lijkt me beter!

2 likes

Het verkeer

1 like

We hebben weer opleidingsdag en t is weer zo vreselijk. Weer eindeloos gepraat over t bedrijf en nu moeten we ons halve persoonlijkheid ontleden.

Hopelijk leert hij hier iets van voor een volgend verhaal.

12 likes

Ugh ik had een afspraak bij Beter Horen voor gehoorbescherming maar blijkbaar heb ik een korstje (:face_vomiting:) dus nu kan het niet. Pffff en ik moest al een maand wachten op deze afspraak.

1 like

Ah balen, maar als ze wel afdrukken zouden maken heb je kans dat ze niet meer goed afsluiten als je korstje geheeld is

2 likes

Pfff wie vliegt er ĂŒberhaupt nog naar Londen vanaf Amsterdam, pak gewoon de trein Jeroen

15 likes

Nou ja, als een retour treinticket iets van 300 euro kost en een vliegticket maar 100 euro snap ik wel dat mensen nog steeds het vliegtuig naar Londen pakken.

11 likes

Ja inderdaad lekker 4,5 uur in de trein zitten of 30 minuten in het vliegtuig

8 likes