Waar erger je je aan? #12

Joh laat gaan

:clown_face:

2 likes

Ik moet mijn kleding uitzoeken en inpakken maar heb zo zo zo zo zo geen puf en energie. Ik blokkeer gewoon.
Lekker uitgesteld ook!
Ik kijk nu dus maar video’s van mensen die hun kleding wel uitzoeken.

11 likes

mijn favo video’s na shoplogs

1 like

Mijn vriend wijst zo vaak dingen aan met z’n vinger of random voorwerp dat hij vast heeft. Net wees hij in een restaurant met zijn mes de richting waar de toiletten zitten . :smiling_face_with_tear: Ik vind wijzen zo onbeleefd ogen, je kan toch gewoon zeggen ā€œlinks van de trap/overkant van het plein/oidā€ ipv zo’n priemend vingertje.

7 likes

Wat een nachtmerrie🄺

2 likes

Dat heb ik afgeleerd in mijn studententijd met streng handhaven van adtje aanwijs, misschien dat dat op latere leeftijd ook nog wel werkt? Na je derde jenever op de lege maag laat je het wel.

9 likes

Ik heb echt nooit begrepen waarom dat onbeleefd is

14 likes

Echt elitaire etiquette geneuzel vind ik :joy: (geen shade naar Feather).

4 likes

Dit is dus vaak ook discussie tussen mn vriend en mij, waarom ik iets onbeleefd vind. Ongetwijfeld elitair geneuzel (@hejira) maar toch irriteert het me echt heel erg als iemand z’n mes en vork ondersteboven en achterstevoren in de verkeerde hand vast houdt, dingen (of nog erger, mensen) aanwijst, van tafel gaat tijdens het eten, etc. Ik heb het op een bepaalde manier aangeleerd en heel erg vanuit de ā€œanders dan dit is foutā€ gedachte. Als ik kijk naar mijn vrienden dan heeft verreweg de meerderheid ook dezelfde normen meegekregen (of aangeleerd met jenever idd @merel) als ik dus weet niet of ik nou per see vreemd ben.

10 likes

Ik vind her zoveel fijner als iemand wat aanwijst. Het duurt bij mij 5 min voordat ik links en rechts heb uitgevogeld. Plus sommige mensen zeggen alleen maar " Wow kijk daar " en dan vertellen ze niet wat ze zien. Dus liever gewoon onbeleefd wijzen haha

3 likes

Aan mijn eigen gevoels. Vind een collega leuker dan ik had verwacht.

4 likes

Ik zou het echt heel erg vinden als ik met iemand zit te eten en die persoon er een punt van maak dat ik mijn vork met de verkeerde hand vasthou. Zou niet weten in welke hand dat officieel moet en m’n eten smaakt er ook vast niet beter van

9 likes

Ik maak er ook niet tijdens het eten een punt van en dat zeg ik hier ook helemaal niet volgens mij. Maar ik vind wel dat dit soort dingen, die we dus beiden anders hebben aangeleerd en waar we beiden iets belangrijk in vinden, goed zijn om onderling te bespreken. Zeker als we een kind moeten gaan opvoeden en die dus ook iets mee gaan geven.

6 likes

Er is een stel in de vriendengroep van mijn vriend wat de laatste maanden behoorlijk wat gevierd heeft qua feesten (bruiloft, babyshower, vrijgezellenfeesten, verjaardagen) en dat heeft ons alles bij elkaar zo’n €500,- gekost het afgelopen halfjaar. Nu moet er wƩƩr iets georganiseerd worden wat €20,- per persoon gaat kosten en ik ben er echt helemaal klaar mee. Heb niet eens zoveel geld aan mezelf uitgegeven in die periode. Waarom moet altijd alles gevierd en bekostigd worden😩

13 likes

Vooral alles van stellen. Ben daar ook echt klaar mee

Groetjes van de happy single die dus altijd voor alles moet betalen en zelf nooit iets krijgt haha ja echt bitter maar op een gegeven moment denk ik echt hallo?

42 likes

Herkenbaar. Ik heb er vaak een beetje plaatsvervangende schaamte over. Dat ik honderden euro’s in de afgelopen jaren aftik voor al die mensen en hun mijlpalen, die vaak echt fors meer te besteden hebben dan ik, en ik omgekeerd in al die jaren een keer een tijdschrift van een tankstation krijg (en dat is inmiddels ook al jaren geleden) :smiling_face_with_tear:

18 likes

Dit vind ik ook zo kut, ik ben gewoon linkshandig, laat me. Op school zijn ze toch ook gestopt met linkshandigen met rechts laten schrijven?

13 likes

Geef een I didn’t marry the wrong guy party
Of een I don’t have a babyshower

GeĆÆnspireerd door Samantha Jones :tipping_hand_woman:t2:

20 likes

Hoezo thuis moet je het zelf weten? Alsof ik in een restaurant opeens wel andersom kan eten? Ik kan niet eens mijn vork en mes in de ā€˜juiste’ hand hebben, want mijn hoofd weet echt niet hoe het dan een stukje vlees moet snijden.

3 likes

Doet me ook weer denken, aan dat ik de enige ben die nog nooit een groot cadeau van mijn ouders heeft gehad. Oudere en jongere siblings kregen allemaal bij samenwonen, trouwen en koophuis (dus tot 2 of 3 keer) een groot cadeau (witgoed, bestekcassette dat soort dingen). Zo suf om te bedenken dat zij ook nog eens de veel betere en dubbele banen hebben. Ik ben echt te trots om dat aan te kaarten. Het zijn per slot van rekening allemaal volwassenen die ook zelf kunnen nadenken (ze wachten geloof ik tot ik in m’n eentje een huis koop :smiling_face_with_tear:).

12 likes