Waar erger je je aan? #12

Naar is dat hè.
Sex and the City heeft hier ooit een heel zinnige aflevering over gemaakt; A Woman’s Right To Shoes.

Als single word je alleen bij verjaardagen echt ‘gevierd’ en dat telt eigenlijk niet want verjaardagen vieren kan iedereen, single of niet, ouders of niet.
Maar verder ben je als single vooral aan het betalen voor de feestjes van anderen, en de gevoelens die ik daarbij had kan ik me nog goed herinneren.
Eindconclusie in die aflevering is dat je vooral jezelf mag vieren, de keuzes die je maakt en die je bewust niet maakt, en dat je -als dat financieel kan natuurlijk- ook jezelf mag belonen met iets als anderen dat niet doen.
Triest eigenlijk dat die aflevering ook nu nog zo actueel is.

30 likes

Het zou pas gewoon zijn als je dat niet hoeft te benoemen.

4 likes

Maar je zegt zelf dat die regels niet universeel zijn. Ik heb hier regelmatig opmerkingen over gehad en gelezen, zoals ook in de post van @Feather. Dit is voor mij dus een hele reële ergernis omdat er dus nog steeds mensen zijn die wel zo denken.

2 likes

Ik zeg niet dat ik zo denk (regels zijn universeel voor links- en rechtshandigen) dat vul jij in. Maar joe, ik zal volgende keer bij een persoonlijke (!!!) ergernis wel exact uitwerken welke situaties ik daar wel en niet onder versta.

4 likes

Wat een dom geneuzel dat boek. Echt meine gute zeg, als iemand tegen me zou zeggen dat ik slechte tafelmanieren heb omdat mijn bestek niet op 10 voor half 5 ligt, dan zou ik het direct voor gezien houden en echt nooit meer met diegene gaan eten. Wat een gezeik zeg :joy:

12 likes

Haha ja sorry maar je noemt zelf bestek in een verkeerde hand vasthouden en komt met een of andere elitaire mening aanzetten, echt heel vervelend dat mensen daar commentaar op hebben.

8 likes

Er is ook verschil met wijzen bij jezelf houden (dus bijna niet bewegen/ in je eigen aura blijven) of met gestrekte arm/ echt omhoog etc. Als je met je mes wijst in een richting boven wat je net snijdt oke, maar echt buiten je aura/ ander bijna prikt niet.

Ik vind met tanden langs bestek schrapen ook zo naar.

5 likes

Haha dit heb ik laatst gedaan!

Zo hinderlijk altijd. En treffende SATC aflevering.

Ben niet single, maar we latten wel en we willen geen kinderen en niet trouwen, dus bij ons ook geen feesten. Daardoor voel ik me aangesproken/single als het gaat om al die klotemijlpalen van andere stellen. Mijn leven is net zo goed een en al mijlpaal.

22 likes

thoughts nd prayers

31 likes

Dit is echt vreselijk. En met een mes over het bord krassen /schrapen. Geen idee hoe mensen dat doen maar dat geluid, brrr.

1 like

Ik vind het bij overstappen van energiemaatschappij zo irritant dat ze net een maand te lang incasseren. Ik ben overgestapt naar de aanbieder met de meest ‘voordelige’ variabele tarieven, dit is al 8 weken geleden doorgegeven aan oude maatschappij en had ook bevestiging van opzegging ontvangen. Schrijven ze vandaag toch nog af, en dan ook meer dan dubbel zo veel als normaal vanwege de stijgende tarieven. Joh, daarom stappen we juist over.

Het is niet dat ik dat niet kan opvangen, maar het is toch extra geld dat zij onterecht van mij hebben (hebben nu voor 13 maanden afgeschreven bij jaarcontract) en als ze failliet gaan tussen nu en eindafrekening ben ik het kwijt. Maar storneren kan ook niet, want dan ben ik de welkomstkorting die ik op de eindafrekening krijg kwijt. First world problems, maar wel irritant

Dit soort reacties op artikelen die over de crisis en onze generatie gaat. Is het zo moeilijk om je in te leven in iemands situatie? Ja natuurlijk kunnen mensen zuiniger leven, maar spullen gingen vroeger jaren mee en je kon van 1 salaris prima leven. Probeer dat nu maar eens

25 likes

Ik kom bijna niet door deze tekst heen, kan iemand deze boomer even uitleggen wat komma’s zijn?

20 likes

Ik denk dat deze persoon wel een nieuwe telefoon nodig heeft. Dit model plaatst allemaal willekeurige punten. Oh en iets kost meer of is duurder.

7 likes

Hahahaha dat van die punten had ik niet eens opgemerkt :sweat_smile:

3 likes

Ik. Kan. Dit. Niet. Aanzien.

Ik heb lang heden studenten reacties van het internet laten herschrijven en dat vonden ze heel grappig om te doen.

18 likes

Al die jongeren van tegenwoordig ook!!! Ze moeten allemaal per se op kamers en dan zo duur!! In mijn tijd ging je met de trein naar school!!!

Ja leuk Jolanda, maar in jouw tijd kostte een kamer geen drol en waarschijnlijk zat je ook geen 4 uur per dag in de trein om op school te komen :+1:t2:

6 likes

Met de trein?! In míj́n tijd moesten we fietsen. Door weer en wind en denk maar niet dat we elektrische fietsen hadden. De jeugd van tegenwoordig weet niks. NIKS

11 likes

Straks moeten studenten per ze op kamers omdat de treinen van de NS niet betrouwbaar zijn door het personeelstekort.

5 likes

Een beetje dezelfde categorie, mensen die zeggen: ‘Niet lullig bedoeld hoor…’ En dat komt er iets heel lulligs.

5 likes