Waar erger je je aan? #12

Er was een hele leuke braderie vandaag met allemaal antiek en ambachtelijke producten, super kneuterig en gezellig, alles in thema. Maar er stond één kraampje tussen die stapels hoog pakken met plastic rietjes had. En heel trots een bordje erbij “laatste voorraad plastic rietjes!”. Kreeg er echt de kriebels van.

3 likes

Wow, dit vind ik best ver gaan. Worden al je aankopen geregistreerd?

1 like

Gister was ik in het park met mn oppashond en toen kwam er zo’n heel klein hummeltje (een kind dus) van ik denk 1.5 jaar op zo’n loopfietsje met opa, maar goed ze gingen over een pad dat dwars door de hondenspeelplaats loopt, waar alle honden los zijn.

Nou je raad het al, een enthousiaste hond springt vol enthousiasme op dat kind, kind valt, fiets erop, opa fucking boos, maar ook met een schreeuwend kind. Eigenaar van de hond zei van ja sorry kan gebeuren als je hier loopt. Die opa bleef heel boos.

Maar ik weet dus oprecht niet wie daar fout zat, want honden mogen daar gewoon los en waarom ga je daar met zo’n kleintje doorheen lopen? Aan de andere kant was het ook wel echt fucking lomp en ken je hond ofzo? als je weet dat ie gek is op kinderen. Maar toch ik neig naar schuld van opa.

1 like

Ja alleen dacht ik van ja als je het park niet kent is het niet per se super duidelijk dat het hondendeel is, het ligt aan de rand en je loopt erheen naar de meer kindervriendelijke ruimte. Maargoed opzich hadden de blaffende rennende honden een hint kunnen zijn.

1 like

Er stond ook zo’n stand op de Libelle Zomerweek. Stond echt met mijn mond open te kijken, zo stom dat

Opa (want hondenplek en of je dat weet of niet is voor mij dan niet zo relevant, afdoende leert men denk ik dan), maar wat ik van opa dus niet snap is dat je dan (zichtbaar) boos gaat zijn. Ja wss zijn eigen paniek en schrik van zich af razen, Maargoed. Kan gebeuren toch, zeker in een hondenuitlaatplek (of waar honden überhaupt loslopen). & Wat gaat die hondeneigenaar nog doen dan, zeker als je zich verontschuldigd? Ik snap het nut van zo boos zijn dan niet, naast indruk maken op zo’n kind die het alleen maar als een nog indrukwekkendere (negatievere) ervaring gaat zien. En dat lijkt me dan ook niet echt wat je voor dat kind moet willen?

6 likes

De hoeveelheid apps op deze website??? Open op je mobiel voor de ultieme ervaring

Ik heb dit een keer gehad met de hond van mijn ouders op een uitlaatplek.

Die rende uit z’n enthousiasme naar een kind(wel rond de 4/5 denk ik?) en ik dacht echt ‘ja daar gaan we’ toen ik de moeder zag. Alleen toen begon dat kind te schateren en die moeder riep alleen ‘ja dat krijg je er van als je naar honden toe rent’. Maar het voelde echt als een soort parallel universum.

Sorry heeft niets met je vraag te maken maar eh opa had misschien z’n kleinkind wat beter in de gaten moeten houden.

7 likes

Ik heb een soort gekke aversie tegen de tafel dekken, en dan vooral het tafelkleed. Heb er gewoon echt een hekel aan

Snap ik wel, ik heb een hekel aan place mats van plastic.

Nou exact dat. Het voelt zo afgewezen terwijl ik hard m’n best doe om sociaal te blijven.
Nja de reis richting die verhuisde vriendin ga ik nu maar in m’n eentje doen. Ben wel toe aan een mooi land! En het festival ga ik denk nu maar bezoeken met n andere vriendin, lekker met z’n tweetjes.
En die fling tja wist eigenlijk al wel dat ik niks aan een (potentiële) partner heb :joy:

Maar frustrerend dat zeker.

1 like

Ik dacht even hè wat zijn bachatáles?

13 likes

ik heb een collega die steeds dingen voor me doet. zoals mijn spullen vast uit de koelkast halen aan het eind vd werkdag, mijn glazen van m’n bureau halen en in de vaatwasser stoppen. dingen voor me klaarzetten, eten brengen

en ik vind het zo ontzettend irritant. ik ben niet incapabel. ik kan zelf mijn spullen uit de koelkast halen en als ik glazen op mijn bureau heb staan dan wil ik ze graag houden. daarbij kan ik een hele avond van de leg zijn als ik in m’n hoofd heb: spullen uit de koelkast halen en dat ze dat ineens al op het aanrecht staan. dan krijg ik hele tijd errors want ik moest nog iets doen wat ik niet heb gedaan.
ik heb al een paar keer aardig gezegd van hoeft niet en kan ik zelf enzo maar ik kan niet m’n echte ergernis uiten want ze bedoelt het vast enorm aardig en het is niet iets terechts om je aan te ergeren denk ik

6 likes

Aan mezelf, dat ik bij ikea de verkeerde planken heb geplakt. En morgen weer 1 uur heen en terug kan rijden om ze te ruilen. Nu de goede planken maar besteld zodat ik het alleen hoef op te halen.

1 like

Ahh nee dit is zo rot he! Heb je je verstandskiezen nog? Kan het daardoor komen? Ik heb er laatst 1 laten trekken omdat ik dus maar op mijn wang bleef bijten.

En als je 1 keer hebt gebeten bijt je steeds opnieuw.

1 like

Ik vind het wel terecht hoor, je zegt toch al een paar keer gewoon néé.
Ik doe aan het eind van m’n werkdag (kleine) ronde om dingen in de vaatwasser te ruimen, daar blijft het ook bij maar ik geef wel aan van ‘héy zal ik je glas meenemen?’ En als ze nee zeggen, is dat gewoon een nee.

2 likes

Same, ik dacht deze Mexicaanse lekkernij ken ik nog niet

3 likes

Dus haar fout kost jou jouw uren :upside_down_face:

3 likes

Was zij de lerares. Migado hoe dan.

3 likes

Ik heb deze week al 2 keer de vroege wekker gezet, want ik wil op de fiets en twee keer wordt ik uit mezelf 3 kwartier later wakker :rage::rage::rage: ik hen echt het idee dat dat ding niet eens afgaat ofzo, want ik slaap nooit door wekkers heeb

4 likes