Waar erger je je aan? #12

Marktplaats ook al gekeken? Daar zie ik ze ook weleens voorbij komen.

Ik ben onredelijk geïrriteerd en verdrietig. Mijn twee bazen + een collega gaan volgende week naar het buitenland voor werk (dat gebeurt nooit). Ik grapte tegen mn baas dat ik dan stiekem met hun mee zou gaan, waarop m’n baas zei dat dat best kan als ik m’n eigen ticket betaal. Helemaal prima, want ben de afgelopen jaren nauwelijks op weggeweest en dit leek me echt een buitenkansje. We zouden dan allemaal gewoon werken en na werktijd leuke dingen doen. Het is in een land/stad waar ik nog nooit ben geweest, maar wel op m’n lijstje staat.
Mijn baas zei wel dat ik dan met die collega op m’n kamer moest, dus dat ik haar dan even zou kunnen vragen of dat okĂ© is. Dus ik had haar een berichtje gestuurd die ze had gelezen, maar niet geantwoord. En nu hoor ik net van m’n baas dat ze het niet fijn vindt (na een lange dag werken, wil ze het liefst haar eigen kamer). Ik snap dat ook wel, maar vind het wel echt jammer. Het me er al helemaal op verheugd, ook al wist ik dat ze nee kon zeggen. Was m’n koffer al denkbeeldig aan het inpakken en had al vluchten gezocht. Ik weet dat ze volkomen het recht heeft om nee te zeggen, maar ik vind het vooral ook jammer dat ze dat dan niet tegen mij zegt, maar dat ik dat van m’n baas moet horen. Al snap ik ook wel dat het voor haar een lastig zou zijn om nee tegen me te zeggen. Dus ik erger me aan mezelf.

3 likes

Dat er in mijn stad steeds meer delicatessenzaken bij komen, nu weer één op de plek waar eerst een groentenwinkel zat met groentes die de supermarkt niet verkoopt. Ik hoef niet nog meer keuze aan te dure balsamicoazijn, ik wil gewoon radicchio kunnen kopen.

3 likes

Zoals ik het lees wil @RubyBlue mee op eigen initiatief en is het voor haar in principe geen werktrip maar wil ze daar gewoon graag heen. Dan vind ik het wel een ander verhaal.

Nee het is omdat zij met een reden naar het buitenland gaan (bespreking met externe partners). En ik heb daar niets mee te maken, dus dan zou ik gewoon m’n eigen taken/werk daar doen en zij hun ding met de externe partners. Ik wilde gewoon voor de leuk meegaan, omdat de mogelijkheid er was.
Edit: wat @Lemongrab zegt.

2 likes

Maar het is niet alsof ze daarvoor naar het buitenland ‘moet’, itt haar collega’s. Ze kan ook gewoon hier werken dus snap wel dat de baas niet voor een onnodige trip naar het buitenland gaat betalen. Als mijn collega’s naar een beurs ofzo moeten in het buitenland mogen wij ook niet mee omdat wij daar voor ons werk niet hoeven te zijn, dan gaat de baas niet voor 10 man extra gratis trips inplannen die niet noodzakelijk zijn. Als je zelf een staycation ofzo wil vind ik dat wat anders dan een noodzakelijke zakenreis.

4 likes

Maar het gaat me dus niet om het geld. Dat ik het zelf moet betalen, vind ik helemaal prima en ook niet meer dan logisch. Vond het gewoon jammer dat het niet doorgaat (ook al snap ik haar reden) en dat ze dat niet tegen mij zegt (ook al snap ik wel een beetje dat nee zeggen lastig is).

3 likes

Maar kan je niet ook zelf een hotelkamer betalen?

3 likes

dan kan je toch net zo goed gewoon op vakantie gaan

22 likes

Dat kan zeker, maar dan gaat het een beetje voorbij aan het idee. Het was gewoon een leuk idee om met z’n allen (vieren) samen in een huis te zitten, beetje werken, beetje plezier. Als ik dan ergens anders zit, dan is dat hele idee weg.

5 likes

Hahah ja, weet ik het, ik doe ook maar een duit in het zakje :weary:

@RubyBlue ohja ik dacht dat het een hotel was.

4 likes

Wil je de tekst hierin aanpassen?

Het is een pdf en het originele bestand hebben we niet. Daarnaast zijn alle teksten in contouren gezet

Fml :upside_down_face:

Ik vind dit echt de fout van je baas. Hij had niet al ja moeten zeggen en het eerst even aan je collega gaan vragen. Dan was jij niet teleurgesteld en je collega niet voor het blok gezet!

16 likes

Ik had voor mijn moeder parfum gekocht omdat ze steeds aan het klagen was dat die van haar bijna op was. Maar nu geef ik haar die net, spuit ze hem op en is het “ah bah dit is smerig dit meurt dit moet ik niet”
Terwijl ik exact dezelfde heb en toen ze die laatst op had gespoten vond ze hem nog super lekker.

Echt fucking ondankbaar dit. Koop haar echt niks meer als het zo moet. Laatst een luchtplant in een standaard die best wel duur was gekocht, die heeft ze gewoon expres verzopen (zaten instructies bij maar die negeert ze). Omdat ze mijn gellak tof vond had ik haar met moederdag ook gellak gekocht in neutralere kleuren die ze zelf kon gebruiken, die hoefde ze ook al niet want teveel werk

9 likes

Ja daar heb je gelijk in inderdaad. Het ging eerst ook van ‘dan moet je even aan haar vragen of ze het okĂ© vindt’ en vervolgens ‘oh nee boeiend, ga gewoon’. Waarop ik zei dat ik het wel zou vragen, wel zo netjes, en uiteindelijk ook maar beter haha.

1 like

Als je bijvoorbeeld een leuke jurk ziet en je vraagt aan diegene waar ze het gekocht heeft, dat je dan als antwoord “Zalando” krijgt. Nee daar heb je lekker veel aan. Even alle 40.000 jurken bekijken op die site brb :roll_eyes:

10 likes

Ik word zo gek van mn moeder en haar obsessie met de tv. Dat ding moet 24/7 aan. Ook in hotels enzo keihard dat ding aan. Ookal is er geen enkel leuk programma. En als dat ding het niet doet heeelemaal in de stress en gedoe.
Nu hebben we een glasvezel gebeuren. En ik kreeg via de mail instructies hoe en wat en dr stond bij het kan 2 uur duren voor alles werkt. Dus ik dat gestuurd van dit en dat moer je doen en let op het kan 2 uur duren. Dus niet lopen stressen.

Nou je raad het al hoor. Ik kom thuis en het is meteen “Hij doet het niet” (geen hallo hoe was je dag)
Dus ik vroeg of ze 2 uur heeft gewacht. Nee ze was even een kwartiertje naar de winkel en toen ze thuis kwam deed hij t nog niet dus heeft ze t oude modem aangesloten en die deed het ook niet.

3 likes

Hahaha sorry maar ik vind het echt grappig dat je wel een modem aan kunt sluiten, maar niet begrijpt dat je echt even moet wachten :joy:

2 likes

Ik krijg gewoon post van de kerk waarin ze schooien om geld, maar ze weten echt mijn naam en adres en alles?! Echt ik snap niet hoe dat kan, vallen die niet onder de privacy wetgeving?

4 likes

Heb je als kind ooit ergens ingeschreven gestaan? Het is een crime om daarvan af te komen

3 likes