Waar erger je je aan? #12

Toen ik verhuisde kreeg ik ook post van de kerk om me welkom te heten in de parochie. Blijkbaar wordt je automatisch ingeschreven ofzo.

2 likes

Als je als kind al ingeschreven stond bij een parochie dan krijgt een nieuwe gemeente die gegevens automatisch net als de belastingdienst

1 like

Ja ik ben wel gedoopt en al die zooi maar verder niet gelovig, mogen die kerken dan zomaar alle gegevens aan elkaar doorgeven? Echt bizar.

1 like

Wat raar dat dat zomaar kan! Ga wel proberen of ze me uit kunnen schrijven.

3 likes

Ja klopt, het is echt heel raar maar het is zo geregeld

6 likes

Er broeit een dikke puist op het puntje van mijn neus :sob:

Voorheen werden de echtgenoten van mensen die nog ergens bij een kerk ingeschreven ook lastig gevallen. Zo stond er plots iemand aan de deur voor mijn moeder die atheĆÆstisch is opgevoed. Volgens mij werd het ze meteen duidelijk dat ze daar niet van gediend was.

1 like

Ze had eigenlijk gewoon even naar een BCC of Mediamarkt moeten gaan tijdens een koopavond. Lekker tv’s kieken.

1 like

En @de_kluizenaar je kan je laten uitschrijven bij SILA. Kan gewoon via hun website. Heb ik een aantal jaar geleden van iemand hier geleerd en sinds ik dat heb gedaan krijg ik geen brieven meer. Je kan je ook bij de betreffende parochie uit laten schrijven, maar via SILA krijg je als het goed is ook geen post meer als je verhuist.

3 likes

Ik heb dit ook gehad! Ben gedoopt etc in de katholieke kerk (heb er verder niks mee) maar m’n vader is protestants. Kreeg ik toen ik op mezelf ging ook ineens post van de protestantse gemeenschap voor hun leden. Heb echt een boze mail gestuurd naar alle mail adressen die ik online kon vindenšŸ˜‚ sindsdien geen post/boekjes meer ontvangen gelukkig

3 likes

Thanks! Heb dit meteen gedaan dus hopelijk houdt het nu echt op.

2 likes

:joy: De dronken Britten die losgaan bij de bejaarden disco op regenton covers van ABBA.

2 likes

Die lui mogen ook alles. Misschien kan Autoriteit Persoonsgevens er wat mee. Ik krijg eigenlijk wel zin om hier wat mee te doen, dit maakt me booooos. Achterlijk gezeik.

11 likes

Dit zou een biecht kunnen zijn op een religieus forum :stuck_out_tongue:

2 likes

AP heeft het te druk, die doen nauwelijks iets met meldingen helaas. Geen prioriteit voor de overheid.

2 likes

Modderfokkers

3 likes

Ja in alle eerlijkheid ik was echt zo geĆÆntrigeerd dat er een ā€œkerk in mokumā€ blad bestond toen ik met een huisgenoot ging wonen die christelijk opgevoed is? Vond dat ook best leuk om te lezen haha

1 like

Regenton :heart:

7 likes

Ja had ik ook hoor. Heb zelfs mn vader nog een preek gegeven dat hij bij de aangifte van mijn geboorte iets gedaan heeft waardoor ik uiteindelijk 25 jaar later die stomme brieven kreeg :sweat_smile: maar daar schoot ik in the end natuurlijk niks mee op en het was verrassend snel geregeld. Scheelt me nu in elk geval een paar keer per jaar met mn ogen rollen haha

1 like

Ik vind dit stiekem heel grappig in combinatie met je gebruikersnaam + foto. :stuck_out_tongue:

6 likes