Waar erger je je aan? #12

Mijn ergernis werd gewekt door de Vrije Universiteit die hun logo op LinkedIn heeft aangepast naar de pride vlag. Zwaar ironisch dat zij daarmee wapperen.

2 likes

Vervolgvraag; zal ik die vriendin laten weten dat dit bij mij slecht viel?

1 like

Haha ja i know maar zou denk ik iig niet zo snel een jong kind daar naartoe nemen denk ik

Ja, waar bemoeit hij zich mee

2 likes

Een tiener uit de straat heeft sinds deze week een scooter en samen met een vriendje crossen ze de hele tijd heen en weer door de straat. Het is er eentje zonder uitlaat en ze zijn ook continue gas aan het geven. Echt een takkenherrie. Ik wil mijn stilte terug!

Ja, en hem ook. Is echt niet ok.

5 likes

Ik heb te kort geslapen vannacht en moest vandaag schoonmaken waar ik natuurlijk geen zin in had. Was op de helft en ging even op bed liggen voor een dutje, maar toen was ik onrustig omdat ik in m’n hoofd aan het bedenken was wat ik allemaal nog moest doen. Dussss ik dacht ik maak het eerst wel af en dan doe ik een dutje. Ik sta op en m’n nek zit vast :weary: nu KAN ik het niet eens afmaken en ben ik nog chagrijniger dan ik al was

2 likes

Gister heel de dag gereden, kort geslapen en irriteer me vandaag aan ĂĄlles. De kauwgeluiden van mensen om me heen, kabeltjes die ik niet kan vinden en dat ik van alles wil kopen wat ik niet nodig heb.

Plus superdruk schema komende twee weken. Bah.

Dat je garantie hebt op dingen is fijn, maar dat je dan 5-10 jaar de lege doos op een plek moet bewaren omdat het in de ‘originele’ verpakking terug gestuurd moet worden vind ik irritant. Ik wil al die nutteloze dozen weg gooien.

8 likes

Maar ze gaf letterlijk aan dit te willen he. Het is niet zo dat ze alleen maar aangaf het leuk te vinden. De parfum was “oh lekker die wil ik ook wel. Schrijf maar op voor als ik jarig ben ofzo” en de gellak was ook van “oh dat is ook wel wat voor mij” . Daar vroeg ze zelfs letterlijk om toen ik vroeg of ze iets speciaals nog voor moederdag wilde.

Dat parfum bij iedereen anders is weet ik. Maar deze exact dezelfde heeft ze een paar keer van mij opgespoten. De hele dag opgehad en vond ze heerlijk. En dan koop ik vervolgens dezelfde omdat ze aan het klagen was dat ze geen parfum meer had en dan stinkt hij ineens en is het smerig, terwijl het precies dezelfde is. Heb er nog aan geroken of het misschien een verkeerde batch ofzo was maar nee, 100% hetzelfde.

Is dus echt gewoon zo tegenstrijdig en ondankbaar en naar mijn mening anders dan aangeven dat je iets leuk vindt en het dan “ongevraagd” krijgen.

6 likes

Oh ja dat had ik niet begrepen uit je bericht, dat is ook gewoon super krom en frustrerend :sweat_smile:

Insta-account met die zij-ige gedichtjes over ‘kracht’ ‘hoop’ en ‘respect’ a la Merel Morre en aftreksels daarvan.

3 likes

Mensen die niet kunnen fietsen, als in voorrangsregels niet kennen of niet hun hand uitsteken bij het afslaan

7 likes

Mensen die op vakantie bij het zwembad keihard hun muziek op hun mobiel aanzetten, of youtube kijken, of een telefoongesprek op speaker houden. Doe gewoon oortjes in!! Wij willen dit niet horen!

16 likes

Ik heb met een vriendin afgesproken bij een andere vriendin en ik had hapjes gekocht en we gingen bordspellen enzo doen. Nu kwam een uurtje geleden haar oom binnen en die is er nu nog steeds en is al m’n hapjes aan t opeten :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: en ondertussen aan t klagen over de gemeente en politiek

Ik zag vandaag een jongen die een gigantische JBL speaker droeg als een over-shoulder tas. Hoor ook vaak kinderen voorbijfietsen die hun muziek op die manier spelen
vind het zo raar, zo van “Iedereen moet weten hoe cool ik ben met mijn Lil Kleine achtige muziek” want iets diepgaanders zul je er niet uit horen.
Klink nu echt als een zure millenial want vroeger was een ghettoblaster ook cool maar toen zag je er in real life nooit echt iemand mee.

9 likes

Ik vind het niet vervelend, ik vind het raar? Muziek op de straat is leuk als je op 1 plek 1 soort muziek hebt, niet als je verschillende mensen voorbij hoort lopen/fietsen/whatever met allemaal andere nummers. Dat heeft toch geen functie behalve: kijk eens naar mij?

3 likes

Nouja en als je het parfum dan niet lekker vindt kan je ook heel anders reageren dan zeggen getver. Ik snap heel goed dat dat je raakt hoor.

10 likes

Maar wat is er mis met oortjes of een koptelefoon? Ik snap niet dat men anderen mee moet nemen in hun muziek als er alternatieven bestaan.

9 likes

Ja dat is inderdaad niet helemaal wat ik bedoel :joy: Maar ik snap wat je zegt, muziek werkt heel verbindend en is vaak een hele goeie manier om mensen bij elkaar te brengen, ijs te breken etc.
Ik bedoel dus meer die gastjes met hun speakertjes die dan in de bus stoer zitten te doen, of ergens waar niemand er op zit te wachten 20 nummers door elkaar heen aan t spelen zijn
dan denk ik willen jullie nu muziek, of gewoon opvallen?

4 likes