De discussie over ‘woke-cultuur’ in het hoger onderwijs. Hoe makkelijk men zegt dat dit een bedreiging is voor de academische vrijheid, alsof studenten die zich uitspreken niet net zo goed academische vrijheid is. Wacht echt met smart op de journalist die een docent die met zijn mond vol tanden stond eens gaat vragen of het probleem niet ook ligt bij docenten die niet in staat zijn om het debat over hun eigen lesinhoud te voeren met een student. En sowieso wat is woke-cultuur? Als ik via de officiële weg meedenk over diversiteit en inclusie is dat blijkbaar woke cultuur. Als ik in college door mijn docent heen blèr met een beschuldiging blijkbaar ook én als ik het maagdenhuis bezet is dat ook woke-cultuur?
Edit: blijkbaar niet duidelijk genoeg, dit is dus een ergernis op mezelf, niet op mn collega (nou oke, een klein beetje op hem).
Dat ik met enorme rugpijn toch gewoon naar kantoor ben gegaan. Dat ik me gewoon te verantwoordelijk vind om een keer lekker thuis te blijven. En aan mn collega die weer eens thuis blijft omdat zn vrouw ziek is (voor het referentiekader; hij moet al thuisblijven als ze 3 keer hoest want dat kan ze niet aan met de kinderen. Zo blijft hij zeker 6 keer per jaar thuis en mn werkgever doet er niks aan). Wilde dat ik me zo gemakkelijk over mn verantwoordelijkheden kon zetten. En ja, het is extra irritant omdat ik gewoon kut geslapen heb met die rugpijn.
Maar dit doe je toch jezelf aan? Niemand verplicht je toch om met rugpijn naar kantoor te gaan. En dan erger je je aan een collega die wel thuisblijft, maar dat had jij ook kunnen doen
En dat ze aan witte oudere mannen steeds vragen wat hun visie is op woke-cultuur? Heh, ze zijn er meer geobsedeerd door dan wij? Elke keer weer controverse nadat een witte man in een krantenartikel vermeldt dat woke-cultuur een gevaar voor de samenleving is.
Ja, ik begin toch ook met dat ik me erger aan mezelf, dat is mn grootste irritatie.
Ik had een afspraak bij de tandarts om 9.15. We zijn inmiddels 25 minuten verder en ik lig nog steeds niet in die stoel 🥲
Nou echt dat. Dan denk ik: dit zijn gewoon zielepietjes die als de dood zijn nu ze voor het eerst in hun carrière weerwoord krijgen en ter zelfbescherming een soort van enge complottheorie optuigen zodat ze het niet hoeven te hebben over wat er daadwerkelijk aan de hand is. Als je de kritische kanttekeningen van een paar twintigjarigen niet aan kan vraag ik me echt af waar je wetenschappelijke carrière op gebouwd is.
Vind het ook bizar dat het werkelijke probleem zo lekker genegeerd kan worden, want sommige opleidingen van sommige uni’s zijn echt Wild qua racisme, seksisme en homofobie.
Ja ik wilde al een 1 sterren zure review geven, maar heb me in kunnen houden
Ik ben echt veel te leuk om te werken eigenlijk
Exact dit ja. Ik wil gewoon goede dikke stevige diepzwarte jeans die in vorm blijven, ipv die stretchy shit die na 2 keer wassen vaal is, te dun is en lelijke wassingen heeft.
Zara hád de perfecte, maar is al een paar jaar uit de collectie.
2 sportleggings besteld en kreeg er maar 1 geleverd omdat die andere uitverkocht was
M’n nagels zijn te lang en mag pas over twee en halve week weer (en nee kan dat niet zelf vijlen want het is biab en dan wordt het kut)
Biab kun je juist wel vijlen! Dus misschien toch een poging waard.
Ik heb 2 weken terug online een fiets besteld, ik kon daarbij zelf 2 datums doorgeven als voorkeurdata voor levering. Werd ik vorige week gebeld om af te spreken op welke datum ze hem willen komen brengen, stellen ze totaal andere data voor! ‘want zo vaak hebben wij geen rit naar het zuid-westen’. Die dagen was ik gewoon aan het werk, dus ze zouden gisteren de planning voor deze week maken en me dan weer bellen voor een afspraak. Niks gehoord. Vandaag en vrijdag zijn mijn vrije dagen. Als ze vrijdag niet komen mogen ze lekker de hele bende annuleren en zoek ik hem wel ergens anders.
Wat is het nut voor voorkeurdata doorgeven als je er niks mee doet?!
Ik haat de routine van 40 uur werken. Terwijl dat in het onderwijs nog niet eens zo erg is want we doen vaak leuke dingen en vaak vakantie. Maar dat steeds de wekker om 06:40 en dan douchen, aankleden en naar werk irriteert me echt.
Zo herkenbaar. Hadden wij met het leveren van de meubels voor babykamer en kinderwagen enzo. Bij 2 verschillende bedrijven besteld en allebei niet in afgesproken week kunnen want geen ritten te combineren. Laat t ons dan geen 3 maanden vantevoren vastleggen.
Mijn vriend die gisteren zogenaamd ‘niet gezien had’ dat er niet genoeg eten voor de baby was voor vandaag waardoor ik haar net nog een fles kon maken maar voor de volgende fles (over 3 uur) alweer naar de winkel moet. Terwijl ik nog heel lang wilde slapen omdat ik nu weekend heb.
Ik heb een WO studie gedaan maar op dit moment niet op zoek naar een baan op dat niveau. En dan zeggen mensen ja maar jij hebt gestudeerd je komt makkelijk aan een baan. Terwijl voor mn gevoel is dat echt niet zo.