Een moeder van een leerling die me een uur geleden mailt over iets waar ik zelf ook al een beetje mee zat vandaag. En nu wil ik haar niet terug mailen want ga mij niet zo laat mailen. Maar nu zit ik er wel de hele tijd mee in m’n hoofd en ben ik m’n antwoord aan haar aan het voorbereiden
Appels zijn duur brood is duur chips is duur huis is duur dit is duur dat is duur. Ja ik ga ook elke dag naar de supermarkt en lees het nieuws, we been knew
Wat is er mis met dat fleecevest?! Fucking chill ik steel die altijd in de nachtdienst van de vpk
Moet nog regelmatig denken aan toen ik in februari 2020 op het vliegveld was en alle Aziatisch-uitziende personen ondervraagd werden
Heel oke om racistisch te zijn vanwege een pandemie, not.
Gewoon vast klaarzetten met uitgesteld verzenden!
Edit: spuit 11
Wat maakt het uit hoe laat iemand mailt? Direct berichten vind ik ook wat van, maar mail kies je zelf voor om te checken of een pushmelding van te krijgen buiten werktijd toch?
Was ver voor de pandemie in Australië en daar werd ook elke Aziatisch uitziende persoon direct uit de rij geplukt voor de extra check en mocht elke witte persoon zonder check doorlopen.
Oja bij dat tv-programma Border Control doen ze dat ook opvallend vaak. Lijkt me zo kut.
Alsof alle Aziatische uitziende mensen op een vlucht tussen NL en UK überhaupt op dat moment uit Azië komen. En waarom niet checken bij de vluchten die binnenkomen uit China ipv de uitgaande vluchten naar elk ander random land. Dan ben je toch al veel te laat.
Ik kan niet instellen dat ik geen melding krijg buiten werktijd.
om half 9 een afspraak bij de huisarts en ik zit al 10 min te wachten. serieus hoe kun je nu al 10 minuten vertraging hebben?
Tegenwind
De app: appblock, kan je apps voor bepaalde tijden mee blokkeren.
Is de enige manier waarop ik op m’n vrije momenten niet ook nog met m’n werk in m’n hoofd zit.
Want ookal komt er bv niet veel mail binnen, de mails die savonds binnen komen blijven hangen in m’n hoofd en kunnen m’n avond verpesten.
Sowieso vanwege z’n koffie of zo. Is hier ook inderdaad. Hij loopt al uit voordat ie begonnen is.
nu al een kwartier
omdat er ‘nog een patient voor me is’ ja dus?? daar ben je dan dus ook te laat aan begonnen of wat
UGH
Je kunt ook je werkmail niet op je telefoon binnen laten komen. Heb soms het idee dat ik de enige ben die geen werkmail kan lezen op mn telefoon maar het heeft nog nooit tot problemen geleid. Als ik echt tussendoor wil kijken kan ik inloggen via de website.
Oh ja ik heb m’n laptop max 1 keer per week aan staan, dus dan zou ik daar weer gericht tijd voor in moeten plannen. Maar anders absoluut doen!!
Wat ik trouwens ook doe is op vrijdag na werk m’n werkmail uitloggen op m’n telefoon en op dinsdag (mijn 1e werkdag vd week) log ik pas weer in.
hahhaa omg ik werd om 5 voor 9 opgehaald, ik zei dat ik een beetje geirriteerd was omdat ik zo lang moest wachten, zei ze nee hoor je afspraak was om 10 voor 9. dus ik dacht word ik nou gegaslight? maar goed heel verhaal verteld en toen zei ze u bent toch mevrouw blabla? was dat dus heel iemand anders en was dit ook een heel andere huisarts en toen moest ik weer terug naar de wachtkamer hahaha sjongejonge
Het lijkt me ook niet gezond als je collega’s je maar altijd kunnen bereiken via mail of telefoon en dat je dat dan altijd binnen krijgt, na werktijd.
Wij hebben van werk een telefoon, en best veel collega’s gebruiken die ook privé. Maar ik weiger dat echt want dan word je toch altijd aan je werk herinnerd… Mijn telefoon is dus ook standaard helemaal leeg gelopen als ik een paar dagen niet heb gewerkt. En als je mij na 5 uur op die telefoon belt dan neem ik ook niet op want dan staat het geluid uit en hoor/zie ik het gewoon niet.
Dus ja het is wel eens voor gekomen dat een collega van een andere afdeling ineens met spoed iets moest weten (voor een persbericht ofzo) maarja jammer dan. Voel ik me ook niet schuldig over. Want inderdaad, dan kan ik wel 24/7 door werken, altijd wel iemand die nog iets van me moet.
Huisartsen kunnen geen klokkijken.
Ben er bij mijn huisarts achter gekomen waarom het bij de eerste afspraak al fout gaat. Ik heb een korte periode 2x om 8:00 een afspraak gehad en de huisarts zelf kwam dan pas om 8:00 de praktijk in en ging dan nog koffie pakken en moest alles nog opstarten. Dus ja, dan loop je al meteen uit. Heel irritant
M’n hobby is kieskompassen van verschillende gemeenten invullen maar ik erger me echt aan wat voor idiote stellingen er soms voorbij komen. Mega sturend ook. Ik ben ook niet verbaasd dat die gemeente dan mega conservatief en rechts blijkt te zijn
flikker op met je gratis parkeren