Waar erger je je aan? #12

Hahah ik vind dit wel een grappig ergernis

Volgens mij is dit een wrong!

9 likes

Moet ik toch even opkomen voor m’n beroepsgroep :grimacing: :sweat_smile: als je spreekuur om 8.30uur begint en je komt zelf pas om 8.45 binnen als arts ben je inderdaad een lul, daar ben ik het helemaal mee eens.

Maar dat de eerste afspraak om 8.30uur is, zegt niet dat er niet al uitloop kan zijn: juist 's ochtends komt er overdracht vanuit de nacht, patienten die op de SEH zijn geweest of op de HAP/door de crisisdienst zijn gezien oid, en soms moet daar direct al wat mee. Zou natuurlijk mooi zijn als ze daar hun schema op aanpassen, 8.15uur binnen zijn voor mail/overdracht ed en vanaf 8.45uur spreekuur oid, maar met de gigantische drukte die huisartsen nu hebben is dat ook echt niet haalbaar.

Maar snap dat het echt kut is, en dat ze ook nog de verkeerde patient uit de spreekkamer halen is helemaal beschamend :sweat_smile:

14 likes

Mensen die zeggen een sneak preview te plaatsen en vervolgens alles plaatsen. Dat is toch geen sneak preview? Zeg dan gewoon dat je iets geplaatst hebt :roll_eyes:

3 likes

In de meeste email programma’s op je telefoon kun je wel iets instellen dat hij automatisch synchroniseren (en dus notificaties geven van nieuwe mail) alleen doet op bepaalde dagen en tussen bepaalde tijdstippen, en dat je het buiten die tijdstippen handmatig moet synchroniseren. Heb dit zelf ook ingesteld gehad (op het standaard mail programma van Android/Samsung maar gok dat iPhone ook wel zo’n instelling heeft).
Zeg het niet om je tegen te spreken of een discussie aan te gaan, maar als goed bedoelde tip. Lijkt me echt heel veel onrust en frustratie geven als je 24/7 je werkmail binnen ziet komen.

2 likes

Vriendin van mij vraagt of haar seksspeeltje ook waterbestendig is,zodat ze het in bad kan gebruiken. GEEN IDEE. HET IS JOUW SEKSSPEELTJE.

3 likes

Klinkt als kut vertaalde Engelse boeken.

Ik volg op de een of andere manier een of andere clickbait pagina op Facebook maar serieus de artikelen die daarop verschijnen, wtf?

Ben nog geen een gewoon filmpje op tiktok tegengekomen. Alleen maar dingen over de storm. Hoewel ik t best kan waarderen en soms in ongeloof kijk wil ik gewoon kattenfilmpjes en ander onzin.

1 like

Het idee dat ik door dingen te kopen, mijn leven meer op orde krijg.
Ik zoek eigenlijk bij alles wat ik koop eigenlijk een mini oplossing voor iets, niet omdat ik het echt nodig heb ofzo?
In mijn hoofd is alles dan mooi netjes en perfect en handig etc. Terwijl in real life beland het gewoon tussen je spullen en that’s it.
Als ik nou netter was en meer waarde hecht aan het hebben van de spullen en niet alleen het willen kopen ervan. Dan had ik het probleem ook niet denk ik. :thinking:

10 likes

Waarschijnlijk hingen er al een tijdje posters maar ik let daar niet op, maar de supermarkt om de hoek is verdwenen. Hij is nu vijftien minuten lopen verderop, waar de overige dichtstbijzijnde supermarkten ook zijn.

Ik baal echt, ik kwam er niet zo vaak maar het was zo fijn om even snel heen te gaan. Nu ben ik steeds minstens tien minuten onderweg. Verwend, maar toch. Gelukkig kan ik wel groenten/fruit kopen in de buurt.

Ik heb al gekeken of het alweer verhuurd is maar ik kan niks vinden.

4 likes

De luiheid van mijn teamgenoten. Hoe laat is die en die wedstrijd? Wat is het adres van de sporthal?

We hebben een vereniningssite of een bondsapp waar het opstaat. Kijk lekker zelf.

2 likes

Dat de papier bak ALTIJD vol is… Het stapelt maar op thuis nu :weary:

10 likes

Dat ding is bij mij ook zo vaak vol. En men pleurt alles er dan maar naast wat rond gaat slingeren. Gelukkig kan ik vanaf mijn balkon de bak zien en ben ik vrij op de dag dat hij geleegd wordt. Dus als ik dat zie ga ik er meteen naartoe,

2 likes

De vegetarische Antilliaanse pasteitjes op de markt zijn tegenwoordig met vega kruimgehakt in plaats van groenten :sob:. Ik hou juist van groenten. Waarom moet alles tegenwoordig toch met vleesvervangers zijn :thumbsdown:

9 likes

Als ik dit soort dingen lees ben ik zo dankbaar voor mij ouders en opa en oma’s. Ik kreeg barbie’s en lego, een voetbal, een step, poppen etc. Gewoon wat IK leuk vond. En dat is wat telt bij een kind.

De auto’s en knikkerbaan bij mijn oma van 96 zijn nog steeds het populairste speelgoed bij ieder kind dat daar komt.

6 likes

Ja echt gezeik hè
De afgelopen week elke dag er even langs gelopen om te kijken of hij nog steeds vol was maar vandaag was de dag: hij was nog helemaal leeg dus heb alles erin kunnen mikken :relieved::relieved::relieved:

1 like

Al die belachelijke filters op instagram waardoor je zo’n glad vervormd barbie hoofd krijgt, en hoeveel mensen dat wel niet gebruiken. En ze zijn niet zo opvallend dat je het meteen ziet, dat is het erge er ook aan vind ik. Bij mijzelf ziet het er echt belachelijk uit, zo nep? Ik snap niet dat mensen dit gebruiken hoor, ik denk alleen maar stop stop stop dit is zo slecht voor het zelfbeeld van mensen. Doe er gewoon niet aan mee man.

6 likes

Ja en nu is het weer zo’n hype van: ‘this is not how I look’ oid.
Dan denk ik ja je gebruikt die filter zelf non stop, doe dat dan niet. Want nu houd je dat zelf alsnog in stand.

1 like

Inderdaad blehh. Ik zie steeds meer mensen het doen ook, waarvan ik het niet verwachtte. En die vermelden het ook niet.

1 like

De urn van mijn kat uit Engeland die was teruggestuurd door postnl, is weer terug in het land. En nu zijn de invoerkosten nog hoger? Eerst was het 4 euro nog iets en nu bijna 10 euro. Ook nog vandaag de bezorger gemist dus heb m nog altijd niet in huis

6 likes