Waar erger je je aan? #12

Soort van mja. De echte wereld is te dystopisch geworden door klimaatverandering en de oorlog tussen Rusland en Europa. Dus hier heb je de Sims in VR waar de 99% alsnog geen huis kan kopen. Jeej. :upside_down_face:

4 likes

Dat ik altijd wacht met het schoonmaken van het doucheputje tot hij hij gaat verstoppen en ik dan dus een cavia aan haren eruit moet trekken. En die lucht :face_vomiting:. Waarom maak ik hier niet gewoon een wekelijks ding van, zoveel makkelijker.

7 likes

Ben even ZO kapot chagrijnig. Nu een week ziek, en door medicatie futloos en ik verveel me ondertussen zo de tering! Geen zin meer om te lezen, puzzelen, yt kijken, niet meer energie dan voor de was die ik net heb opgehangen en nog veel te vroeg om te gaan koken.
Is die kutdepressie opgebokt, kan ik nog niks door de medicatie die ervoor zorgt dat ik m’n bed uitkom. Gvd :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Ik vind het altijd best spannend om met dit soort weer te rijden; hele zware windstoten en heeeel veel regen. Dan heb je gewoon slecht zicht enzo en ja gewoon goed opletten. Maar dan rij ik dus wat langzamer en voorzichtiger dan normaal en vandaag waren er ZOVEEL vervelende medeweggebruikers. Mensen die dan roekeloos gaan inhalen en iemand zat me gigantisch te bumperkleven. Ik vind dat zo irritant, als ik plotseling moet remmen (en die kans is groot met dit weer) zit die gast zo ongeveer in mijn nek. Echt lastig om je daar niet door te laten opjagen.

4 likes

De wind bekogelde onschuldige fietsers met mijn lege flessen en als beloning kon ik ze van het fietspad rapen, samen met de slachtoffers. Houdt dit weer ooit op?

3 likes

Een klassieker: De communicatie met belastingdienst:

• Ontvangt zakelijke rekening belastingdienst tijdens verlof (met ziekenhuisopname in die periode)
  • Ontvangt mededeling +50 euro extra (aanmanings?)kosten. (hoezo gelden voor hun geen regels als eerst een herinnering ofzo?)
  • Ik bel naar belastingtelefoon deze geven aan dat ik schriftelijk bezwaar kan maken
  • Ik betaal meteen originele rekening en teken per post bezwaar aan voor de extra kosten en vraag uitstel van betaling aan tot beoordeling.
  • Ontvang weer een brief met nog meer extra kosten
  • Ik bel naar belastingtelefoon en deze geven aan dat mijn bezwaar ontvangen is maar ik binnen 10 dagen een schriftelijke bevestiging krijg van dit bezwaar.

Nu maar weer afwachten dan… Hoe moeilijk kun je het maken. :sweat_smile: Kost ook veel tijd telkens in de wacht, brieven opstellen en opsturen etc. zo klaar mee. Lijkt wel 1980.

3 likes

Trouwerijen toevallig heb ik er 2 in dezelfde week (??).
Helemaal goed ik had bedacht 1 jurk te kopen en op beide trouwerijen te dragen want zo breed heb ik het ook weer niet.
Beide was het thema cocktail dus ik had al een mooie blauwe jurk op het oog.
Nu belt er eentje op om net de kleureisen door tegeven en dat is: wit/zilver.
Ja… Wat een kak kleur want bij die andere wedding kan ik dat niet aan want ik weet dat zij in het wit gaat.
Meh. Moet ik alsnog 2 jurken kopen.

Wat een vreselijke kleur ook om iets in te moeten gaan zoeken.

19 likes

Ja het mooie is dat je binnen 10 dagen reactie krijgt, maar dat ze vervolgens ook nog 6 weken de tijd hebben om te beslissen op het bezwaar. Het duurt allemaal zoooo lang daar

1 like

Kleureisen? Ik zou meteen geen zin meer hebben haha.
Ik vind het echt achterlijk als mensen gaan trouwen en met een kleur komen voor de dresscode.

23 likes

Ik word hier ook altijd helemaal leip van. Rot op met je kledingeisen.

Kun je misschien een jurk lenen van iemand of via een kledingbibliotheek?

4 likes

Ik vind dresscodes voor bruiloften heel stom. Sowieso kost naar een bruiloft gaan vaak al best veel geld, en dan vraag je ook nog van iemand dat diegene nieuwe kleren koopt. Want het is vaak niet iets simpels maar pimpelpaars met sterretjes of RAL 9016 bij wijze van spreken. Je nodigt mensen toch uit omdat je de persoon er graag bij wil hebben, niet omdat die kleurencombinatie zo leuk staat op je pinterest-bord dat tot leven is gekomen.

24 likes

Ja dat heb ik ook al met dr overlegd maar ik krijg een duidelijke nee te horen. Het MOET die kleur zijn.
Ik ga kijken of ik iets kan huren of lenen van iemand of voor echt een poep simpel jurkje ga van 15 euro van de h&m.

Het is geen vriendin van mij maar van mijn vriend… Dus ik kan nog overwegen om niet te komen want het is pas over 3 maanden. Ik ben ook zo niet blij met die kleureis

Mja mn vriend neemt het voor haar op en vind dat we dit wel netjes moeten doen en anders betaald hij mn jurken wel. Maar het is voor mij meer een principe kwestie geworden.
Ben blij dat ik niet gek geworden ben gezien alle reacties hier!

7 likes

Ik heb wel een zilveren én een witte jurk te leen! Voor klein maatje. Pas ze zelf ook niet meer :sob:

Misschien zoiets anders?

Ik heb geen kleine maat helaas, bedankt iig!!
@Sazie ja ik ga voor een goedkope jurk, maar wel een lange want ben wat aan de grote kant en daar voel ik me wat fijner in.

2 likes

Moet hij dan ook in zilver en wit? Die kleur bij mannen :grimacing::grimacing:
Ik zou niet naar de trouw gaan. Een dresscode is een ding maar dan ook kleuren eisen en je mag het niet in de accessoires verwerken: oké is goed, blijf wel thuis.

15 likes

Ja jij moet ook in die kleur en baalt ook wel een beetje. Want hij heeft een prachtig blauw pak nog van een vorige trouwerij. Hij gaf aan nu ook voor iets makkelijk en goedkoop te gaan.

1 like

Dat is toch als bruid ook kut, heeft iedereen een mooi en passend pak speciaal voor dit soort gelegenheden, en nu lenen ze ergens wat van een ander of kopen ze iets wat wss minder mooi zit vanwege de kleur?

12 likes

Of leen een mooi zilveren glitterpak met veren van de toppers voor hem😍

11 likes