Waar erger je je aan? #12

Toen wij net gekocht hadden was/ ben ik hier ook zo boos om geweest bij de notaris en makelaar. Ik deed alle correspondentie etc, pas bij opmaken van koopcontract kwamen ze achter zijn gegevens/bestaan en is hij hoofdkoper en ik medekoper. En gemeente net zo. Bij onze gemeente is het omdat hij de oudste is. Maar volgens Google (toen) zijn er ook een paar gemeentes waarbij het de man is.
Eerste jaar betaalde we dus veel te laat die gemeentelijke belastingen omdat hij nooit online kijkt. Ookal vroeg ik het zo vaak.

Met trouwen aanvragen net zo, eerst gegevens man dan pas vrouw.

5 likes

Ik haat dit altijd zó aan bruiloften. Vind het sowieso waaaaanzin dat er op de uitnodiging altijd een cadeautip staat (envelopje) en dan ook nog bepalen hoe mensen eruit zien. Heel erg vermoeiend.

Ik heb alle berichten hierover gelezen en ik zou niet gaan! Zeker omdat het niet jouw vrienden zijn, maar die van je vriend.

4 likes

Dat er een COVID-proof treinritme is en ik zo een half uur moet wachten of te laat kom.

1 like

Volgens mij is het dat degene die het eerst stond ingeschreven de post krijgt. Dat hadden wij tenminste. Vader, stiefmoeder, ik en 2 zusjes gingen verhuizen. Ik was toen 20. We waren met zijn allen tegelijk naar de gemeente gegaan om adres te veranderen. Maar omdat ze mijn naam als eerste hadden aangepast kreeg ik de post en rekeningen. Heel handig :joy:

1 like

Sowieso haat aan bruiloften, maar wtf denken ze dat ze zooo speciaal zijn dat ze dit kunnen gaan eisen? Een kleur is miss leuk op fotos ofzo maar dan zou het in een bloem of ketting, tasje oid ook verwerkt mogen worden…

3 likes

oh dit doet me denken aan toen ik de auto op mijn naam wilde zetten, hij stond eerst op naam van iemand anders (ivm parkeervergunning) maar die ging verhuizen, dus hij moest op mijn naam. gingen ze de hele tijd mijn vriend daarover bellen, terwijl die er helemaal niks mee te maken had? we zijn niet eens getrouwd of wat dan ook :confused:

5 likes

Volgens mij heeft het niet met covid te maken maar met voorjaarsvakanties of misschien nog van de stormschade. Dienstregeling was vorige week gewoon nog normaal! Maar wat de oorzaak ook is blijft superirritant natuurlijk (zit nu ook in een fucking trage sprinter ipv gewoon de intercity door deze stomme dienstregeling :triumph:)

3 likes

Bij mij is de dienstregeling wel al langer aangepast vanwege ziekteverzuim door covid, rijden minder treinen. Maar misschien is het nu een combinatie van alles en daardoor nog meer gedoe

4 likes

Nee echt covid 🥲

1 like

Ja en dan tenminste een kleur die wat gangbaarder is? Een witte jurk kan je nooit meer voor een andere bruiloft gebruiken en welke man heeft een wit pak? :woozy_face:

3 likes

Goochelaars, barmannen of hotellakeien, mannen die naar sensation white gingen.

67 likes

M’n vader is getrouwd in een spierwit pak. :joy: goed dit waren wel de jaren 80 en m’n moeder trouwde in een beige jumpsuit.

12 likes

Zo ergerlijk hoe mensen de geboorte van hun kind combineren met werkupdates op LinkedIn. Zie dat echt regelmatig, helaas ook binnen mijn eigen familie. Ik vind het sowieso vrij onprofessioneel en nog erger: de privacy van hun pasgeboren kind nogal schenden (meestal staat die alleen of met de ouder op de foto namelijk). Ook altijd van mensen die echt beter zouden moeten weten.

11 likes

Ja LinkedIn wordt echt voor alles ingezet nu. Van started from the bottom now i’m here updates tot het verkopen van je huis/fundalinks en familie nieuws.

12 likes

Best jammer dat LinkedIn het zelf ook niet handhaaft. Ik vind die foto’s van kinderen, laatst ook een die door vroeggeboorte overleden was (alleen de voetjes) echt vrij ver gaan. Het is dat LinkedIn voor mij de handigste manier is om ontwikkelingen binnen mijn vak bij te houden anders had ik al lang mijn account opgezegd.

2 likes

Ik vind dit echt zo irritant. Ik heb wat betreft social media alleen Linkedin (ok en een finsta om naar bepaalde reisinsta’s te kijken) omdat ik geen persoonlijke dingen wil weten van random mensen. En ik vond Linkedin leuk want dan kan je zien waar mensen mee bezig zijn op werkgebied en interessante werkgerelateerde artikelen lezen waar iemand mee bezig is. Dat iemand af en toe iets plaatst over een diploma uitreiking vind ik opzicht wel leuk. Maar de schrijfstijl vaak: ‘‘met gepaste trots kan ik melden dat ik mijn masterdiploma heb gehaald terwijl de juf in groep drie heeft gezegd dat ik vwo niet aankan hoor!!!’’. Echt hou op met me.

11 likes

Ja ik vind die viral inspirational videos ook altijd kwalijk op Linkedin, dat kan gewoon op facebook.

4 likes

Ah ja, zag het net ook! Verschilt dan erg per regio denk ik. Hoop dat het wachten meeviel en dat ze snel weer normaal rijden dan!

2 likes

Mijn fucking jaloezie. Echt gatver ik word soms naar van mezelf.

1 like

ulgh ja de wildgroei van die berichten erger ik me ook kapot aan. ‘iedereen zei dat ik het niet kon en nu heb ik een masterdiploma’. Zie er ook regelmatig nieuwsberichten over, echt ga weg.

ben ook blij als corona echt voorbij is, dan zijn die stomme discussies op LinkedIn ook weer voorbij. Kan iedereen weer lekker normaal doen en vakinhoudelijke dingen plaatsen of lekker niks.

3 likes