Waar erger je je aan? #12

Dat ik vroeg met de trein moest en voor de verandering eens koffie wilde halen op het station (ipv zelf meenemen want ben 2 dagen weg) maar dat de ah to go vanwege onderhoud nog dicht was :weary: dus nu heb ik de komende 1,5u geen koffie. Of thee.

1 like

Throwback naar dit pareltje van de NS :cry:

12 likes

Ik vind ritme zo saai haha. Aan de ene kant is het fijn en goed voor me. Maar ik ben de mensen die ik nu voor de 2e dag op t station zie nu al zat.

23 likes

Ik fiets elke dag op precies hetzelfde stukje en tijd langs dezelfde dude als ik naar m’n werk ga. Echt Groundhog day

16 likes

Mijn vriend die zijn overuren nooit opschrijft bij zijn werkgever. Maar wel ieder moment dat hij wat later is etc in wil halen. Hij is zo trouw, ook met het thuiswerken, hij kan dan niet een paar minuutjes ff de deur open doen of een factuur betalen ofzo, want ‘is aan het werk’
Het kan een mooie eigenschap zijn maar iets meer flexibel mag ook wel wat mij betreft. Zijn collegas zijn namelijk wel de halve dag aan het niksen.
Klein leed want ik heb er eigenlijk niks mee te maken hoe hij dat wil doen. :no_mouth:

10 likes

Dat ik soms zo jaloers kan zijn op vriendinnen. Voel me echt een groen monster

19 likes

Verschrikkelijk he, ik vind jaloezie echt de lastigste emotie om mee om te gaan

5 likes

Door de LinkedIn ergernissen hier gister ben ik daar over blijven nadenken en waar ik me stiekem ook aan erger met al die via vmbo toch naar een master berichten, waarom leven we nog steeds in een maatschappij waar kennelijk vmbo/mbo te min is. Waarom zijn we er nog steeds zo opgericht dat we allemaal maar vwo/uni moeten doen.
Ik herken het ook uit mijn eigen omgeving, ik besloot na de havo toch voor mbo3 te gaan en ik krijg ruim 13 jaar later nog steeds te horen dat het zonde is, terwijl ik al die tijd werk gedaan heb wat ik fantastisch vind. Geluk moet toch veel belangrijker zijn dan dat ene diploma wel of niet halen.

47 likes

Als ik aan de late kant ben voor werk kom ik altijd op hetzelfde stuk een vrouw met twee veel te zware corgi’s tegen. Dit gebeurt inmiddels al twee jaar lang Ă©lke dag en Ă©lke dag denk ik dan iets van ‘arme dikke hondjes’ en gooi dan het gas erop om op tijd te komen.
Wat een leven

7 likes

Hierop aansluitend: al die reclames voor datingsites voor hogeropgeleiden. Ik vind dat zo idioot. Had het daar laatst met een vriendin over en die kwam met het argument dat ze graag een intelligent iemand wil daten dus dan is het handig. Nou mijn vriend heeft alleen een vmbo diploma maar heeft wel een baan op ‘hbo-niveau’ en heeft meer wereldkennis dan de gemiddelde persoon met een hoge opleiding.

23 likes

Ja of verzekeringen speciaal voor hoogopgeleiden :grimacing:

7 likes

Ik had het hier laatst met iemand over, omdat ik het zo raar vind dat dit mag. Het is feitelijk een vorm van discriminatie, die inhoudelijk ook nog eens nergens op slaat bij mijn weten. Of heb je ook een autoverzekering voor alleen vrouwen? Dacht dat statistisch gezien (jonge) mannen de meeste brokken maken.

1 like

Ik word er ook altijd een beetje pissig van. Wie zegt dat een universitaire studie voor meer levensgenot zorgt? Jouw geluk is toch belangrijker dan zo’n papiertje? En tuurlijk kan dat ook hand in hand gaan, maar het staat niet per definitie gelijk aan elkaar.

Had laatst een intake voor therapie en toen vroeg ze naar m’n educatie en werk (heb VWO gedaan, en een onafgeronde HBO studie, en ben nu piercing apprentice). Haar reactie was gelijk: ‘Oh, dus onder je niveau eigenlijk?’. Waarom is dat ĂŒberhaupt je reactie? Dit is mijn droombaan :sweat_smile: en er bestaat geen universitaire studie voor haha.

34 likes

Dit idd ook, heel naar allemaal. Mijn vriend dacht dus ook zo, die zei een keer ik zou echt niet met iemand samen kunnen zijn die lager opgeleid is dan ik. Toen wees ik hem erop dat ie toch echt met mij samenwoont en daarna heeft ie nooit meer zo een opmerking gemaakt.

3 likes

Ja ik ook, vind het zo onaardig en misgunnend van mezelf.

2 likes

Helemaal mee eens! Ik snap dat ook niet zo die focus op prestaties of hogeropgeleiden. Uiteindelijk hebben we ook gewoon schoonmakers, timmermannen, kappers en verpleegkundigen nodig. Die zijn in mijn ogen niet minder belangrijk dan een manager zorg en welzijn (om maar even iets te noemen).

Ik vind om die reden ook LinkedIn geen fijn medium. Het voelt heel ‘gemaakt’ door het delen van successen, bijna amerikaans. “Kijk wat ik heb gedaan!” Terwijl het niemand iets boeit. Ik krijg er altijd cringe van, terwijl ik momenteel juist meer met linkedin zou moeten doen.

@Chesirecat ook helemaal mee eens! Dat je WO hebt gedaan wil niet perse zeggen dat je slim bent of dat je dezelfde (politieke) overtuiging hebt. Ik krijg echt een soort sekte of corpsbalvereniging gevoel bij dit soort dingen.

7 likes

Als mensen die dat belangrijk allemaal lekker met elkaar gaan daten, hebben wij verder geen last van ze. Scheelt weer.

6 likes

Laatst werd er over een familielid van mij die mbo heeft gedaan en in een winkel werkt ook heel raar gedaan. ‘Huh maar waarom gaat zij niet studeren? In een winkel werken is toch niet uitdagend? Dat heb je toch gehad na een paar jaar?? Ze wil toch uiteindelijk wel beter verdienen? Ze wil toch niet tot aan haar pensioen in een winkel staan?’ En dat terwijl ze het helemaal naar haar zin heeft en je bij haar echt niet met studeren aan moet komen kakken. Heeft ze helemaal geen zin in en zij is nu ook totaal niet bezig met wat ze op haar 60e doet. Lijkt me logisch en ook helemaal prima. Maar er werd onderhand gedaan alsof je geen toekomst hebt zonder minstens hbo. Denk ook dat we een heel groot probleem hebben zonder winkelmedewerkers en andere mensen die werk op mbo niveau doen. Wie gaat anders onze boodschappen afrekenen (of uberhaupt de winkel in krijgen) of onze auto maken?

Ik heb zelf na het vwo eerst hbo gedaan voordat ik naar de uni ging en dat moet ik al overal uitleggen. Wordt niet per se negatief over gedaan, maar mensen willen wel altijd weten hoe/wat/waarom. Maar vind het geen rare stap, ken zoveel mensen die dat zo hebben gedaan

5 likes

Ik denk dat dit ook een van de redenen is dat er nu een GROOT tekort is aan vakarbeiders. Echt nergens zijn bouwvakkers, technici, elektriciens, timmermannen etc. te vinden met alle gevolgen van dien.

Dat hele gehamer op dat je moet doorstuderen en iets met je kop moet doen om geld te verdienen is zo ontzettend achterhaald. Een goede loodgieter kan goud geld verdienen, vooral nu met de tekorten. Ik zou willen dat meer mensen hun kinderen gewoon opvoeden met het idee dat je vooral moet doen waar je blij van wordt. Als dat iets met je handen is, dan is dat net zoveel waard (en objectief gezien in deze tijd misschien nog wel meer) als een kantoorbaan oid.

19 likes

Alsof je leven minder goed is als je een lagere functie wil. Of weinig ambities hebt (wat overigens niet betekent dat je geen ambities hebt, maar dat je prioriteiten anders liggen en minder gefocust bent op prestaties).

Ik heb nog een andere (persoonlijke) ergernis. Ik kom nu bij 9 van de 10 vacatures tegen dat je stressbestendig moet zijn. Ik snap wel dat niemand een werknemer wil die bij het minste of geringste alles laat vallen of niks kan onder een beetje druk. Maar een burn out verder ben ik er achter gekomen dat ik helemaal niet zo stressbestendig ben, ook niet wil zijn en ik wil gewoon graag een functie die daar goed bij past. Kunnen we daarmee stoppen als maatschappij, of ben ik de enige die dit zo voelt. Ik vind stressbestendigheid namelijk niet een prestatie. Bovendien solliciteer ik ook niet naar functies als chirurg of directeur. Laat mij gewoon mijn werk doen, die ik ook echt wel kan doen onder een beetje druk, zolang het maar niet teveel is en te lang.

53 likes