Stressbestendig in vacatures is ook soms gewoon een samenvattend woord voor ‘accepteren dat je baas je in je eentje het werk voor 3 laat doen omdat het goedkoper is’. Fuckers
En dat is nog dom ook want dan lees je de voorwaarden ook niet goed, zijn ook niet aangesloten bij het verbond van verzekeraars. Dus ik zou hopen dat ‘hoogopgeleiden’ betere keuzes zouden maken 🥲
Never forget dat ik op mijn 18e ofzo bij The Sting solliciteerde, binnenliep voor het gesprek, de manager zei ‘oh leuke tas, maar we zoeken eigenlijk iemand die stressbestendig is, dus we nemen je niet aan’. Nog steeds zoveel vragen
Ik weet hier weinig van, maar ze mogen mensen dus niet weigeren neem ik aan? ‘Hogeropgeleiden’ is de doelgroep maar als je daar niet onder valt mogen ze je niet afwijzen toch?
HAHA wat sneu. Ik ben blij voor je dat je daar niet hebt gewerkt.
Ik ben niet bekend met hun acceptatie eisen. Volgens mij heb je als verzekeraar (zeker bij niet wettelijk verplichte verzekeringen) enige keuze. Maar ik vraag me af of ze echt een kopie van je diploma opvragen. Lijkt me niet en dan zou ik meteen denken: bye bitchhhhh
Edit: op hun website staat dat je altijd een verzekering kan afsluiten maar dan tegen hogere premie 🥲
Dat de verwarming in de wachtruimte van het ziekenhuis altijd op standje sauna staat. Ondertussen staat ook de zon fel op de glazen wand die een kant van de wachtkamer beslaat en is het lekker druk. Sauna.
Wow toch mss maar een uitdraai van mn Cito score opvragen voor korting.
Aanvullend op hier boven vind ik ook dat de bouwvakkers en verpleegkundigen echt meer mogen verdienen. Ik vind het verschil met iemand op kantoor soms echt belachelijk terwijl die mensen hun lichaam echt kapot werken om vervolgens door de maatschappij te horen dat ‘je maar een mbo’er bent’.
Haha nou ik vind niet dat m’n man (elektricien) vrij goed verdient.
Hoogst afgeronde opleiding is mbo 3, werkt al 14 jaar bij hetzelfde bedrijf en verdient 2500€ bruto per maand ongeveer.
Terwijl die qua functie wel mensen onder zich mag aansturen en kleine delen zelf mag leiden. Dus tis niet dat die een echt lage functie heeft.
En tis ook gewoon cao technisch geregeld allemaal, dus er is ook weinig groei mogelijkheid.
Ter vergelijking ik word ook op mbo niveau betaald, ben 4 jaar in dienst daar en ik verdien ongeveer 2700€ bruto op fulltime basis. Ik zit zelf in de welzijnssector.
Oh ja kan hoor maar degene die ik ken verdiend echt hongerloontje met kei en keihard werken (veel minder per uur dan iemand in de zorg, wat al niet veel is).
genieton
Sowieso vacatureteksten zijn 9 van de 10 keer om te janken en vol met clichés. En bij stressbestendig heb ik al meteen zoiets van ik solliciteer wel niet, want jij gaat sowieso verwachten dat ik veel meer ga doen dan wat in mijn takenpakket staat.
Krijg bij het UWV de tip om woorden/termen als uidaging, 9-17, spin in het web etc te vermijden, want cliché en val je niet op. Die tip mogen werkgevers ook wel eens krijgen.
Haha ohja never forget mijn eerste werkgever die boos werd toen ik vroeg om een duidelijke taakomschrijving omdat er steeds meer en meer taken bij kwamen zonder daar iets voor terug te krijgen in functie of salaris. Hij draaide de hele situatie om want het lag aan mij en ik wilde teveel volgens de regels doen. Super red flag.
Ik had net les gegeven over slechte stellingen aan een klas verpleegkundigen in opleiding. De stelling luidde ‘Verpleegkundigen horen een loonsverhoging te krijgen van minstens 15%’ en het duurde even voordat ze doorhadden waarom die stelling slecht was….
Ik voel me even heel dom. Zou je het uit willen leggen?
Een goede stelling moet zorgen voor wat wrijving. Als iedereen het met een stelling eens is, valt er weinig te discussiëren. Tenzij je bijvoorbeeld ze verplicht een bepaalde positie in te nemen die niet aansluit op hun persoonlijke zienswijze.
Oooh ja heel logisch eigenlijk! Bedankt!
Dit is echt mijn favoriete rubriek in de Arts en Auto
Dat de slogan voor rtl 7 blijkbaar nog steeds, anno 2022, “meer voor mannen” is