Waar erger je je aan? #12

Ergernis nummer één dit, kan er soms nog om janken.

Ik ben door gaan studeren omdat ik als MBOer bijna geen stage kon vinden en ‘de wereld’ mij echt het gevoel gaf dat ik HBO moest doen…

Bijna burn-out verder en gestopt maar nu echt m’n droombaan met mijn MBO papiertje. :raised_hands:
.

6 likes

ajax is ook voor vrouwen hoor

3 likes

Blijkbaar toch wat meer voor mannen :joy:

De voetbalclub of het poetsmiddel? :grimacing:

1 like

Voetbal :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Ik volg ter inspiratie voor m’n eigen huis veel van die nieuwbouw/huizen Instagram, maar ik vind het zo irritant als ze dan niet zeggen waar iets van is. Zo is er iemand die nu 4 story’s en een post over een nieuw vloer en dan zegt ze ‘ik heb geen merk/kleurcodes, sorry’. Zeg gewoon dat je ze hebt maar ze niet wil delen :angry:. Hoezo ga je exclusief doen over een white wash visgraat pvc vloer die iedereen inmiddels heeft.

7 likes

Aan de voorlopige koopakte die de makelaar stuurde :confounded:. Toen ik de gegevens invulde en naar haar stuurde heb ik mezelf neergezet als koper en m’n vriend als medekoper. Nu is in de koopakte m’n vriend koper en ik medekoper en is mijn vriend zijn naam steeds eerst :nauseated_face:. Niet dat die namen ook maar iets zeggen maar irritant vind ik het wel

9 likes

Van die mensen die alles gaan lopen beredeneren als jij ergens van baalt want zij ‘hebben er ook ervaring mee en weten het sowieso beter’. Ik baal gewoon even, dus laat me.

9 likes

Helemaal mee eens, vooral omdat ik in mijn omgeving zie dat mensen die een universitaire opleiding doen moeilijk aan een baan komen. Een papiertje is echt niet alles, er zou veel meer focus moeten komen op stages doen, leren in de praktijk etc. Zoveel connecties van mij die een genante post plaatsen over van vmbo naar wo die moeten net als vele oogopgeleiden heel moeite doen voor een baan. Uiteindelijk is het toch belangrijk dat je iets doet wat je heel leuk vindt, dat je leuke collega’s hebt en met voldoening naar huis gaat.

3 likes

Ik erger mij erg aan collega’s die opmerkingen maken over thuiswerken. De regel is nu voor de helft thuis werken maar de meeste collega’s gaan al elke dag naar het werk. Ik vind het toch fijn om twee dagen thuis te blijven en dan worden er subtiele opmerkingen gemaakt als: oh, jou heb ik lang niet gezien, werk je hier nog, waar was je?, kom je morgen dan wel?, we zien je zo weinig.

Mensen er is nog steeds corona!!! Laat mij met rust, je bent mijn werkgever niet, ik voel mij bijna schuldig dat ik thuis blijf terwijl ik gewoon werk. Ik heb zo geen zin als de norm weer volledig naar werk gaan. Ik ben zo niet productief op het werk. Eerst de dag beginnen met hele verhalen over wat je het weekend hebt gedaan, dan een koffiepauze, dan komt die weer langs, dan weer gezamenlijk lunchen, dan weer komen kletsen omdat ze last hebben van een afterlunch dip. Thuis doe ik zoveel meer.

9 likes

Ja ik vind drie dagen naar werk gaan meer dan voldoende, ik zie mijn collega’s dan nog wel regelmatig. De collega’s die opmerkingen maken zijn ook vaak de collega’s die mij van het werk houden als ik er ben. Ik heb het idee dat ze de helft van de tijd bezig zijn met anderen en pauzes nemen en kletsen etc in plaats van werken.

1 like

Grafisch vormgever! Wel in een specifieke hoek dus die deel ik liever niet, haha.

4 likes

Haha maar ik heb dit al best vaak gelezen op het forum :stuck_out_tongue:

5 likes

Echt áltijd als ik net lekker zit gaat mijn kat schijten in de kattenbak :angry:

4 likes

Ik geloof dat je als zelfstandig ondernemer in die sector wel een stuk meer kan verdienen toch? Had gehoord dat ze echt omkomen in het werk.

1 like

Aan mezelf… ik moest mijn fiets naar de fietsenmaker brengen en stelde dat steeds uit. Vanavond toch op de fiets weg gegaan en nu op de terugweg heeft mijn fiets toch gewonnen :sob: nu maar met de tram naar huis en dan morgen fiets ophalen en de rest naar huis lopen.

2 likes

Aan m’n baarmoeder die zich 'n weg naar buiten probeert te graven door mijn buik heen voor m’n gevoel

1 like

Ja I know… achteraf niet slim!

3 likes

Mijn droom eindigde in een cliffhanger en nu ben ik boos en verdrietig. Want er zou misschien wel of niet iets met mijn vader zijn.

Het is maar een droom maar voelde zo echt en blijft spoken.
Verder ook rot geslapen en brandend maagzuur. En de zon is weer weg.

Dat ik alwéér blaasontsteking heb en de laatste 4 weken geleden was :skull: Waaaaaaaarom, kan wel janken. Ik doe al alles om het te voorkomen…

1 like