Waar erger je je aan? #12

Aan mijn vriend die net zegt dat vrouwendag stom is, want er is toch ook geen mannendag

Net een klein kind die het stom vindt dat er geen kinderdag is. Ik heb ook het antwoord gegeven dat mijn ouders vroeger gaven: Het is elke dag mannendag

51 likes

En daarbovenop is er ook nog gewoon een International Men’s Day, misschien moet ie eerst ff z’n research doen voor ie komt mauwen. En zich vervolgens druk gaan maken om dingen die er echt toe doen, zoals het slopen van het patriarchaat bijvoorbeeld.

38 likes

Die is er gewoon hoor. 19 fucking november. En dankzij feminisme kan hij een potje janken over vrouwendag dus graag gedaan.

8 likes

Ik zou dit oprecht heel erg vinden als mijn vriend zoiets zo zeggen Ʃn ook nog zou uitspreken. En misschien wel serieus twijfelen aan de relatie.

Geeft ie nog een inhoudelijke reden of wil hij erover in gesprek gaan?

15 likes

Ik ga hier door niet direct twijfelen aan mn relatie, want die zit gewoon goed. Hij zegt dit ook om uit te lokken, hij weet dat ik hier als een stier op een rode doek op reageer en dat vindt ie mooi.
Uiteindelijk snapt ie het heus wel en doe ik ook gewoon mn zegje en zorg ik dat ie me hoort.

3 likes

De NPO-app is mijn permanente ergernis

17 likes

Dat ik al meer dan drie uur wakker lig bij mijn vriend. Had gewoon naar huis moeten gaan

1 like

Dat mijn theaters is verplaatst naar een datum dat ik op vakantie ben, maar dat niet door had en het gewoon heb geaccepteerd :rage::rage::rage:

nu heb ik de twee kaartjes maar cadeau gedaan aan mijn moeder, maar ik wilde zelf heen :rage:

1 like

Ik moet voor mijn werk veel videobellen. An sich vind ik dat geen enkel probleem.

Alleen ik heb vrij grote borsten en hoe ik m’n laptop ook neerzet, ze zien er op beeld altijd nog 20x groter uit en ik erger me er zo aan. Dus nu zit ik steeds met hoek van onderen in meetings en ziet m’n hoofd eruit als een vormloze duim. Ugggh.

Kan je de laptop niet wat verder van je af zetten en een daardloze muis oid gebuiken mocht je die nog nodig hebben?

2 likes

Heb ik allemaal al, ook een laptopstandaard, maar het maakt niet zoveel uit helaas.

Ik ben ziek en had maandag de huisarts gebeld. Die gaf toen telefonisch aan: bel woensdag maar terug indien je geen verbetering ziet. Helaas geen verbetering dus ik belde vandaag weer terug. Werd ik net teruggebeld dat ik een antibiotica kuur kan gaan ophalen. Ik erger me er aan dat ze me niet eens even willen zien. Het is zo onpersoonlijk.

2 likes

Ik weet natuurlijk niet wat voor klachten je hebt en ben geen arts, maar een ABkuur voorschrijven zonder iemand te zien vind ik best… bijzonder.

2 likes

Ja dit heb ik ook…heel irritant.
Soms maak ik de fout om de camera toch te willen stellen ( heb ook een losse camera) maar dan is het nog meer in you’ re face.

2 likes

https://www.ad.nl/gezond/de-man-van-esther-heeft-adhd-hij-heeft-weinig-slaap-nodig-en-is-eigenlijk-nooit-moe~a0adad36/

Deze artikelen. Het idee erachter is prima, maar:

1. Neurodiversiteit is geen ziekte
  2. Waar baseren ze op dat we nooit de verhalen van vrienden en familie lezen? Kijk een serie en dan zie je een jankende moeder/partner die niet weet hoe ze met de neurodiverse persoon om moeten gaan
4 likes

Ja gaf ik ook aan. Misschien heb ik wel een virus waarbij AB waarschijnlijk niets uithaalt. Maar volgens de huisarts was het niet nodig om langs te komen. Mocht ik vrijdag geen verbetering zien, kon ik weer bellen…

Die reactie van die vrouw ook op het laatste:

ā€œIk ben geen fan van medicatie en Paul heeft dat gelukkig niet nodig. Ik kan me indenken dat medicatie soms nodig is voor rust in het hoofd. Verder is het allerbelangrijkste om je partner te respecteren om wie hij is.ā€

ā€œIk ben geen fan van medicatie en Paul heeft dat gelukkig niet nodigā€, ik vind dat niet echt getuigen van je partner respecteren. Zou ze dit ook zeggen over iemand met diabetes of een hartaandoening die daarvoor medicatie gebruikt? Denk het niet.

13 likes

Ik heb zelf adhd en ik voel me juist niet goed neergezet in een serie, veel te stereotype druk jongetje, terwijl het meer is dan dat. Dus een serie met een jankende moeder is anders dan het verhaal van een partner uit het echte leven ipv gescript. Ik vind het juist goed dat er steeds meer aandacht komt voor dit soort dingen, het mag allemaal best wat zichtbaarder worden.

En net als @Dombo erger ik me dan wel weer aan de laatste alinea, dat er weer negatief over medicatie gesproken wordt. Dat zou ook echt moeten veranderen. Ik wil me niet meer hoeven ā€˜ā€˜schamen’’ voor mn medicatie.

5 likes

Julie & Julia vind ik een fijne film als voorbeeld waar adhd niet als stereotype druk jongetje wordt neergezet! Het is maar een klein stukje in de film maar het gaat over een vrouw die moeite heeft met dingen afmaken en daarom een deadline voor zichzelf stelt. Ze benoemt in de film terloops ook ā€œI have ADD, that’s why I’m so bad at household.ā€ Het speelt verder geen grote rol, maar het is wel aanwezig en ze is verder gewoon een persoon dat haar ding doet.

1 like

Ik heb me al minstens 15x uitgeschreven voor de douglas nieuwsbrief, maar ze blijven maar komen.

4 likes