Waar erger je je aan? #12

dit klinkt als desinformatie vanuit de buitenkattenlobby

11 likes

Er loopt tering veel ongedierte buiten en katten jagen daarop. Daarom komen ze je huis niet in, want ze worden al opgegeten door de lieve poesjes (tenzij ze je een cadeautje komen brengen). Geen katten = veel ongedierte in de buurt en in je huis.

Als je kat binnen is dan heb je toch juist geen ongedierte in je huis. Ik snap ff de logica niet.

5 likes

ik heb liever een muisje meer dan 370 bedreigde diersoorten door katten

10 likes

En ook als je geen kat hebt loopt je huis niet over van het ongedierte. Ergo: kat is niet nodig

4 likes

Ik woon aan het water in het platteland en ben zeer blij met alle katten die hier rondlopen die het ongedierte buiten houden. Fijn dat jullie geen last hebben van rondzwemmende en rondrennende muizen en ratten!

1 like

Indrukwekkend onderzoek heb je gedaan.

(Zo simpel werkt het dus niet, Ʃcht wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat bij het ontbreken van katten of andere mesopredatoren, knaagdierenpopulaties niet toenemen omdat ze geremd worden door aanwezigheid van recourses of door competitie.)

33 likes

maar gelukkig is anekdotisch bewijs hier tegenwoordig even belangrijk als echt bewijs!

11 likes

Zijn buizerds een beetje zacht en knuffelig?

3 likes

Tegenwoordig ja. Er waren jarenlang bijv. zeer weinig roofvogels in ons land te bekennen o.a. door alle pesticiden die gebruikt werden op het platteland. Dus je mooie lijst was tot een aantal jaar geleden zeer kort.

Maar ik merk dat de anti-katten lobby vanavond wakker is dus laat maar :wink::ok_hand:

1 like

Als alle katten binnen blijven dan zijn we wel eindelijk van die klote apparaten af die katten op afstand moeten houden met een afgrijselijke pieptoon. Echt daar erger ik me zo aan.

8 likes

Ik probeer me tijdens deze discussie altijd een wereld voor te stellen waarin honden dan ook gewoon vrij mogen rondlopen.

hoe bizar zou dat zijn.

40 likes

Ik moet ook lekker buiten kunnen rondlopen als ik dat wil, maar ga ook niet met m’n reet over de schutting in de tuin van de buren zitten kakken

15 likes

Wij hebben er eentje die met water werkt.
Die spuit zo die kat nat :joy:
Die van de buren durft al niet meer in de tuin bij ons :joy::joy::joy:

5 likes

Dat ing echt een soort van kafka heeft gecreƫerd met de nieuwe manier van appbankieren. Ik heb per ongeluk de app geblokkeerd. De app is ook je 2 factor dus ik kan ook niet meer online bankieren. Voor herstel moet je telefoon met nfc je paspoort checken (werkt niet op mijn telefoon). Kortom: ik kan ineens niet meer online bankieren.

Ik ben echt in staat om dierenbeulige dingen te gaan doen tegen katten die in mijn tuin kakken. Oprotten. Heb de plantenspuit al klaar staan omdat poekie van de buren gisterochtend ineens innig aan het knuffelen was met mijn tuin.

9 likes

Ik jutte altijd onze honden op, die waren toch te traag om die kat te pakken (anders had ik ze niet opgejut uiteraard), maar schrok dat kakbeest tenminste goed van en was ie weer even de tuin uit. Naast de tuin volschijten ging ie ook altijd naar onze honden uithalen als ze lagen te snurken in de zon. Gewoon opbokken met je kat en lekker in je eigen tuin houden

2 likes

Je bent gewoon verantwoordelijk voor (en overlast van) je huisdier.
Of dat nu kak of doden/jagen op andere dieren is.

5 likes

Ik ben ook zeker niet anti-kat, ik heb geen last van katten die mijn tuin poepen. Alhoewel de katten die in mijn tuin poepen zijn jaguars en ocelots en vooral die eerste heeft grotere poep dan de gemiddelde huiskat. Dat kan soms wel vervelend zijn als ik zonder te kijken erin stap.

(Ik vind katten binnen houden ook niet ideaal, ik ben pro kattenren of aangelijnd.)

9 likes

Dat je niet eens meer een vruchtensapje kan kopen zonder dat er gemalen dierenbotten in zit.

7 likes