Waar erger je je aan? #12

Mijn neus is nog nooit zo verstopt geweest. Damn, ik voel me gewoon benauwd door zuurstof tekort.

2 likes

Ik krijg heel veel mail van de Rabobank? Die willen dingen aan mij verkopen, hypotheken, beleggingsrekeningen, spaarrekeningen voor potentiële kinderen, dat soort dingen.
Maar heel soms geven ze me ook gratis ledenkaartjes voor leuke discussieavonden in theaters (pre-corona) of tegoedbonnen voor lokale bedrijven, dus ik schrijf me toch maar niet uit.
Maar de Rabobank is verdeeld in heel veel lokale banken (vroeger de boerenleenbanken), dus het kan ook per bank wel verschillen wat ze doen geloof ik.

6 likes

Ik zie ook nog dat niet iedere klant ook lid is, dat ben ik wel, dus daar zal ook nog wel weer verschil tussen zitten. Ik krijg ook een tijdschrift thuis en ik denk dat die bonnen/theaterkaartjes ook bij het lid-zijn horen.

1 like

Ik ben ook lid, maar volgens mij nog nooit dit soort mails gehad. Ik krijg alleen eens in de zoveel tijd dat magazine

Dit is nog erger dan een Bodyshopmiep die in elke zin het woord VEGAN gebruikte.

2 likes

Ha Paranimf welkom bij VEGAN Bodyshop! Wat leuk Paranimf dat je de VEGAN keuze hebt gemaakt om in onze VEGAN winkel te komen VEGAN shoppen Paranimf! Paranimf, wil je wel een VEGAN winkelmandje pakken? Ja hoor dankjewel Paranimf :slight_smile:

7 likes

Mensen die zo pocherig hun auto of huis showen op de socials. Be humble

2 likes

Dat als ik klaag ik altijd commentaar krijg en dat als Truus het is men reageert van: ‘Ja, nee heel vervelend Truus!’ Laat me Truus zijn :cry:

2 likes

Lees een tweet van iemand die zeikt dat ze contact had met een Limburgs iemand en 70% niet kon verstaan ‘pas je aan!!! Doe een poging begrijpelijk te praten!!!’. Kan niet reageren maar ik vind dit zo debiel. De reacties erop ook.

Zat mensen hier (zeker in categorie 60+) die denken NL te praten maar dat gewoon niet fatsoenlijk kunnen of waarbij het accent extreem is? Dus ja dan is het soms een soort mengelmoes van NL en dialect. Dat is die mensen niet aan te rekenen. Ken ook mensen van mijn leeftijd die echt erbarmelijk NL spreken. En klauw in het vuur dat dit nét zo goed het geval is in Friesland, Twente en andere plekken waar men gewend is dialect of Fries te spreken. Maar het is toch opvallend vaak Limburg dat als achterlijk weggezet wordt :fu:

16 likes

Hoezo kun je ze dat niet aanrekenen. Leer gewoon Nederlands.

5 likes

Hahaha ja dat is heel makkelijk gezegd voor mensen die altijd gewend zijn met hun handen te werken, niet per se lang naar school zijn geweest en waarvan iedereen in de omgeving ook gewoon altijd dialect praat? Voor mensen van mijn generatie vind ik het veel kwalijker, die hadden het beter kunnen leren. Maar voor de 60+ generatie gaat die vlieger veel minder op :woman_shrugging: laat staan de generatie daarvoor.

15 likes

het is toch ook heel random dat het accent van noord-nederland als standaardtaal is gekozen

dat was voor de gouden eeuw trouwens niet zo, toen was het centrum antwerpen, dus de standaard had net zo goed iets zuidelijks kunnen zijn als het allemaal iets anders was gelopen vroeger en ze de schelde niet hadden afgesloten waardoor iedereen naar amsterdam trok

6 likes

Hoe kijken deze mensen dan tv? Alleen de plaatselijke Limburgse zender?

3 likes

Ja het zal wel ergens door komen. Maar je kan het gewoon leren als je wil dus je kan het ze ook aanrekenen.

1 like

Ze kijken heel veel Duitse tv!

4 likes

En dan nog is het voor mijn leeftijd niet eens zo vanzelfsprekend. Als je ouders dialect spreken thuis, je juf op de baisschool spreekt dialect en je vriendjes ook dan is de bais voor dialect spreken al gelegd.

Ik heb als Noord-Hollander in een dorp in Brabant gewoond en ik zag het gewoon gebeuren in mijn directe omgeving. Hoe stevig je je er ook tegen verzet

3 likes

Jaaa bewust doen vind ik zeker ook aso! Maar als je iemand die je niet kent aan de telefoon hebt en dan aanneemt dat die persoon ‘t bewust doet. Vind ik beetje stom (in die tweet leek ‘t alsof die persoon iemand ivm werk aan de telefoon had)

3 likes

Dat Stichting Babyspullen een samenwerking heeft met de familie Meiland

Deze post kortzichtig noemen zou een understatement zijn

10 likes

Aan mezelf. Ben heel de middag al af en aan aan het janken en toen ging ik boodschappen doen en nu heb ik heel veel chocola in huis. Hopelijk wil de vriendin die vanavond langskomt helpen met opeten en ben ik dan uitgejankt zodat ik morgen alles kan doen waar ik vandaag niet aan toe kwam door dat gejank

10 likes