Waar erger je je aan? #12

Haha gelukkig niet!

Ik vond 't zelf een hele moeilijke taal om te leren verstaan/luisteren vooral, en kitten-kip is voor mij het meest kenmerkende voorbeeld want dat is precies de fout die ik maakte (naast mensen een vraag stellen en verwachten dat ik uberhaupt lettergrepen in het antwoord zou kunnen onderscheiden).

En @Era lekker blijven leren hoor! Misschien heb je iets aan de Simple Danish Podcast voor je luisterskills!

2 likes

Ik las dit alsof je het zou waarderen als iemand een poging zou doen om een kitten te slachten :sob:

4 likes

Ik vind dit zo’n mindfuck, toen mijn Zweeds best goed was kwam ik er met lezen van Deens/Noors/Zweeds allmeaal wel prima uit en in Noorwegen kon ik ook nog wel wat volgen of een koffie bestellen ofzo en in Denemarken echt heeeelemaal niks

1 like

Op de basisschool zei mijn juf een keer dat ze nooit de film Titanic zal kijken omdat ze weet hoe het afloopt.

And it pisses me off to this day.

7 likes

Ja echt bizar hahah. En dan woonde ik nog in een regio in Zweden waar ze best een “Deens” dialect hebben. De eerste keer dat ik in Stockholm was voelde ik me ineens een native speaker hahaha

edit: vergeet ook nooit meer een onderzoek waar m’n Zweedse taaldocent over vertelde dat Deense 4-jarigen langzamer zijn in taalverwerving (woordenschat specifiek) dan hun Zweedse leeftijdsgenoten, omdat hun ouders worden ook gewoon raar uitspreken?! Kan me de details niet precies herinneren en volgens mij was het op een leeftijd van 6 allemaal gelijk weer, maar hoe is je taal zo???

2 likes

Ik ben soms zo moe dat ik moet huilen en dat soms is tegenwoordig best regelmatig.

4 likes

Grrr ik krijg m’n armbandjes met zo’n kleine sluiting nooit zelfstandig om. Dus nu wil ik m’n sierraden dragen maar het lukt niet :face_holding_back_tears:

Ik heb wel eens zo’n filmpje gezien dat iemand een schuifspeldje door de sluiting deed zodat je het makkelijker kan vasthouden en met de andere hand dichtmaken maar heb het nooit zelf geprobeerd haha dus weet niet of het werkt

3 likes

Dat ik de hele tijd “bon gepakt” in mn hoofd heb :angry:

8 likes

Thanks

7 likes

Mij was verteld dat het een verhaal was met een goed einde “waarin niemand dood ging!” Zodat ik het minder eng zou vinden. Was toen vrij jong

Alleen mindfuck toen Jack echt niet meer naar boven of terug kwam. Echt traumatisch en ik maar in die bioscoop stoel tot op het eind stoer zeggen: “hij blijft leven hoor, ze hebben hem gevonden, wacht maar”

3 likes

Dit doe ik ook altijd, werkt heel erg goed! @Xiomara

2 likes

Ik was laatst bij de juwelier en er zijn dus helpertjes die je daarvoor kunt kopen (zag er raar uit dus ik doe mijne gewoon nooit af)

3 likes

@Sneakerse Thanks voor de tip, zie dit nog niet voor me maar ga ff zoeken!

@mikselke ja laatst 1x mee geslapen en de volgende ochtend wassie stuk :woozy_face:

1 like

De vrouw die ons helpt met poetsen zegt ons net af omdat ze teveel mensen heeft aangenomen :rage::rage::rage::rage::rage::rage:

Ben zo boos en geĂŻrriteerd. Echt vreselijk dit. Geen zin/tijd om het zelf te gaan doen allemaal. Nu denk ik dat dit karma is omdat ik heb zitten zeuren dat het ongemakkelijk is.

Ik neem het allemaal terug

10 likes

Mensen die le of la voor een woord zetten. La
Paay of le baby/boyfriend/hond. Dat deed ik in 2007 op mijn Hyves pagina.

16 likes

@Xiomara elastiekje om je pols doen en de kant met het ringetje onder het elastiekje vastklemmen, dan kun je met je vrije hand het slotje openhouden en het ringetje daarin doen. Wel opletten dat je het slotje ook onder het elastiekje doorhaalt anders zit het elastiekje ‘in’ je armband. Hoop dat ik het zo duidelijk uitleg haha

6 likes

Ik moet echt nog zoveel literatuur lezen en colleges terugkijken, maar ik krijg het gewoon niet gedaan? Gevolg is dan weer stress → hoofdpijn en moe. Oh waarom kan ik niet gewoon normaal en productief werken

2 likes

Echt irritant dat je zonder die mondkapjes weer telkens moet checken of je niks tussen je tanden hebt zitten.

8 likes

Studenten die de kantjes eraf lopen en dan flut inleveren. Mijn tijd is kostbaar, kan niet zo zijn dat je dacht dat dit voldoende zou zijn en nu moet ik er nog serieus op reageren ook.

12 likes