Waar erger je je aan? #12

O ja, dit doet me denken aan mijn eigen ergernis.

Tijdens het voorstukje van HLF8 kondigt Johnny de Mol altijd de muziekgast aan en vervolgens ‘danst’ 'ie altijd op precíes dezelfde manier tot de camera weg is. Ik kan daar echt niet meer naar kijken, vind het zo ergerlijk. Er ontstaat een soort misplaatste zelfingenomenheid op zijn gezicht als hij dat doet, ugh.

4 likes

Dat het twee dagen zonnig is en dan meteen mensen weer van die stomme kutgrapjes gaan maken zoals “nou dan je weer even bijkleuren, dat kun jij wel gebruiken!!”. Hou gewoon je bek Jeroen. Zo niet origineel ook want elk jaar weer hetzelfde :rage::face_with_symbols_over_mouth:

13 likes

Websites waar ik niet in een klik kan filteren op kleding in mijn maat en dus per kledingstuk moet gaan kijken of ze zo aardig zijn geweest om het ook in een grotere maat te produceren.

Oh en nog erger: dat een bepaalde broek dan wel mijn maat heeft, maar ik maar uit 1 van de 7 wassingen mag kiezen omdat in anders toch even 10cm van mijn heup moet zagen.

9 likes

Mijn fiets had wat problemen sinds deze week, maar ik kon hem vanwege werk pas vandaag naar de fietsenmaker brengen. Ik dacht als ik direct als hij open is mijn fiets heen breng dan heb ik de meeste kans dat ik hem ook weer snel kan ophalen, want eigenlijk heb ik m vandaag nodig. Blijkt dat de fietsenmaker het mega druk heeft en het de vraag is of mijn fiets vandaag nog gemaakt kan worden :dizzy_face: zo kut. Hij staat er nu wel maar ik hoop stiekem dat ze me alsnog gaan bellen vanmiddag dat hij toch gemaakt is.

1 like

Ik had mijn schoen gelijmd, maar nu is die weer los. Ging los bij de laatste meters van mijn pauze wandeling.
Straks nog 1 poging doen tot lijmen en anders gaan ze weg.

Hij kan zelf alvast een afspraak maken voor zijn eigen huidkanker behandeling over 20 jaar…
Echt dat idee van bruin worden moeten we vanaf, het is gewoon huidschade. Je huidskleur is prima. En anders lekker selftan…

6 likes

Oh ja zie alweer op tegen de zomer met altijd dat ongevraagde commentaar over dat ik zo wit ben. Goh meen je niet Ans dat weet ik zelf ook wel. Echt irritant. En van de zon wordt ik niet bruin en zelfbruinen niet altijd zin in haha laat me gewoon met rust.

3 likes

Sowieso snap ik niets van die obsessie van intellectueel Nederland met antieke talen :woman_shrugging:t3: Beetje tof doen met vakken die voor het gros van de mensen onnodig zijn

17 likes

Ik heb zo een afsluitende borrel van een trainingstraject en normaal stuurt degene die het organiseert nog een mail in de week zelf. Dat heeft ze nu niet gedaan en ik ben zo bang dat ik daar straks als enige ben? Het is helemaal niet echt ergens op gebaseerd maar nouja de laatste keer was de opkomst ook al laag dus ik heb er echt weinig vertrouwen in.

3 likes

Ik heb ook niks met het exclusieve en elitaire karakter van klassieke talen, maar het zijn behoorlijk nuttige vakken voor allerlei taal- en cognitieve vaardigheden. Net zoals logica en wiskunde bijvoorbeeld. Daarom wordt het op sommige scholen ook op de havo gegeven.

6 likes

Sowieso dat bepalen voor een ander. Ik krijg het ook zo vaak te horen, ik moet in de zon of naar de zonnebank. Maar ik wil dat helemaal niet! Ook wil ik geen zelfbruiner gebruiken. Ik vind mezelf prima zoals ik ben, maar blijkbaar hebben andere mensen een probleem met mijn witte huid.

5 likes

Klinkt juist alsof diegene sarcastisch is hahaha

2 likes

Ik hoor het bijna dagelijks. :smiling_face_with_tear:

“Heb je de hele zomer binnen gezeten ofzo?”
“Haha jij kan wel wat zonnestralen gebruiken”
“Misschien kun je eens onder de zonnebank gaan”
“Gaat het wel goed met je, je ziet er niet zo gezond uit”

4 likes

Ja
Nee
Ik heb geen zin in huidkanker of een leren banken look
Alsof jij zo lekker uit ziet

5 likes

Je bouwt inderdaad alleen schade op. Ik volg een aantal huidtherapeuten op instagram en zij leggen het altijd helder uit, bijv. huidtherapeut.jolein zegt: “Bruin worden is een reactie van je huid op zonlicht. Een reactie op UV straling wat het DNA van je stamcellen beschadigd.”
Het is NIET gezond! hopelijk gaan mensen dat nu langzaam inzien.
Ook de Nederlandse Vereniging van Dermatologie en Venereologie (NVDV) heeft een nieuw actieplan gepresenteerd waarin vol wordt ingezet op preventie tegen de zon. Je insmeren/ beschermende kleding en hoofddeksels dragen.
Alleen is onze maatschappij nog geconditioneerd met bruin = gezond.

6 likes

De NVDV willen bijvoorbeeld ook meer dermatologen gaan opleiden want het aantal huidkanker gevallen stijgt heel erg dus er is ook meer werk.

2 likes

Ik luister een podcast waar die man zijn mede presentator steeds ‘Maatje’ noemt ipv Maartje. Zo irritant

Ik heb echt heel enthousiast boodschappen gedaan en dan moet ik dat nu helemaal gaan inruimen :pleading_face:

8 likes

Temperaturen van 20 graden en geen mondkapjes meer. De tijd van het jaar dat je mensen weer begint te ruiken in het ov. Ik heb het niet gemist :-1:t4:

23 likes

Niet dat ik je niet geloof, maar ik vraag me af waar die stijging dan vandaan komt. Want je zou zeggen dat mensen zich hier de laatste jaren bewuster van zijn geworden, en dus voorzichtiger zijn toch? En mensen zijn volgens mij ook niet meer buiten gaan werken. Vertelde ze waar die stijging vandaan kwam?

2 likes