AHAHAHAHAH
jaaaaa stond dit niet op twitter uiteen geschreven? Ik ga even zoeken.
Gevonden:
Altijd altijd opnieuw: wachten tot de sale, dan is de sale er en dan zoveel keuzestress door het aanbod dat ik niets koop.
Dus ik interrail kaartje kopen met het idee dat ik best nog wel nachttreinen voor over 2 maanden kon reserveren, nou dat kan dus blijkbaar niet want die specifieke treinen zijn al zoân beetje vol
Mensen zoals mijn buurvrouw die altijd op speaker bellen. Je gesprekken zijn niet zo interessant dat iedereen ze ook hoeft te horen, dankje
Dit deel van het verhaal deed me ergens aan denken
En iedereen klapte
Dat is ook mijn ervaring. Ik vind het ook juist âwhite supremacyâ-achtig overkomen. Zo van, wij bepalen wel even voor jullie wat de correcte term is om jullie te benoemen.
Aan de ratten in mân murenđŠ. Ik heb echt het idee dat ze door die muur heen gaan vreten, ga weg.
Ik had het al warm van het avondeten en heb zojuist nog even gauw het dekbed verwisseld naar het nieuwe bamboe zomerdekbed, maar nu lig ik in bed (ga nog even slapen voor een nachtdienst aan) en nu heb ik het alsnog superwarm door het gestuntel om hem in de hoes te krijgen. Merk op het moment dus geen verschil haha.
Teringlijster van kabouter Wesley
Ja kut vogels. Met hun patserige gezang waar niemand op zit te wachten om 05:00 in de ochtend
Wij hebben van die ganzen die een geluid produceren alsof ze ons keihard aan het uitlachen zijn. Houd je bek Guus.
Ja die hebben niks uit te lachen met hun gekke voeten
ik heb vandaag een handgeschreven brief op de post gedaan naar een huisjesmelker van 80+ met de vraag of ik een huis van hem mag huren voor 2x zoveel geld als het waard is
jeej amsterdam
Ik had begin deze week met mân zus ergens vanmiddag afgesproken om op het terras speciaalbier te drinken en daarna hadden we een speakeasy bar gereserveerd voor cocktails. Nou loop ik daarheen, komt ze opeens toch met mijn nichtje aanzetten vanmiddag, of we toch naar een of ander kindvriendelijk restaurant kunnen want blabla uitleg waarom en kon ff niet anders. Helemaal prima want mân nichtje is verder heel lief maar laat dit even weten zodra je het zelf weet?? En dat was gisteravond al blijkbaar. Nu moest ik lastminute helemaal schakelen en zaten we ineens in een overbelicht hol met enorme speelhoek en allemaal ruziemakende koters
Ik laat mân pakketjes altijd op kantoor bezorgen. Nu had ik iets bij h&m besyeld en die werken nu ineens met Budbee en dat is alleen avond bezorging. En dan is er dus niemand en ik kan het adres niet wijzigen
Nu kan ik nieuwe data kiezen en alles is davonds uuugh
Weet jij toevallig welke term non-binaire Latijns-Amerikaanse mensen zelf graag gebruiken?
Je kan het ook later ergens laten afleveren met lockers. Soms in een winkel.
Meestal gewoon latino, want dat is zowel mannelijk als de âneutrale termâ eg een groep is doorgaans âlatinosâ ook als de groep vrouwen bevat. Als je het niet weet gebruik je meestal ook de -o uitgang.
Maar het âprobleemâ met latinx is dat het in het Spaans lastig uitspreken is en buiten het Engelse internet/spaantaligen in Engelse omgeving zoals Mexicanen of PR in de usa het niet erg bekend is, dus als je ergens in een Spaanstalig land random âÂĄhola latinx!â zegt denken veel mensen wss wtf hoe noem je me. Zeker ook omdat mensen het uitspreken als Latin-eks/ex dus de x op zân Engels uitspreken en daarbij een uiteinde gebruiken dat niet in de Spaanse taal bestaat. Op zân Spaans zou je eigenlijk dan latin-equis (de Spaanse x) moeten zeggen, niet dat dat veel beter is.
Ik vroeg me dit ooit ook af dus heb er een beetje naar gezocht toen en omdat je in het Spaans wel een paar neurale woorden hebt (presidente of cantante bijvoorbeeld waarbij je door het voorzetsel la/el hoort welk gender het betreft), die eindigen op -e, heb je wel mensen die latine zeggen Ipv latino/latina maar geloof dat ook dat heel erg fringe is buiten het internet. Maar taal evolved (haha wat lelijk dit), dus misschien is dat later wel anders. Maargoed dat is tenminste beter uitspreekbaar en gebaseerd op iets dat daadwerkelijk in de Spaanse taal bestaat, dus dan zou je voor âiedereenâ bv âtodesâ zeggen Ipv todos/todas.
Maar ik zou het eigenlijk gewoon vragen aan de persoon in kwestie waarmee je dan praat, denk dat er irl ook niet heel vaak een situatie is waarbij je tegen iemand moet zeggen âhey, jij latinx/latine/Latino/Latinaâ lol, en anders zegt die persoon het vast zelf wel.