Nee was compleet nieuwe informatie voor me…
Tuurlijk wist ik dat al, maar zoals @Tokyo al zegt, het is fijn om dat af en toe bevestigd te hebben of je nog eens extra te realiseren.
Nee was compleet nieuwe informatie voor me…
Tuurlijk wist ik dat al, maar zoals @Tokyo al zegt, het is fijn om dat af en toe bevestigd te hebben of je nog eens extra te realiseren.
Wanneer je thuis komt van je vakantie en je vriend een paar Jimmy choo’s voor je heeft gekocht voor jullie geregistreerd partnerschap.
Fotooo van de inhoud
Eigen foto’s maken in nu lastig omdat het donker is, maar het zijn deze sneakers. Hij had ook allemaal YouTube filmpjes gekeken en met de verkoopster gepraat om de echte te herkennen.
Wij zijn tot de conclusie gekomen dat we beiden nog nooit zo lang (zo) verliefd zijn geweest
Vandaag draagt hij een outfit volledig door mezelf gekozen en hij kreeg complimenten van iedereen. Dit is wat er gebeurt als je gewoon draagt wat ik wil.
Een paar jaar geleden was ik er echt van overtuigd dat nooit iemand mij zou willen. Nu ben ik verloofd in een periode waar het (weer) heel zwart is in mijn hoofd waardoor ik echt niet altijd (lees vaak) even leuk ben. En zelfs nu wil hij dus dolgraag met mij trouwen. Had dit echt nooit kunnen bedenken een aantal jaar geleden
Als ik die berichten in het leed dat een relatie heet topic over het huishouden lees mag ik me heel gelukkig prijzen met mijn vriend. Hij doet meer in huis dan ik, zonder dat we het daar ooit over hebben gehad. Echt heerlijk om thuis te komen van kantoor in een gestofzuigd huis met schone keuken
Haha, ik lees soms dat topic en dan denk ik ‘oh shit dit had mijn partner over mij kunnen schrijven’.
Nav de discussie van het leed van een relatie. Mijn man deed meer schoonmaken dan ik maar overall huishouden wel 50-50 verdeeld (schoonmaken van keuken/badkamer/stofzuigen/woonkamer is slechts deel). Maar ik had vrijdag dan mijn parttime dag met ons kind en dan zaterdag ochtend tot aan dutje ook, want hij maakte schoon. Ik zat er alleen vrijdag einde dag vaak wel echt doorheen qua geduld. Hard werken om haar te entertainen en dan zaterdag weer. Dus na zoveelste keer klagen hebben we het omgedraaid. Ik doe zaterdag zijn schoonmaak klussen (lekker even muziek aan en verstand op 0) en hij op pad met onze dochter. Uiteraard alles gewisseld dus hij neemt de andere weekend/huishoud taken die ik deed dan op zich, zoals voorraden (spullen, verzorging, doekjes, luiers etc), katten grote verzorging, bedden verschonen en 8 wassen draaien + opruimen. Paar weken verder en ben echt blij dat ik heb gezegd dat het teveel was en hij okay was het om te draaien want heel eerlijk, ik maak niet zo goed schoon als hem… Maar hij vind dat okay omdat het beter voor mijn mentale gezondheid is
Wij hebben nav die discussie hier ook een goed gesprek gehad om te bespreken hoe we dat straks gaan doen in onze nieuwe situatie waarin ik minder ga werken.
Ik ga 3 dagen werken na m’n herstel (krijg een ingreep rond november en ga dan vanaf januari weer reïntegreren in m’n werk) ipv 4 dagen, omdat we merken dat we heel veel waarde hechten aan onze 3 daagse gezamenlijke weekenden. We zouden allebei 4 dagen werken, dochter 3 dagen naar de opvang zodat we beiden 1 dag met haar zouden hebben, maar dan hebben we niet meer tegelijk 3 dagen weekend en dat vinden we jammer. Dus gaan kijken hoe we het dan willen oplossen en financieel hebben we zat ruimte dat ik nog een dag minder ga werken. Hij zou ook een dag minder kunnen werken maar hij verdient een stuk meer dan ik dus dan zouden we niet meer zo hard kunnen sparen/beleggen als we nu doen. Dus nieuwe afspraken houden o.a. in dat we de financiën zo verdelen dat we beiden evenveel kunnen sparen, de extra dag vrij is voor mij met m’n dochter en op die dag zorg ik dat ik haar huishouden ook gedaan heb (= haar kamer schoonmaken, haar bedje verschonen, haar was draaien) en de rest van het huishouden houden we lekker zoals het was (hij doet ongeveer 60%, ik 40, werkt het beste voor ons want idgaf en hij wel).
Ben blij dat we het even goed op een rijtje hebben gezet allemaal en hij zelf bleef benadrukken dat ie wel wil dat ik me nog steeds financieel ook goed voel.
Ik heb (alweer haha, het is een trend) een dag waarop alles misloopt, en mijn vriend zou eigenlijk vanavond voor eten zorgen. Nu is er iets tussengekomen waardoor hij vanavond pas laat thuis is, en er is niets meer van eten in huis. Stuurt hij net een link door met de track and trace van een bestelling sushi voor mij, “hopelijk maakt dit je dag toch een beetje beter”. Zo lief
Superlief
Mijn man ook. Uit zichzelf. Ik moet ‘m soms zelfs een beetje afremmen. Ook heel gelukkig mee inderdaad!
Ik was een rondje gaan hardlopen en had 2 broodjes in de oven gedaan zodat die zouden aflopen tegen de tijd dat ik terug kwam. Meestal maak ik ook de lunchsalade voor erbij, maar toen ik terugkwam had hij de salade al gemaakt (groenten gesneden, eitje gekookt, etc…) en dat was echt fijn thuiskomen zodat ik dat niet meer moest doen
Zo gezellig als ik een dutje gaat doen en hij komt er bij liggen.
Datenights organiseren. Thuis of op restaurant, allebei een leuke outfit aan. Eens een weekendje weg in een onbekende stad.
Misschien uitgebreid koken maar dan met een thema? Dus Spanje als thema en dan Sangria maken en tapas enzo. Of Italiaans, Grieks etc. Dan hoef je niet elke keer uit eten maar wel net weer even iets anders.
Dit is echt mijn relatie droom voor m’n volgende relatie trouwens. Is een eis dat ie dit leuk vindt.
Ja je moet niet altijd op restaurant . Wij plannen een datum in en dan kan dat even goed thuis zijn, lekker koken, lekkere fles wijn erbij en dan een film kijken.
Ik heb dit een keer eerder gelezen hier op het forum, en dan ook muziek uit dat land of een film opzetten die zich daar afspeelt. Vond ik een super leuk idee!