Ja idd, op sommige momenten is het bijna amateuristisch
Ik erger me aan mezelf en geneuzel met afspraken. Een maand geleden doorgegeven dat ik weekend x kan, nadat daarom gevraagd werd. Hoor er niks meer van, helemaal niet meer aan gedacht, en nu dus voor beide dagen iets anders gepland. Bedacht ik me een paar dagen geleden dus kut, nu heb ik misschien een dubbele afspraak gemaakt. Aan de ene kant denk ik als je niks laat weten, ik ga niet een maand lang een heel weekend vrijhouden. Aan de andere kant was/is diegene op vakantie en snap ik goed dat je dit dan ook ff loslaat. Maar nu moet ik dus ws andere afspraken afzeggen (kunnen niet verzet worden want volle agenda’s) en dat vind ik stom. Plus ik vind het idioot van mezelf dat ik zo vaak en lang kan piekeren over een situatie als deze.
NOS 8 uur journaal spreekt tenminste van een “knetterend conflict”, haha
Precies mijn moeder. Ze klikt ergens op en dan meteen “JA EN WAT MOET IK NU DAN DOEN?? MOET IK HIEROP KLIKKEN??!”. Mam…doe nou eens rustig en LEES gewoon eerst eens even wat er staat, dat moet ik toch ook?
Ah dacht dat het wellicht te maken had met dat het griepvirus misschien ieder jaar net iets later piekt, waardoor de vaccinaties ook steeds iets later gezet worden oid. Ook omdat het (vrijwel) nooit eerder lijkt te zijn (maar kan per praktijk dan wellicht ook nog verschillen). Dacht ook aan zoiets omdat ik zou denken dat zo’n planning/levering ieder jaar terug komt, ofwel dat is goed afgestemd vooraf. Maar niet dus? Of heeft het ook niks te maken met planning/logistiek maar bijvoorbeeld dat het vaccin pas laat juist afgesteld is oid?
Ik zie geregeld vacatures voor vrijwilligers om ouderen te helpen leren omgaan met tablets en telefoons etc. En daar zitten echt heel basic vaardigheden bij.
Je moet in juni ofzo je bestelling doen en dan moet je dus net als voor concertkaartjes om 0.00u ‘s nachts een website zitten refreshen, want hoe eerder je er doorheen bent, des te meer keuze in leverdata en die lopen dus van bijvoorbeeld 10 oktober tot 25 november ofzo. Echt een kutsysteem dus.
Dat ik uiteindelijk ben gezwicht voor een insta advertentie van my muesli…
Oh echt joh, jeetje wat een ellende. Je zou denken dat er na al die jaren een beter systeem voor is.
En het allerkutste: je moet dus min of meer voorspellen hoeveel spuiten je nodig hebt. Te weinig is kut, want zeikende patiënten (nabestelling is altijd mogelijk, maar duurt dan weer twee weken ofzo); maar te veel betekent dat je een boete moet betalen!!! Je mag 5% te veel bestellen ofzo, dat is super weinig.
Ik dacht dat t over Dennis Bergkamp ging😂 dacht al, wat moet hij hier mee??
Whahhaha ja precies dit Of ik heb hier op geklikt EN NU? Waar heb je op geklikt? Ja weet ik niet. Ja dan weet ik het ook niet he
En die schatting is lijkt me vooral lastig omdat je niet weet hoeveel mensen van degenen die een uitnodigingsbrief gehad hebben komen opdagen? Want het aantal an sich dat ervoor in aanmerking komt kunnen jullie wel via jullie eigen systemen berekenen lijkt me. En krijgt iedereen van dat aantal ook daadwerkelijk ieder jaar een uitnodiging? Ook als ze bijv nooit komen (hier moet je de uitnodiging voorafgaand aan de vaccinatie ook inleveren, dus ze houden lijkt me bij wie er niet komen? Of is het alleen om het aantal/percentage vd opdagers mee vast te stellen).
Precies, we weten hoeveel mensen we uitnodigen (we zijn verplicht weigeraars elk jaar weer uit te nodigen), maar je weet nooit wat de opkomst is. Iedereen die werkelijk de spuit krijgt moet ook geregistreerd worden.
Ik heb net een half uur met mijn moeder aan de telefoon gehangen voor tech support en ik voel je pijn! Ik had een keurige instructie gemaakt met screenshots maar het liep al mis bij stap 1 omdat ze niet wist wat de Windows-knop was Sowieso gaat ze dan ook haar scherm laten zien via FaceTime maar dan mikt ze steeds verkeerd, wiebelt ze met haar telefoon enz. Janken.
Het journaal van 7 uur was ook weer tenenkrommend. Op het moment dat de weervrouw wat vertelde was de gewone presentatrice in beeld + ging t geluid van de weervrouw uit. En zodra de precentatrice (ben haar naam ff vergeten) na de intro weer in beeld was stond er “Robbie” in beeld maar ik weet heeeel zeker dat zij niet Robbie is
Misschien moet ik 't maar bij 't NOS journaal houden
Ik ben vanochtend op de automatische piloot een uur te vroeg opgestaan, terwijl ik dat uurtje langer slapen juist heel goed had kunnen gebruiken. Kwam er ook pas achter toen ik m’n koffie al op had. Echt jammer dit.
Ja of heel het journaal skippen, doet een mens ook goed.
Ik haat het dat we niet gewoon 1 vervoersbedrijf hebben waar je 1 abbo voor kan nemen. Nu moet je voor de tram, trein en bus een aparte nemen waardoor het alsnog duur is