Waar erger je je aan? #15

Dat gehaat op partime altijd, niet okee. Ik moet me ook zo vaak verdedigen dat ik parttime werk en hoe vaak ik wel niet hoor dat ik vast wel full time zou werken als ik niet zou studeren. Nee, ook dan zou ik 32 uur werken, word ik namelijk een leuker mens van en dat vind ik belangrijker dan 5 dagen werken en dan ongelukkig zijn.

Ik ben zelfs van mening dat het goed zou zijn voor sommige mensen als parttime gaan werken, zodat ze een betere balans hebben, maar dat mag je eigenlijk niet zeggen, want dan heb je geen goede mentaliteit.

16 likes

Misschien zou Japke ook minder zuur zijn als ze een dag in de week voor zichzelf zou hebben :joy:

35 likes

Hahaha dat denk ik wel ja

3 likes

De teeering ik wilde het niet lezen omdat ik geen zin had om me op te winden maar ik heb het toch gelezen en nu zit ik me op te winden. Wat de hellll is er met haar gebeurd man wat een ongelooflijk teringstuk is dit, dus dít is wat haar ambitieuze fulltime carrière oplevert nou poe poe wat een topprestatie!!!

Tip voor iedereen die hier invloed op heeft (werkgevers en overheid looking at you): Joe als we de samenleving nou gewoon háálbaarder maken op alle fronten en ons niet druk maken of iemand nou 31,35 of 36,89 uur of 43,045 uur per week werkt en hoe ambitieloos dat wel of niet is, maar ervoor zorgen dat… je een normaal leven kan leiden? Allemaal?

Edit:
Trouwens extra woedend :mad: op het seksisme in dit stuk wat. de. FUCK.

18 likes

Omg wat een tenenkrommend stuk. Krijg de indruk dat ze een soort van stoere en hippe, “baanbrekende” mening wil hebben en dat lekker vlot en hip wil opschrijven🙄. En dan blijkbaar niet doorheeft dat haar mening gebaseerd is op vooroordelen, sexisme, mensen wegzetten en veroordelen op keuzes waar zij volgens mij geen zak mee te maken heeft (en daar geen last van heeft, buiten het feit dat Japke al 3 maanden vantevoren afspraken wil plannen met mensen die vrij zijn/weekend hebben).

Eigenlijk laat het stuk van Japke precies zien waar we nog aan moeten werken als het gaat om de kijk op werk in onze maatschappij.

5 likes

Net tijdens de lunch vraagt een collega aan mij “wat hadden ze voor soep?” Dus ik antwoord aspergesoep en Marokkaanse paprikasoep. Zegt de andere collega “zwarte piet mag niet maar Marokkaanse soep mag wel?” Dus ik zeg “huh, dat is toch niet te vergelijken met zwarte piet, wat is er negatief aan het woord Marokkaan?” Zij zo “ja van een beetje meer/minder” (ze doelt vast op die uitspraak van Wilders) waarop ik zei “maar Je hebt toch ook een Griekse salade of een Italiaanse? Daar is toch ook niks mis mee?” En toen zei ze niks. Wat een gek.

27 likes

Aan een vriend van me die werkelijk alles als een zwaar leven bestempeld. ‘Maar’ 1 week meivakantie hebben, daar erg aan toe zijn maar dan gaan we naar Rome en daar kom je dan ook weer moe van terug… Oh my fucking god, ik weet echt even niet hoe hier sympthatiek op te reageren. Voorheen kon ik nog beetje levelen met em, maar de laatste tijd zijn we echt uit elkaar aan het groeien ofzo?

5 likes

Ineens blij dat ik zoveel thuiswerk. Nauwelijks last van kut collega’s

5 likes

sorry maar waarom denkt iemand dat het een goed idee is om als japke-d. door het leven te gaan

17 likes

Hahaha wat een bizarre keus idd, dacht dat iedereen hier haar gewoon zo noemde maar ze heet echt zo?!

3 likes

Mijn collega’s dwepen met die vrouw en geven graag die boekjes - hihaho - bij iemands afscheid.

Japke en Rosanne schrijven de laatste maanden echt alleen maar poep

Edit; ben echt zo blij dat niemand bij ons het werk zo bloedserieus neemt.

4 likes

rosanne is mn BEC

7 likes

Ik vind haar soms wel grappig, dacht ook eerst dat ze het ironisch/ semi-grappig bedoelde maar toen las ik verder en zat ik echt zo :face_with_spiral_eyes: :exploding_head:. Hoezo schrijf je dit???

1 like

Dat je in het ov niet contant kan betalen. Al zo vaak gezien dat mensen alleen maar contant geld hebben en niet kunnen pinnen. Waardeloos, moet je maar net iemand hebben die ff voor je wil pinnen anders sta je daar met je goeie gedrag.

2 likes

Wow oke Sandra Schimmelpennink

61 likes

Hahahaha ik ga stuk

2 likes

ff sidenote maar vond dit grappig

ik ben al een maand in een land dat veel vlees/vis eet en iedereen die erachter kwam dat ik vegetarisch was ging me het vuur aan de schenen leggen

behalve een professionele visser/jager die zei “ach, prima, iedereen moet eten wat diegene wil” hahaha, was echt een opluchting omdat ik juist bij hem had verwacht er bijzonder moeilijk over te gaan doen

11 likes

Ik moet meubels enzo opmeten, en ik heb daar zo’n 5 meter lint geval voor. Zo’n een wat je vast kunt klikken. Dat ding is echt doodeng en schiet elke keer razendsnel terug tegen mn al blauwe nagel (door iets anders). Ik dacht, ik ga mezelf ook opmeten, 1e keer kwam er 1.58. Uit. Wtf dat kan nooit en kan ik niet uitstaan dus ik nog een keer, in je 1tje is het nogal lastig dus ik rekte dat ding denk ik teveel uit want ineens was ik 1.66, wat ook niet klopt. Ik haat dit hele ding. Ik ga een nieuwe kopen die niet zo creepy snel terugschiet.

2 likes

Zit er geen knopje op waarmee je hem kan vergrendelen? Dan heb je invloed op hoe en wanneer je hem terug laat schieten

1 like