Ben weer eens door mijn enkel gegaan. En het doet pijn en mijn enkel klopt ook. Pff. Heb hier zo geen zin in.
Aan dat alles en iedereen plots eiwitverrijkt is/eet.
Aan een vriendin die een afspraak met mij en een andere vriendin afzegt vanwege een te volle agenda. Dat gebeurt wel vaker en stoort mij, omdat ze er zelf wél aanstoot aan neemt als ik een afspraak drie weken van tevoren afzeg.
Mijn andere ergernis ziet op mijzelf, want ze is snel gepikeerd en ik heb daardoor nu geen zin om er een punt van te maken, hoewel dat wel beter is om meteen te doen.
Wat je zegt, ben je zelf:
Doperwten zijn een fantastische bron van eiwitten; 6,5 gram eiwitten per 100 gram . Lekker in een frisse salade of in deze verse doperwt en koriander soep. Ook kikkererwten staan bovenaan in het powerlijstje; met 7,5 gram per portie zijn het echte eiwitbommetjes.
Overigens verder eens met je ergernis
6.5 g eiwit per 100 gram is… niet echt veel? hahaha
Haha nee, dan moet je echt een kuub erwten eten
Dat ik best wat doe aan zware sporten zoals paardrijden maar 1 minuutje planken lukt mij gewoon niet net zoals hardlopen.
Dat de nep Maltesers van de Albert Heijn in de verste verte niet lijken op echte…
Die zak gaat wel nog steeds leeg
Aan twee dingen.
- Ik heb koude voeten en lig in bed.
- Er zit een haaltje aan mijn teennagel en nu moet ik uit bed om het af te knippen/vijlen terwijl ik wil slapen.
Die obsessie van oudere vrouwen met gewicht. Ik hoop echt dat we dat dat niet overnemen als we dezelfde leeftijd hebben.
We hadden het over dat ik een bekende zag lopen en ik zei: misschien liep ze van het station naar huis. Zegt m’n moeder: misschien was ze een stuk aan het wandelen om aan haar figuur te werken?
Heb ook van die collegas die wat ouder zijn en constant het over gewicht hebben en afslanken. Merk echt dat het een generatie ding ook is
‘Ohh heb je geen smaak meer met corona? Zo goed voor de lijn!’
‘Nah klein stukje taart nu, eet ik gewoon minder tijdens het avondeten’
Echt jezus, fuck dat
Nou dit inderdaad. Mijn schoonmoeder had laatst ook weer eentje voor de boeken. Onlangs hebben partner en ik een dysmatuur kindje gekregen en ze is dus kleiner.
Mijn schoonmoeder: Ja ik snap niet waarom ze zo klein is, want jullie zijn allebei best fors?
Joooo bedankt hè en lekker relevant ook.
Ik zat laatst ook helemaal met mijn oren te klapperen van verbazing.
Een vrouw over iemand die net de chemotherapie had afgerond: nou, ze zag er wel goed uit! Mooi slank geworden ook! wtf is er mis met die generatie. Echt gehersenspoeld ofzo.
Mijn oma van 85 is ook al zo lang ik me kan heugen aan het lijnen. Ze wilt rond 1200 cal eten maar savonds gaat toch de koektrommel open haha.
Mijn schoonmoeder zei ook laatst toen ze een bekende tegenkwam " ben je nou zo aangekomen of ben je zwanger ? " En dan nog verbaasd dat het niet in goede aarde viel. Nou nou mag toch wel zeggen wat ik denk !!!
Nou was die vrouw ook zwanger maar toch zoiets zeg je gewoon nooit.
Zonde om je druk te maken over je gewicht en in je oudere jaren er nog zo mee bezig te zijn.
Zo ergens tussen hun 50e en 60e levensjaar besluiten de meeste vrouwen geen fucks meer te geven en zeggen ze alles wat in ze opkomt. Is me al vaker opgevallen.
Ik was dit niet gewend, ja van vriendinnen toen we 20 waren (beinvloed door magazines en onze moeders), maar ik werk nu met een team samen en die meiden hebben ze het zo vaak over diëten/geen carbs/dunner worden etc. En die zijn dan rond de 30😱 Ik snap het echt niet, want ik vind het niet van deze tijd. Maar misschien bevind ik me meer in een love yourself omgeving ofzo. Maar dat gezeur over figuur, zo zeros! Ik ben ook niet altijd tevreden over mijn figuur hoor, maar ik vind het nogal wat om daar tegen collegas openlijk over te klagen of het zoveel over te hebben met ze. Wat je aandacht geeft, groeit.
Ohhhh ja al mijn collega’s ook inderdaad. En dan gaan ze ook nog allemaal aan de maaltijdshakes om af te vallen in plaats van op een gezonde manier.