Waar erger je je aan? #15

Waarom denkt men dat het een goed idee is om de temperatuur in de trein 22 graden te laten zijn, terwijl het buiten 8 graden was. (Vanochtend). Zit je daar hutjemutje met je warme jas.

4 likes

ik ben volledig uit m’n universitetsaccount gelocked en heb m’n mail nodig om in contact te komen met de mensen die ik vandaag/deze week zou spreken en interviewen :melting_face: :melting_face: :melting_face: ik haat verplichte multifactor authenticatie

2 likes

Er zijn weinig dingen die ik vervelender vind dan in de wachtkamer van de huisarts zitten.

Er zit een man zo ontzettend goor zijn neus op te halen, het is bloedheet, alles loopt uit.

6 likes

Hahaha dit klinkt alsof door de warmte alles zijn lijf uit loopt :sweat_smile:
Maar herkenbaar. Ik word altijd zo mega zenuwachtig ook dan! Hoop dat je afspraak goed gegaan is

2 likes

Korte rokken die niet standaard met korte broek gemaakt worden. Het leven zou zoveel makkelijker zijn als alles gewoon een skort was.

14 likes

Vandaag alleen maar gezond eten gekocht en nu op de bank heb ik daar natuurlijk spijt van :cry:

8 likes

Ik benijd je gezonde eten.

Zit als een ontploft diertje op de bank. Bitterkoekjes zijn lekker, maar waarom heb ik in hemelsnaam vanmiddag een half pak leeggegeten?:persevere:

4 likes

Een boomer collega die gewoon bij elke opmerking in de categorie “ niks mag ook meer” gewoon echt NIET luistert of gewoon niet WIL luisteren naar argumenten.

Vandaag over zwemmen met dolfijnen. “ Hoezo kan dat niet meer?” Voor gehandicapte kinderen werkt dat heel goed. “ “Die dolfijnen vinden dat zelf ook leuk”. “ We moeten bedreigde diersoorten toch ook op deze manier instant houden ( dit ging dan over orca’s).
Dus ik vraag: “ wat is dan de natuurlijke vijand van de orca? “ oh weet ik niet?!?!”

• deze even weggehaald want inderdaad kwetsend om te herhalen-

Over minder vlees: “ dat hebben mensen gewoon nódig”.

Over wolven: “ die beesten dienen toch ook nergens voor”

• deze ook-

Echt mijn werkplezier daalt gewoon met 100% als zij aan het werk is. Ik vermijd ook elk koffie moment met haar.
Bah. En het allermeeste erger ik me aan mijn collega’s die dan gewoon dom meeknikken OF niks zeggen en dan achteraf met hun ogen naar mij rollen.

11 likes

grapje het was uiteraard mn eigen schuld

Snap alleen niet zo goed wat het nut nu is om die (specifiek 2) kutopmerkingen nog eens te herhalen en op internet te verspreiden đŸ« 

7 likes

Haha ook een herkenbare situatie, hopelijk voel je je inmiddels beter!

5 likes

Ik heb het in de groep al meermaals aangekaart. Dit wordt dan wat weggewimpeld met dat deze betreffende collega erg gelovig en conservatief is, en dat het “ meer haar gebrek is”.
Ik heb ook mijn leidinggevende wel eens aangegeven dat ik wel moeite heb met ( een deel van) de groep, zij zegt zelf ook dat ze dit herkent, “ maar dat ik dit toch nooit ga veranderen”.

De vertrouwenspersoon van mijn werk is wel een goed idee, zal eens kijken waar ik die kan vinden.
Het maakt me eigenlijk met de week bozer.

@Enthusiasm je hebt gelijk, heb de meest kwetsende erbij weggehaald

8 likes

Nou inderdaad, voel me dan bijna belachelijk gemaakt door dat ding haha sorry dat ik per ongeluk de waterfiets ook aanklikte, ik ben niet op de hoogte wat de exacte definitie van boot is!

6 likes

Ergens zou ik dan echt de behoefte hebben om er serieus op in te gaan.

“Waarom vind je dat dan?”
“Waarom denk je dat het nu vaker voorkomt dan vroeger?”
“Wel eens van voortschrijdend inzicht gehoord?”

Mijn ervaring is dat mensen die dit soort uitspraken doen, weten vaak zelf niet eens waarom. Te simpel om er eens echt over na te denken. Als je dan echt dieper doorvraagt, weten ze ook niets meer te zeggen behalve “ja dat is gewoon zo”. Maar het kutte is dat ze inderdaad vaak ook niet bereid zijn om hun “mening” aan te passen.

Edit: zag net dat je het al hebt aangegeven bij je leidinggevende etc. Vind dat ze het erg makkelijk wegzetten onder “ze is nou eenmaal zo”. Het ontneemt andere collega’s letterlijk (een deel van) hun werkplezier.

7 likes

Mijn ervaring met mensen die dit soort opmerkingen aan de lopende band maken is dat het geen zin heeft het gesprek op die manier aan te gaan. Wel als het een keer voorvalt, maar niet hoe hierboven beschreven wordt.

3 likes

Ja dat is eigenlijk een beetje wat ik bedoelde. Je hebt de neiging, maar weet dat het geen nut heeft

5 likes

Ik volg wat vrouwen op tiktok bijv Nelletje en twobabiesinholland en die noemen zichzelf dik en dan is er altijd wel iemand in de comments die zegt: jij bent helemaal niet dik joh je bent prachtig!
Uh ja je kunt ook dik zijn en prachtig, het is geen scheldwoord.

13 likes

Ooit vond ik de columns van Japke nog leuk :woozy_face:

9 likes

Zo inderdaad. Wat een raar en afgunstig boomerstuk zeg?

Edit: wow en het wordt alleen maar erger

O echt? 3 dagen per week werken is „meer” dan een fulltimebaan? Dat klinkt best arrogant. O trouwens, en je man dan? Die jouw hypotheek betaalt? Die heeft geen recht op „meer in het leven”?

Dat is grappig! Ik vind parttime werken juist ouderwets! Iets dat vrouwen in de vorige eeuw deden toen ze nog niet mochten werken van de samenleving, hun mannen en de andere moeders.

9 likes

coachella en de superleuke sets die niet terug te kijken zijn :rage:
ik wil niet 1 nummer als highlight zien maar de hele show UGH

1 like