Waar erger je je aan? #15

Dit is zo herkenbaar bij heel veel dingen. Ga maar eens nadenken hoe je moet plassen als je op de wc zit, of hoe je je neus snuit. Zo bizar vind ik dat ook telkens!

2 likes

Oja herkenbaar.
Bij ons mocht VMBO ook alleen naar Terschelling en de Ardennen want dat was “sportief”. Euh wtf.
Ik zat in een mixklas van atheneum en gymnasium. Ik mocht dan ook kiezen voor Berlijn. Maar de gymnasium mensen uit mijn klas mochten daarbovenop een extra week weg naar Rome en 3 dagen Parijs omdat ze daar binding mee hadden vanwege Latijn en Grieks. Dus dan had de helft les en zat de andere helft in Parijs/Rome.

Achteraf vind ik het zo idioot en niet oke dat er zo’n onderscheid werd gemaakt.

7 likes

“Het is NIET zwart, rood, geel, want dat is Duitsland. Het is ook niet rood, wit, blauw met verticale strepen, want dat is Frankrijk.
Dan moet het antwoord A, rood, wit, blauw zijn”.

Zeg dat dan meteen en geef gewoon antwoord op de vraag :mad:

13 likes

De Romereis was bij ons onderdeel van het vak Latijn. Dus als je geen Latijn had, ging je niet naar Rome. Vind ik dan inderdaad ook logisch.

2 likes

Nou ik vond de verschillen op mijn school wel erg groot. Zeker omdat het Rome en Parijs was.

Daarbij niet iedereen heeft de kans of lukt het om die vakken te doen. En ik vind niet dat je extra beloond hoeft te worden omdat je Grieks en/of Latijn doet. Dat is toch ook het schoolniveau wat bij je past? Natuurlijk wel heel leuk dat je naar Rome kunt en dat dat aansluit bij wat je hebt geleerd, maar kijk dan ook naar wat iemand op VMBO doet (andere vakken dan bv op VWO worden gegeven) en geef die ook wat extra’s. Ik mis de verhouding denk ik.

2 likes

Moet wel zeggen dat wij ook pas in jaar 5 naar Rome en Griekenland gingen. Daarvoor hadden we alleen watersportkamp op Ameland.

Ik erger me eraan dat het in twee topics simultaan over schoolreisjes gaat.

We zijn allemaal allang van de middelbare af, Lets move on

70 likes

Ik doe een flexijob via een interimkantoor, maar er gaat steeds wat mis bij de uitbetaling. Ze vergeten meestal een aantal uren aan te rekenen, waardoor ik steeds weer een correctie moet vragen. Dat doen ze wel, maar pas de week erna, waardoor ik steeds een week langer moet wachten op de rest van mijn geld. De uren zijn gewoon op voorhand gekend en veranderen niet, dus ik begrijp niet hoe het steeds weer kan misgaan. Bv: ik krijg een contract voor 8u, ze betalen maar 6,5 uur uit. Het gaat nooit om grote bedragen (meestal rond de € 20), maar ik vind het wel vervelend dat het niet gewoon eens normaal of goed kan gaan.

Ik heb het al eens aangekaart bij het bedrijf waar ik werk, maar als ze me rechtstreeks aanwerven en via hun hoofdkantoor/HR-dienst laten uitbetalen houd ik op de een of andere manier een paar euro per dag minder over, dus ik laat het liever zo.

4 likes

mijn punt was eigenlijk dat iedereen die op zijn 16e zo’n studiereis maakte dat deed. niet dat iedereen op z’n 16e die reis maakte. volgens mij was het bij ons wel voor 4 havo en vwo maar vmbo kreeg in plaats daarvan een reis naar disneyland die wij weer niet kregen.

2 likes

Inschrijven, loten, bus instappen en gaan.

1 like

Zijn onderwijsuren op de middelbare niet ongeveer gelijk per niveau? Dacht dat iedere leerling een x aantal uur les per jaar moest krijgen.

Daarnaast vind ik niet dat met moeilijkere vakken je meer recht hebt op bepaalde reizen. Als het goed is ben je ingedeeld op de middelbare school op een niveau wat bij je past, dus hoeft het jou niet meer moeite te kosten dan bijvoorbeeld een vmbo kader leerling voor zijn vakken. Dat is het hele idee van de niveaus op de middelbare toch?

Nu is de ouderbijdrage trouwens vrijwillig, en mogen scholen volgens mij geen leerlingen uisluiten omdat ze niet (kunnen) betalen voor activiteiten buiten de lessen om. Dus ben benieuwd of die buitenland reizen gaan verdwijnen. Bij mijn werk is het ski kamp al gesneuveld iig hierdoor.

4 likes

Als je gymnasium doet heb je alleen niet meer vakken dus die logica gaat niet op

1 like

Het vwo/gym heeft sowieso meer eindexamenvakken dan het vmbo, misschien is dat waar Zeester op doelde?

1 like

ik organiseerde die trips niet he ik leg gewoon uit hoe het bij ons was omdat je op mij reageert :sob: ik denk omdat we in de 4e gingen en dat tijdens hun examenreis was. in jaar 1 hadden we overigens wel een kamp voor iedereen en later nog een skireis. alleen de studiereis in jaar 4 niet volgens mij

5 likes

hahahahahaha

ja maar sowieso is het hele schoolsysteem met niveaus toch super achterhaald. altijd denigrerend doen over vmbo/mbo en dan janken dat er te weinig mensen zijn, altijd classificeren als “laag” en “hoog”. sowieso echt een mega ergernis want het begon al met citoscores vergelijken en de kinderen boven een bepaald getal helemaal de hemel in prijzen.

13 likes

Ik ga over een paar maanden op schoolreis vanuit de opleiding en ik haat het nu al. Ik ken ook niemand behalve 1 leraar. Had het graag overgeslagen. Gaan overigens naar Polen waar ik in de zomer ook geweest ben en de helft van de tijd ziek van een kater heb rondgelopen in bloedhitte. Ik ga nu die leraar mailen of iedereen wel een eigen kamer krijgt?? Goddd wat een gedoe nu al

Ik spreek over dik 26 jaar geleden, maar mijn school ging niet naar het buitenland. Deden wel allemaal excursies binnen Nederland, maar zelf had ik er ook niet op zitten wachten om met die klas van mij naar Rome te moeten ofzo. We hadden 1 jongen in de klas en de rest waren allemaal meiden. De haat en nijd die er hing
 en er dan mee naar het buitenland? Nee dankje.

2 likes

Hahahaha dit doet me denken aan toen we met mn study een week naar italie gingen. We waren een klas vol meiden en we waren best close er waren allemaal hechte vriendinnen groepjes enzo. En die sliepen dan per 4 met elkaar op een kamer.
Nou je raad het al na die week was het drama.

5 likes

Ik kan me reisjes en bijzondere dingen goed herrinneren. Maar wie dr in mn klas zat
 geen flauw idee.

Ik was sowieso liever naar Disney gegaan

4 likes