Waar erger je je aan? #15

Haha ik snap echt niet als mensen (hier) dingen gaan uitleggen waarbij ze in de eerste en laatste zin zeggen dat ze het zelf niet (precies) weten. Hier heeft precies niemand wat aan toch?!

28 likes

Nouja ik wilde even verifiƫren wat de verhoudingen zijn want dat weet ik dus niet precies, maar de rest uit de eerste alinea weet ik wel zeker.

1 like

Bij starbucks was de flat white ook het enige drankje dat we maakte met volle melk en kleinere beker zodat je in verhouding meer espresso hebt, maar het valt me op dat heel veel andere koffietentjes dat niet doen! Verschilt dus enorm per koffietentje.

3 likes

Ja sorry, dan gaat die flat white toch echt uit je titel Nefertitz.

19 likes

Ja! Maar net als hier lees ik heel veel variaties dus ik hoopte het van iemand te horen die er verstand van heeft.

2 likes

Mijn vriend bestelde laatst een cappuccino met een extra shot. Moest hij €6,50 afrekenen. Hadden ze op de rekening gezet als een espresso + cappucino. Afzetters. Hadden ze er op z’n minst 2 koekjes bij mogen doen.

5 likes

Jaa neem gewoon een koffie verkeerd joh.

4 likes

Maar echt, die kan je net zo goed echt slootwater geven, proeven het verschil toch niet.

Weet nog van vroeger dat mn moeder altijd een pot oploskoffie bij zich had zodat ze de koffie sterker kon maken, haha. Vraag me nog steeds af of het dan echt beter te drinken was, haha

5 likes

Nou nee ik wil geen melk met een klein beetje koffie maar koffie met een klein beetje melk. Ik vind cappuccino ook vaak al te melkerig. Doe dan idd ook vaak met een extra shot @Willy maar wat dan het verschil is met een flat white ben ik ook nog niet helemaal achter

3 likes

Dit klinkt een beetje als een espresso macchiato haha.

5 likes

Dat is niet mijn ervaring met Wehkamp! Ik heb meermaals hetzelfde gehad en toen pasten ze de prijs gewoon aan. Misschien nog een keer via de chat oid proberen? Misschien had je net de verkeerde aan de telefoon ofzo

4 likes

Herkenbaar leed. Ik heb het steeds weer wanneer ik mijn gezicht ga wassen.
Zo gek.

7 likes

Korte versie: flat white is sterk en romig :rofl:

heel verhaal over koffie

Bij de Starbucks is iig de flat white alleen maar in de maat short te verkrijgen (toen ik daar 10 jaar (!!! Omg ik ben oud) geleden werkte dan). Het bestaat uit volle melk, met twee shots espresso, waardoor het sterker naar koffie smaakt en tegelijkertijd ook romiger (door de volle melk). De melk wordt wel gestoomd, maar niet geschuimd waardoor het eerder op een latte lijkt dan een cappuccino. Over het algemeen beginnen lattes en cappuccino’s vanaf maat tall, waar 1 shot espresso in gaat. Als je een flat white al zou willen vergelijken met iets, dan is het een short whole milk extra shot latte (in Starbucks termen dan). Ik geloof dat het bij andere koffietentjes ook gewoon staat voor krachtig en romig, maar niet te veel melk (of plantaardige variant). Gewoon precies goed.

6 likes

Mensen die een half koekje eten en dan roepen dat ze uren vol zitten. Wat een oplichting

27 likes

@KatMaxi Ik heb daar ook gewerkt als bijbaantje en als iemand een flat white wilde liet ik iemand anders die maken, want dat patroontje was echt next level barista skills die ik niet had :joy:

Dat HBO niet werkt als ik een extra scherm heb aangesloten.

En als ik even iets mis en dus op de 15 sec. terug kom druk ik ineens hele minuten terug ga en dan zelf moet zoeken waar ik gebleven was :cry:
Kijk van de NPO app (echt een ramp) verwacht ik dat, maar HBO kan beter.

1 like

hmm nee, haar fout haar gemis

31 likes

Hoezo zou jij moeten betalen voor een annulering terwijl zij verplaatst en jij anders wel had gekund?? Als je dan betaalt ga je echt te veel mee in de wil van anderen, niet doen

17 likes

Iemand heeft tegen mijn auto aangezeten en ik weet ook precies welke auto (merk/type maar geen kenteken) het is geweest. Geen briefje achter gelaten :worried: Ik heb echt best wel wat schade en ben zo zuinig op m’n auto. Ben er helemaal geĆÆrriteerd en verdrietig van…

5 likes

Waarom zijn het altijd de collega’s met de meest chaotische agenda’s die zeggen: plan jij maar wat in.

3 likes

Ja het is naast een locatie van de gemeente dus hang al met hen aan de telefoon, ze zijn tot nu toe erg meedenkend. Een medebewoner checkt z’n dashcam dus super fijn!!

7 likes