Waar erger je je aan? #15

Ja dat blijkt :sob: ugh

2 likes

Lang leve de lakse huisbaas :v:t2:

Aan de ene kant moet ik hem eigenlijk contacten omdat 1 van mn verwarmingsknoppen het niet doet (al gebruik ik de verwarming in de badkamer toch niet) en ik heb een kleine lekkage bij het plafond bovenaan de trap als het echt heel hard regent oid. Maar ik ben bang dat ie dan meteen begint over huurverhoging en verrekening van de daadwerkelijke energiekosten van afgelopen jaar :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik ben dus echtniet into tuinieren maar binnenkort heb ik wel een tuin, die is echt verwilderd met bomen en struiken. En ik wil het eigenlijk zo laten want ja waarom ook niet, altijd nog beter dan zo’n grijze tegeltuin. Oja,waar ik me dus aan erger is dat meerdere al zeggen oh leuk kunnen we allemaal bij jullie bbqen. Neen, ik wil niet eens een bbq aanschaffen doe het zelf.

4 likes

Ik ben zondag verhuist van de eerste verdieping naar de begane grond en dit huis is zoveel kouder :sob:

Ik heb nu ook voor het eerst een thermostaat en bij mij is het ook 16 graden, terwijl dit huis energielabel A heeft en dat vorige huis juist totaal niet?

Voelt echt gek om het nog zo koud te hebben!

2 likes

Het is ook veel kouder snachts dus dat kan het ook verklaren. Ons huis was vorige week 20 graden en nu 17,5. Het is in praktijk ook gewoon een stukje kouder en minder zonnig.

2 likes

“Ah wat jammer nou. Ik ben veganist en milieuactivist.”

@Lula ik weet niet hoe gehecht je aan Mailchimp bent en of dit het enige is wat je er stom aan vindt, maar ik ben uiteindelijk overgestapt naar Laposta. Vind ik zelf fijner werken.

1 like

Zoals bijvoorbeeld een Groupon om een uil beet te houden in schubberkutteveen om 10 uur s’ochtends waar 1 bus per dag naartoe rijdt :joy:

9 likes

@Lula Dan wordt toch eerder gezegd dat er door de pittigheid bewondering is voor alleenstaanden? Ik heb nog nooit iemand zien schrijven dat diegene dan weet hoe het is om alleenstaande ouder te zijn.

2 likes

Maar (als kinderloos persoon dus what do I know) volgens mij is het moeilijkste van alleenstaande ouder zijn niet per se logistieke kant, maar juist dat je alle beslissingen alleen moet maken en er mentaal alleen voor staat. Dat je de enige bent die op die manier om je kinderen geeft, en altijd als enige moet zorgen dat het goed met ze gaat.
Ze alleen op tijd klaar krijgen voor school is vast ook lastig en ik wil dat ook niet onderschatten ofzo, maar ik veronderstel dat je daar na verloop van tijd ook gewoon routine in vindt.
Dat alle zorgen steeds alleen bij jou liggen lijkt me het moeilijkste. Dat je altijd de enige ouder bent.

Dus die vergelijking van “respect voor alle single ouders want de bedtime routine in m’n eentje is zwaar”, slaat de bal gewoon mis.

5 likes

In maart had ik iets gewonnen, dat kon ter plaatse niet worden uitgereikt en zou worden nagezonden. Begin april kreeg ik al bericht dat er iets mis was met adressenbestand. Ok, prima. Nu toch maar weer mail gestuurd waar het blijft maar vind mezelf nu gelijk hebberig. Dat ergert me. Ik heb recht op mijn prijs lol dat maakt me niet hebberig.

12 likes

Ik krijg ineens een mail van mijn apotheek dat ik niet bekend ben en dat ik langs moet komen met mijn paspoort om me in te schrijven. Ik haal daar al jaren mijn medicatie af, dus vind het echt heel raar :joy: denk dat het gewoon een foutje is maar toch

2 likes

Ik denk eigenlijk dat ze hun eigen hachje proberen te redden, doordat ze zelf tekort zijn geschoten in hun eigen persoonsgegevens protocol ofzo. Dus dat nu misschien proberen recht te trekken?

3 likes

Nou ik heb net wel medicijnen aangevraagd via de website dus misschien heb ik wel echt 17/07 ingevuld ipv 17/08

1 like

Ik herken het ook wel, ben zelf alleenstaande moeder geweest sinds eigelijk al de geboorte van mijn kind. Ik werd gewoon vrij vaak ongemakkelijk van mensen die medelijden hadden of op sollicitaties een extra bewondering uitspraken. Of mensen die met een zak verwassen kleding aankwamen, uiteraard met de beste intenties maar alleenstaande moeders zijn niet per definitie zielig en leven in armoede. En dat je geen partner meer hebt betekent voor vele vrouwen dat soms juist de situatie veel makkelijker is geworden. Zeg nou eerlijk, veel partners zijn gewoon een extra kind. Zelf heb ik geen hinder er van opgevangen desondanks had ik niet een groot sociaal netwerk maar ik vond het in mijn eentje alles doen vele malen makkelijker.

35 likes

Dank voor je reactie, ik begrijp wat je bedoelt.

Die ene reep die ligt en alle andere repen staan.

36 likes

Mensen die te graag zichzelf horen praten.

Mensen die geen tijd hebben gehad om zich te douchen en dan met babydoekjes aan de haal gaan :face_vomiting: Ik ruik dan liever zweet dan dat.

1 like

Nieuwe telefoon en er wordt gewoon geen lader bijgeleverd?? đŸ« 

1 like

Dat is nooit meer tegenwoordig

3 likes